1000 bochten the day after

Opmerkingen en commentaar over beurzen, motortreffens en andere grote evenementen.

Moderator: Moderators

1000 bochten the day after

Berichtdoor Keyser » Zo Jun 21, 2009 1:45 pm

Gisteren voor de eerste keer meegedaan aan deze rit. Het was zeer de moeite. Hoewel er veel volk was ingeschreven (1500 man), vielen de files onderweg zeer goed mee.
We hadden besloten zaterdag vroeg te vertrekken, 7u. Na een dikke 150 km aangekomen in Oberhausen. Inschrijven ging ook vlot, ontbijtje gegeten, koffie gedronken en vertrokken. Onderweg een paar buien gehad, en net op het stukje in Wiltz. Jammer, nieuw asfalt, overzichtelijke en snelle bochtjes, zalig!
Nadien werd het droog en konden we naar hartelust genieten. De samenhorigheid tussen de motorrijders is natuurlijk ook altijd een pluspunt.
Enkele negatieve zaken:
* De gadverdamse Luxemburgse politie. Ze stonden te flitsen vlak voor het einde van een bebouwde kom, niemand die het begin had gezien, met als gevolg 99% op de bon denk ik.
* 2 ongelukken gezien, op 200m van mekaar gebeurd. Bij het eerste de kerel nog mee uit de gracht geholpen, bij het tweede waren de slachtoffers al afgevoerd, maar zou ernstig zijn (iemand iets opgevangen?)

Al bij al, volgend jaar zeker terug meedoen. Wie heeft er nog meegereden gisteren?
Vandaag rustdag want gisteren een dikke 700 km gebold, waarvan 350 op kleine baantjes. Dat zijn we (nog) niet gewend.

Groeten
*
R.I.P Joeri aka Racer!
Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !!
Gebruikers-avatar
Keyser
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Road_devil » Zo Jun 21, 2009 2:18 pm

ik heb ook meegereden, maar door het slechte weer hebben we voor de kleine toer gekozen.
Ik reed met witte gsx-r en men collega met een KTM RC8, en zijn broerr mer een superduke
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor harrysan » Zo Jun 21, 2009 4:25 pm

de motorijders die met de helikopter zijn afgevoerd is een persoon overleden de andere is zeer zwaar gewond zij zijn frontaal op elkaar gereden meer weet ik er ook nog niet van
zzr1400
Gebruikers-avatar
harrysan
2fast4u.be Regelmatig Lid

1000 bochten

Berichtdoor caspo » Zo Jun 21, 2009 6:26 pm

ja is mijn schoonbroer welke is afgevoerd met helikopter ,andere motorrijder is frontaal op hem ingereden daar deze te snel door de bocht kwam en hierdoor op andere weghelft kwam en niet meer kon ontwijken, letsels zijn bij mijn schoonbroer arm en eleboog op verschillende plaatsen gebroken en gesheurde mild en tal van kneuzingen want was een redelijkeharde klap ,andere motorijder had enkel verstuikte voet , doch langs deze weg vraag ik of er getuigen waren van ongeval , motorijder heeft aan mijn schoonbroer verklaart in de fout te zijn ,doch weten nog niet wat er verklaart is bij politie ,dus mocht er iemand zijn laat even iets weten , :duim:
caspo
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Cactus » Zo Jun 21, 2009 7:29 pm

ik verschiet er niet van dat er niet meer ongelukken gebeurd zijn. als ik zie hoe dat er sommige ons voorbij kwamen gevlogen.
en het treintje maar volgen op stukken waar je blind de bocht in ging.
ik kan er echt niet met mijn verstand bij.
de prijzen worden aan de finish uitgedeeld en dit was zeker geen rit op de chrono. heelhuids aankomen is de boodschap
de schuur stond overvol met moto's die er ten hoogste 999 van hadden gemaakt
dan liever de bourgondische manier
2010/2011/2012: CBR 1100 XX 02, 2009/2010/2011/2012: CBR 1100 XX 04, 2008: ZZR 600 99
Cactus

Berichtdoor Keyser » Zo Jun 21, 2009 8:05 pm

Cactus schreef:ik verschiet er niet van dat er niet meer ongelukken gebeurd zijn. als ik zie hoe dat er sommige ons voorbij kwamen gevlogen.
en het treintje maar volgen op stukken waar je blind de bocht in ging.
ik kan er echt niet met mijn verstand bij.
de prijzen worden aan de finish uitgedeeld en dit was zeker geen rit op de chrono. heelhuids aankomen is de boodschap
de schuur stond overvol met moto's die er ten hoogste 999 van hadden gemaakt
dan liever de bourgondische manier

Dat klopt. Sommigen vlamden er echt op los. Men moet weten wanneer men eens op het gas kan gaan. Ook veel in groep, veel te kort op elkaar naar mijn mening. Is ook wel gegroeid, die rit. 1500 inschrijvingen is niet niks. Spijtige zaak dat er weer mensen zeer zwaar gekwetst geraakt zijn. En zelfs overleden.
R.I.P Joeri aka Racer!
Gebruikers-avatar
Keyser
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kawasutra » Zo Jun 21, 2009 8:45 pm

Ik ben vandaag veilig thuis gekomen na een schitterrend weekend.
Morgen de moto wassen en een achterband wisselen. Aan de gekwetsten een spoedig herstel.
[SIGPIC][/SIGPIC]
Gebruikers-avatar
kawasutra

Berichtdoor Duccer » Ma Jun 22, 2009 8:07 am

ik denk dat wij (SMT, K1200R en RSV) nen hoop 2fasters hebben voorbijgestoken op den terugweg in dat 'buitje' ...

Gebruikers-avatar
Duccer

Berichtdoor SharpDevil » Ma Jun 22, 2009 8:39 am

Iemand de rit op gps opgeslagen? Je mag ze altijd doorsturen.
Gebruikers-avatar
SharpDevil

Berichtdoor Keyser » Ma Jun 22, 2009 8:54 am

SharpDevil schreef:Iemand de rit op gps opgeslagen? Je mag ze altijd doorsturen.

Het roadbook heb ik nog, maar dat zal je waarschijnlijk ook nog hebben?
Was inderdaad een prachtig ritje ...

Groeten
R.I.P Joeri aka Racer!
Gebruikers-avatar
Keyser
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Cactus » Ma Jun 22, 2009 9:45 am

inderdaad een mooie rit om in beperkte groep nog eens over te doen
2010/2011/2012: CBR 1100 XX 02, 2009/2010/2011/2012: CBR 1100 XX 04, 2008: ZZR 600 99
Cactus

Berichtdoor Gravedigger » Ma Jun 22, 2009 5:14 pm

idd een mooie rit
en zoals reeds gezegd, sommige reden veel te hard
de roadbook en het gps bestand kwamen niet overeen, dit was ook het eerste jaar dat ze het deden maar van mij mogen ze da volgend jaar weer doen se
ze hebben vrijdagavond nog een wei bij open gedaan voor het volk kwijt te geraken dus, maar wat mij het meeste opviel (buiten de grote menigte) dat er dit jaar een pak meer vrouwen aanwezig waren dan de andere 2 keren. (heb ik helemaaal niks op tegen se integendeel)
of ze nu zelf reden of niet dat laat ik in het midden maar dat viel me gewoon op.

dit is de 3de editie die we mee doen en elk jaar hebben ze heel mooi ritten
jammer dat die van het eifelgebied niet is doorgegaan want die was volgens mij nog beter

het is altijd jammer dat er motards zijn die vallen, die wens ik dan ook alle beterschap toe

volgende editie zijn we er weer bij hoor :moto:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Gravedigger

Berichtdoor Greeny » Di Jun 23, 2009 12:31 pm

Ook voor de 3de keer meegedaan en voor het eerst op GPS. Alleen op sommige momenten was het wel verwarrend volgen op GPS (en ik had daar niet alleen last van).

Dank aan de dame op de Harley die me wees op alle gevaar op de weg... Het was zalig achter jullie rijden aan een goed tempo :duim:...

Jammer voor de ongevallen. Stemt altijd tot nadenken (voor diegene die er de hersenpan voor hebben natuurlijk).
Gebruikers-avatar
Greeny
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor baksteenbandit » Wo Jun 24, 2009 7:58 am

Spijtig van het weer en van de wijziging van de route op het laatste moment.Toch blijft dit een superrit.Volgend jaar zeker terug.
member of team Brak Wak
baksteenbandit
2fast4u.be Newbie

Terug naar Events