Moderator: Moderators

Da's op te lossen hoor.McDaddy schreef:140 vind ik een mooie snelheid en eens daarboven gaan ook. Maar de max snelheid optrekken naar 160 lijkt me te drastisch. Zijn ook veel oudjes die niet meer kunnen volgen tegen die snelheid en de verschillen gaan te groot zijn.

VerSeg schreef:Straf, dit verhaal een paar jaar geleden al gelezen en ondertussen ook al gehoord dat ze er op teruggekomen zijn en het weer afgeschaft hebben.
Ik dit een recent artikel?

'12 ?

Olsene Boy schreef:dan kan ik alleen maar zeggen dat ik vanochtend zéér milieuvriendelijk naar t werk gereden heb![]()
vond de doorstroming ook nie mis eiglijk

'12 ?deekodiver schreef:Modje : http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=12233

13-06-2008
'12 ?bo schreef::duim:
heb ze samengevoegd, dit artikel is nogthans heel recent13-06-2008

McDaddy schreef:Ik geloof dat dit hier vorig jaar al eens ergens heeft gestaan.
Lijkt mooi, maar denk als iedereen 160 gaat rijden en de vrachtwagens 90 gaan rijden dat de ongevallen de hoogte in gaan schieten.![]()
140 vind ik een mooie snelheid en eens daarboven gaan ook. Maar de max snelheid optrekken naar 160 lijkt me te drastisch. Zijn ook veel oudjes die niet meer kunnen volgen tegen die snelheid en de verschillen gaan te groot zijn.

kawabill schreef:Waarom zouden de ongevallen de hoogte in schieten? De max. snelheid is 160km/h, wat betekent dat je bij drukte niet met die snelheid kunt rijden. Dat ongevallen gelul is het argument dat iedereen gebruikt om maar 'te lage' snelheidslimieten in te stellen.
Stel dat je op de autosnelweg tijdens de spits de gemiddelde snelheid van de nu gemeten 70km/h kunt opkrikken naar 120 km/h, dan heb je naar rato minder files en minder drukte en minder ongevallen en hoef je dus ook minder asfalt neer te leggen en te onderhouden. Dat alle milieu freaks dat eens meenemen in hun berekeningen, dan zul je zien dat we netto een schoner milieu eraan overhouden.
Dus: omhoog die limieten, minder bemoeizucht in het verkeer van de staat en de mensen gewoon hun eigen intelligentie laten gebruiken.
Maar ja, er is één probleempje: de staatskas raakt er niet beter gevuld door, eerder andersom.....

McDaddy schreef:De verschillen tussen de maximum snelheiden is maar 30km/u, zijnde 120 voor auto's/motoren en 90 voor vrachtwagens/bussen. De snelheid van een vrachtwagen optrekken naar 120km/u zou ik zeker en vast afraden. Dus gaan we ineens een snelheidsverschil krijgen van 70km/u.
kawabill schreef:Op een tweebaansrijksweg laat je snelheidsverschillen tot 160km/h (80km/h + 80km/h) toe op een afstandje van minder dan 1m? Hoe kun je dan in Godsnaam denken dat op de autoweg een snelheidsverschil van 70km/h een groter risico zou opleveren?
Vrachtwagens in Canada en de VS mogen net zo hard rijden als de personen auto's, waarom niet? Op een snelweg gaan we allemaal dezelfde kant op, en oftie nou met 80, 90 of 120 km/h achter op je knalt, dat maakt niet zoveel meer uit lijkt me.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten