100% pur sang circuitrijder

Voor alle toog verhalen

Moderator: Moderators

Wat voor motorrijder ben jij ?

100 % baanrijder !
93
31%
Zowel op de baan als op circuit !
150
50%
Pur sang circuitrijder !
56
19%

Aantal stemmen : 299

Berichtdoor brino » Di Sep 29, 2009 1:58 pm

Smoetz schreef:Heb al meerdere dagen gereden met Trackdays en ga al enkele jaren (3 om precies te zijn) mee naar geboekte dagen van Trackdays.
Ik blijf de organisatie iets minder professioneel hebben. We hadden op Ecuyers een probleem en het was ook 'trek er uw plan mee'. Toen er 03/08 probs waren op Zolder zijn die verholpen en zijn we goed geholpen.
Banden moeten vervangen worden in Ecuyers, ok ga je snel langs den 'bandenboer'. Sta je daar een hele sessie te niksen want die is aant rijden (dat weet je dan ook pas als die van circuit komt en dat zelf ff zegt). Zo is er minder tijd om die band te wisselen, te vervangen, ... Dat is pure organisatie.

Je kan een mens niet verwijten zijn product te verkopen, akkoord maar daarom moet er niet steeds negatieve commentaar zijn op de rest. Alst zo slecht moest zijn, dan waren niet alle MSSZ dagen uitverkocht. Dan ging niet iedereen daar cursus volgen etc etc etc.

Ik denk dat we hetzelfde opmerken maar het ander interpreteren, het feit dat de bandenboer en de vlaggemannen meerijden vind ik symphatiek en volkser.
Jij vind dat minder proffetioneel.
Motorsportschool vind jij proffetioneler (en ik begrijp wat je bedoeld) maar ik vind dat dan weer een organisatie die stijver overkomt. Meer business oriented als je begrijpt wat ik bedoel.

Jij vind het ene leuk en iemand anders het andere allicht.

allez ontopic: Ik denk dat mijn TL in 2010 ook ni anders als in de garage zal staan, maar voor't ogenblik krijg ik het niet over mijn hart em weg doen?
http://www.bikeshop-online.be/

I once prayed to god for a bike, but quickly found out he didnt work that way...so I stole a bike and prayed for his forgiveness
Gebruikers-avatar
brino
2fast4u.be pro member

Berichtdoor TRX » Di Sep 29, 2009 2:15 pm

Wat ik nog wil zeggen ivm bandenservice is dat het volgend jaar in eigen beheer is bij ons....

En de vlaggemannen rijden mee bij ons, maar dat gaat NOOIT, ik herhaal NOOIT ten koste van het aantal vlaggeposten en de bemanning der van.
En op vlak professionaliteit moeten de vlaggers denk ik niet onderdoen, we doen het tenslotte ook al jaren en zijn uiterst gemotiveerd omdat het 'onze' organisatie is ;).

Soit, dat is ondertss serieus off-topic, dus gaarne terug lullen over kostprijs van baanrijden tov circuitrijden en wat nu juist plezanter is :D.
Afbeelding

Check out : www.trackdays.be :duim:
Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Z146 » Di Sep 29, 2009 4:14 pm

Ik heb vorig jaar ook mijn plaat binnen gedaan en gestopt met straatrijden. Het was een beetje te gortig aan het worden :u
Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Ik zou zeggen gewoon doen en als je het straatrijden teveel minst vraag je toch gewoon terug een plaat aan.
Gebruikers-avatar
Z146
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KawaNinja46 » Di Sep 29, 2009 4:51 pm

DLS schreef:- op klaverblad merelbeke bleek er een betonnen boord te staan waar je vroeger bij een crash nog uitloop had in het gras + wegdek dat vroeger al niet ideaal was bij het uitkomen van de tweede lus is er na bijna 4 jaar niet meteen op verbeterd

ha gij ging daar ook regelmatig dus :D
- Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting -
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor DLS » Di Sep 29, 2009 5:19 pm

yes

't was me wel al opgevallen dat het hier de laatste tijd niet meer zo vaak feest was

werk in het axxes park en als mijn ruit openstond, waande ik mij vroeger soms in Zolder

nu weet ik waarop het stil geworden is : ik lag bijna van mijn moto toen ik over de putten, bubbels en scheuren reed na de tweede lus!
Gebruikers-avatar
DLS
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Stormrider » Di Sep 29, 2009 5:25 pm

Voordeel blijven straatrijden: motokledij aan, moto kort nakijken, contact op , starten en gaan. Niks auto/bestelwagen en/of aanhanger volladen, gereedschap uitzoeken, heen- en terugreis met de auto over saaie banen, "het weer valt wéér tegen" etc...

Ok je kan ook met een rugzakje de moto op en zo naar 't circuit, maar dat houdt dan weer risico 's in en maakt dat velen zich wat minder gaan amuseren.

Ik kan evenzeer mijne buik vol hebben van al wat er bij circuitrijden komt kijken als van weer in taffelend verkeer terecht te komen.

Tip voor organisaties: doe bij briefings zoals die van bikersdays: geef stickers voor de op de helm die één seizoen geldig zijn, zo kan je controleren wie er weet hoe de dag moet verlopen en wie denkt alles aan zn laars te lappen.
"Fire it up, Let the engines roll"

Freedom over security!
I never signed to be a good boy
Gebruikers-avatar
Stormrider
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TRX » Di Sep 29, 2009 5:41 pm

Stormrider schreef:
Tip voor organisaties: doe bij briefings zoals die van bikersdays: geef stickers voor de op de helm die één seizoen geldig zijn, zo kan je controleren wie er weet hoe de dag moet verlopen en wie denkt alles aan zn laars te lappen.

Sommigen hebben nood aan meerdere briefings op een jaar :rolleyes:.
Zal nog meer zeggen, sommigen krijgen 's morgens een briefing en zijn 3h later weer al vergeten dat ze onder geel niet mogen inhalen....

Is toch niet zo erg om naar briefing te gaan?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KawaNinja46 » Di Sep 29, 2009 6:01 pm

NATAS schreef:alleman en iedereen geeft hier goede raad (vanuit eigen standpunt),niemand kan echter uw beslissing nemen.
Ik vrees echter wel dat als je van pakweg 20.000Km per jaar gaat overschakelen op een circuitdag of 8, deze niet echt gaan volstaan om de honger naar de moto te stillen. (ik zou allezins elk weekend op circuit moeten om enigzins dezelfde voldoening te evenaren, en wie gaat/kan/wil dat betalen?)
toegegeven, op de baan is het soms niet echt fijn meer en kan het ook extreem duur aflopen (met dank aan de blauwe vrienden), en daarboven is het er met de jaren niet echt veiliger op geworden.
Als ik ooit in uw situatie verzeil waarbij ik financieel moet kiezen zou ik eerder denken aan circuit gecombineerd met bijvoorbeeld een speelfiets alla supermotard. (maja, dat zeg ik nu zonder in die situatie te zitten.........)
allezins wens ik je de (voor u) juiste beslissing toe, en minder al dan niet financiele, problemen toe.

Ik denk dat wij op dezelfde golflengte zitten. Alleen ik ben nu 24. Heb 6 jaar op de baan gereden waarvan 4 jaar élke! dag.
En vanaf ik nu circuit geproefd heb moet ik echt inzien dat het op de baan rijden een pak , maar echt een pak minder aantrekkelijk geworden is voor me.. Dus ik denk wel dat ik er moeite mee zal hebben maar ik hoop met een circuitdag of 12 dat ik mij wel door de zomer moet kunnen trekken. De winter heb ik sinds vorig jaar helemaal geen zin meer in. Mooie herfst en zeker lente dagen zullen het lastigst worden dat weet ik nu al |( Maar niet onoverkomelijk denk ik. Deze zomer de hele zomer aan de kant gestaan door m'n vroege crash en kijk ik leef nog. Nipt welliswaar :D. Toegegeven, ik heb het ontzettend lastig gehad. Maar ik heb dan ook geen enkele circuitdag kunnen doen deze zomer dusjah.. Ik denk , had ik die gehad , het wel gelukt zou zijn mentaal.

En die financiële problemen daar hoop ik tegen volgende zomer vanaf te zijn. Tis nog niet dat ik in de schulden zit ofzo. Overdreven erg is het niet hoor, maar laat ons zeggen dat ik een lastig jaar heb. Motor + auto = total loss... dusjah.. even doorbijten volgend jaar denk ik. En derna ook terug op de baan wss :)
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KawaNinja46 » Di Sep 29, 2009 6:04 pm

TRX schreef:Daar waar de 1e groep dit makkelijk kan vervangen door circuitrijden is dit voor de 2e groep zeker niet het geval.

Ik sta vooraan in die 1ste groep dusjah , dan begrijp je waarom ik zo'n topic opstart wss :)
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Saartje » Di Sep 29, 2009 6:05 pm

Beziet het zo... Ge hebt nog altijd een rijbewijs.. De dag dat ge ECHT eens een goe toerke wilt gaan doen kunt ge nog altijd ne moto lenen of huren... Zulke dingen zijn nie onoverkomenlijk denk ik
- :p Raise your glass if you are wrong in all the right ways all my underdogs :p -
Gebruikers-avatar
Saartje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor KawaNinja46 » Di Sep 29, 2009 6:08 pm

DLS schreef:yes
't was me wel al opgevallen dat het hier de laatste tijd niet meer zo vaak feest was
werk in het axxes park en als mijn ruit openstond, waande ik mij vroeger soms in Zolder
nu weet ik waarop het stil geworden is : ik lag bijna van mijn moto toen ik over de putten, bubbels en scheuren reed na de tweede lus!

Neenee DLS ! Das gewoon omdat ik 22 mei een zwaar ongeluk gehad heb en daardoor niet meer kunnen rijden heb. :D:D:D Hebt ge mijn geluid gemist ? :p;)

Neen serieus de 2de lus idd... jongens toch wtf hebben ze daarmee gedaan. Als ge zulke tarmac ziet dan hebt ge gewoon geen goesting meer om uw knietje te leggen. Tis gelijk of ze er zo een laag "afgeschraapt" hebben :rolleyes: En dan die vangrail op de "scherpe" lus :rolleyes: aiaiaiaiaiaiaiaii

maar goed terug on - topic.

iedereen nog es bedanken voor de reactie's. Het brengt blijkbaar wat los toch zo'n vraag baanrijden - circuitrijden. Vele 2fast4u leden zijn blijkbaar met die gedachte aan het spelen of hebben er toch tenminste al 1x aan gedacht zo blijkt!

Saartje schreef:Beziet het zo... Ge hebt nog altijd een rijbewijs.. De dag dat ge ECHT eens een goe toerke wilt gaan doen kunt ge nog altijd ne moto lenen of huren... Zulke dingen zijn nie onoverkomenlijk denk ik

Ok , wij gaan beste vriendjes worden volgende zomer Saartje :D
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Saartje » Di Sep 29, 2009 6:15 pm

KawaNinja46 schreef:
Ok , wij gaan beste vriendjes worden volgende zomer Saartje :D

Ge moogt ze altijd komen halen:)
- :p Raise your glass if you are wrong in all the right ways all my underdogs :p -
Gebruikers-avatar
Saartje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor NATAS » Di Sep 29, 2009 6:16 pm

KawaNinja46 schreef:Ik denk dat wij op dezelfde golflengte zitten. Alleen ik ben nu 24. Heb 6 jaar op de baan gereden waarvan 4 jaar élke! dag.
En vanaf ik nu circuit geproefd heb moet ik echt inzien dat het op de baan rijden een pak , maar echt een pak minder aantrekkelijk geworden is voor me.. Dus ik denk wel dat ik er moeite mee zal hebben maar ik hoop met een circuitdag of 12 dat ik mij wel door de zomer moet kunnen trekken. De winter heb ik sinds vorig jaar helemaal geen zin meer in. Mooie herste en zeker lente dagen zullen het lastigst worden dat weet ik nu al |( Maar niet overkomelijk denk ik. Deze zomer de hele zomer aan de kant gestaan door m'n vroege crash en kijk ik leef nog. Nipt welliswaar :D. Toegegeven, ik heb het ontzettend lastig gehad. Maar ik heb dan ook geen enkele circuitdag kunnen doen deze zomer dusjah.. Ik denk , had ik die gehad , het wel gelukt zou zijn mentaal.

En die financiële problemen daar hoop ik tegen volgende zomer vanaf te zijn. Tis nog niet dat ik in de schulden zit ofzo. Overdreven erg is het niet hoor, maar laat ons zeggen dat ik een lastig jaar heb. Motor + auto = total loss... dusjah.. even doorbijten volgend jaar denk ik. En derna ook terug op de baan wss :)

Ach, what doesn't kill you, makes you stronger zullen we maar zeggen.
Ook hier al 5 jaar ELKE dag op de moto, en soms (heeeeeeeel soms) gebeurt er een domme stoot op de baan en denk je "buiten die handel"
Maar dan zit ik voor TV en vliegt er hier nog maar een dikke vlieg voorbij en ik loop gelijk een gek naar het raam............moto moto moto moto (jup, bijna met de kwijl uit mijn mond)

zo zeggen go for it, race die droom/verlangen naar circuit na........:duim:
en eens de mentale klik er is, ga je kunnen genieten van terug op de baan rijden.
genieten is trouwens al waar het om draait
There are no speed limits on the road to excellence.
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KawaNinja46 » Di Sep 29, 2009 6:21 pm

Saartje schreef:Ge moogt ze altijd komen halen:)

oh das zoooo lief echt waar Saartje :D:duim:

NATAS schreef:genieten is trouwens al waar het om draait

van een mooie conclusie gesproken! ;)
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Kawasanski » Wo Sep 30, 2009 8:02 am

TRX schreef:Is toch niet zo erg om naar briefing te gaan?

Weet jij wel hoe ver je soms moet gaan?
Als je aan de Ottobar staat en je moet helemaal naar box 36 gaan voor een briefing.....pffff.....zo ver.:p
Gebruikers-avatar
Kawasanski
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TRX » Wo Sep 30, 2009 8:07 am

Kawasanski schreef:Weet jij wel hoe ver je soms moet gaan?
Als je aan de Ottobar staat en je moet helemaal naar box 36 gaan voor een briefing.....pffff.....zo ver.:p

Niet aan de ottobar parkeren é :D.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
TRX
2fast4u.be pro member

Berichtdoor DLS » Wo Sep 30, 2009 9:02 am

KawaNinja46 schreef:Neenee DLS ! Das gewoon omdat ik 22 mei een zwaar ongeluk gehad heb en daardoor niet meer kunnen rijden heb. :D:D:D Hebt ge mijn geluid gemist ? :p;)

als je er terug rondrijdt en de ramen van de 3e verdieping van blok E staan nog open (even naar rechts kijken tussen rond punt en oprit), dan spring je na je sessie maar eens binnen. de cola en het fruitsap staan altijd fris.
Gebruikers-avatar
DLS

Berichtdoor Speedofiel » Wo Sep 30, 2009 11:28 am

Merelbeke ... toch geen leuke bochten zele. Allez de bochten wel, het wegdek en vangrails |(

En moest ik geld genoeg hebben, reed ik ook niet meer op de baan ... maar ik kan met mijn finaciele mogenlijkheden nie genoeg dagen doen om mijn moto honger te doen stillen.

Dus rustiger op de baan rijden, en om de zoveel tijd eens knallen op circuit. Goed compromis denk ik.
Gebruikers-avatar
Speedofiel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor gorre » Wo Sep 30, 2009 12:12 pm

Vorig jaar ben ik voor het eerst op het circuit gegaan, wat uiteindelijk resulteerde dat ik dit seizoen ontzettend veel circuitdagen heb gedaan.
Misschien is het een vals gevoel, maar ik ervaar circuitrijden veiliger dan op de baan.
Een circuitdagje is ook veel intenser dan een dag toeren en inderdaad, zoals sommige reeds vermelden vermindert de behoefte om gewoon te toeren.
Maar ... een moto voor op de baan moet blijven ook al is het alleen maar voor 1 a 2 keer per jaar te gaan toeren in de Pyreneeën.
Voor ritjes is Belgie zelf bijna hopeloos op een aantal leuke stukjes na in de Ardennen, daarna moet je eigenlijk al afzakken naar Duitsland of Frankrijk om een beetje plezier te hebben (en dan zwijgen we nog over alle snelheidscontroles)
Gebruikers-avatar
gorre

Berichtdoor skippy79 » Wo Sep 30, 2009 12:14 pm

ik rij nu een jaar op circuit en 2 jaar op de baan. Baan motor is 2 keer duurder circuit moto komt uit engeland. Heb ook nog de fz-6n van mijn vriendin die ik dagelijks mee rijdt als woon werk vervoer. Als ik mijn baan machine(gsxr1000) verkocht kan raken komt er geen machine voor mij terug in de plaats.
ik kan het plezier op straat niet meer vinden(behalve reizen), dus ga de naked puur als vervoer zien en gebruiken, en concentreren op circuit volgende jaar.
Circuit rijden is een stuk duurder voor mij, maar ik krijg voldoende satisfaction van terug dat ik het ervoor over hebt.
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

VorigeVolgende

Terug naar Arena