160 km/u is beter voor de doorstroming en het milieu

Moderator: Moderators

Berichtdoor KOLDARK » Za Jun 14, 2008 9:50 am

Ik ondervind inderdaad de laatste tijd dat het gevaarlijker op de snelweg wordt als iedereen max 120 rijd en ik bedoel dat ik dan zelf ook aan 120 rijd he.
:moto:
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor VerSeg » Za Jun 14, 2008 10:00 am

Straf, dit verhaal een paar jaar geleden al gelezen en ondertussen ook al gehoord dat ze er op teruggekomen zijn en het weer afgeschaft hebben.

Ik dit een recent artikel?
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor McDaddy » Za Jun 14, 2008 10:04 am

Ik geloof dat dit hier vorig jaar al eens ergens heeft gestaan.

Lijkt mooi, maar denk als iedereen 160 gaat rijden en de vrachtwagens 90 gaan rijden dat de ongevallen de hoogte in gaan schieten. :s

140 vind ik een mooie snelheid en eens daarboven gaan ook. Maar de max snelheid optrekken naar 160 lijkt me te drastisch. Zijn ook veel oudjes die niet meer kunnen volgen tegen die snelheid en de verschillen gaan te groot zijn.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor VerSeg » Za Jun 14, 2008 10:16 am

McDaddy schreef:140 vind ik een mooie snelheid en eens daarboven gaan ook. Maar de max snelheid optrekken naar 160 lijkt me te drastisch. Zijn ook veel oudjes die niet meer kunnen volgen tegen die snelheid en de verschillen gaan te groot zijn.
Da's op te lossen hoor.
Max 160 als er minstens 3 rijstroken zijn en alleen in de linkse. Eerste rijstrook zoals nu, minimum 70 en max 120, tweede rijstrook minimum 90 en maximum 120 en derde rijstrook minimum 120 en maximum 160. :D

En haal dan al die camionetten van de derde rijstrook weg!
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor bo » Za Jun 14, 2008 10:49 am

VerSeg schreef:Straf, dit verhaal een paar jaar geleden al gelezen en ondertussen ook al gehoord dat ze er op teruggekomen zijn en het weer afgeschaft hebben.

Ik dit een recent artikel?

13-06-2008 ;)
pics
R1 '98, R1 '00, R1 '01, R1 '02, R1 '04, R1 '07, R1 '09, :) '12 ?
+ RSV4 factory tested
+ BMW1000RR tested
next ?
2 woorden !
Gebruikers-avatar
bo
administrator

Berichtdoor Olsene Boy » Za Jun 14, 2008 11:38 am

dan kan ik alleen maar zeggen dat ik vanochtend zéér milieuvriendelijk naar t werk gereden heb :p

vond de doorstroming ook nie mis eiglijk :D
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor bo » Za Jun 14, 2008 11:42 am

Olsene Boy schreef:dan kan ik alleen maar zeggen dat ik vanochtend zéér milieuvriendelijk naar t werk gereden heb :p

vond de doorstroming ook nie mis eiglijk :D

Afbeelding
pics
+ RSV4 factory tested
+ BMW1000RR tested
next ?
2 woorden !
Gebruikers-avatar
bo
administrator

Berichtdoor deekodiver » Za Jun 14, 2008 11:53 am

deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor bo » Za Jun 14, 2008 12:17 pm

:duim:

heb ze samengevoegd, dit artikel is nogthans heel recent :u 13-06-2008
pics
+ RSV4 factory tested
+ BMW1000RR tested
next ?
2 woorden !
Gebruikers-avatar
bo
administrator

Berichtdoor deekodiver » Za Jun 14, 2008 12:56 pm

bo schreef::duim:

heb ze samengevoegd, dit artikel is nogthans heel recent :u 13-06-2008

Ja in België. In Nederland was dit nieuws al van in 2006. Trouwens, als je echt nieuws over België wilt lezen moet je in oa in Nederland zijn. Onze kranten zijn , hoe zal ik het zeggen, nogal links georienteerd en met wat censuur gekruid . Een beetje zoals in dictatoriale landen. :@
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kawabill » Zo Jun 15, 2008 9:14 am

McDaddy schreef:Ik geloof dat dit hier vorig jaar al eens ergens heeft gestaan.

Lijkt mooi, maar denk als iedereen 160 gaat rijden en de vrachtwagens 90 gaan rijden dat de ongevallen de hoogte in gaan schieten. :s

140 vind ik een mooie snelheid en eens daarboven gaan ook. Maar de max snelheid optrekken naar 160 lijkt me te drastisch. Zijn ook veel oudjes die niet meer kunnen volgen tegen die snelheid en de verschillen gaan te groot zijn.

Waarom zouden de ongevallen de hoogte in schieten? De max. snelheid is 160km/h, wat betekent dat je bij drukte niet met die snelheid kunt rijden. Dat ongevallen gelul is het argument dat iedereen gebruikt om maar 'te lage' snelheidslimieten in te stellen.

Stel dat je op de autosnelweg tijdens de spits de gemiddelde snelheid van de nu gemeten 70km/h kunt opkrikken naar 120 km/h, dan heb je naar rato minder files en minder drukte en minder ongevallen en hoef je dus ook minder asfalt neer te leggen en te onderhouden. Dat alle milieu freaks dat eens meenemen in hun berekeningen, dan zul je zien dat we netto een schoner milieu eraan overhouden.

Dus: omhoog die limieten, minder bemoeizucht in het verkeer van de staat en de mensen gewoon hun eigen intelligentie laten gebruiken.

Maar ja, er is één probleempje: de staatskas raakt er niet beter gevuld door, eerder andersom.....
:p
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life.
I'll find as many of these moments as possible.

Ubuntu=I am what I am because of who we all are

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor kawabill » Zo Jun 15, 2008 9:22 am

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Zo Jun 15, 2008 6:12 pm

kawabill schreef:Waarom zouden de ongevallen de hoogte in schieten? De max. snelheid is 160km/h, wat betekent dat je bij drukte niet met die snelheid kunt rijden. Dat ongevallen gelul is het argument dat iedereen gebruikt om maar 'te lage' snelheidslimieten in te stellen.

Stel dat je op de autosnelweg tijdens de spits de gemiddelde snelheid van de nu gemeten 70km/h kunt opkrikken naar 120 km/h, dan heb je naar rato minder files en minder drukte en minder ongevallen en hoef je dus ook minder asfalt neer te leggen en te onderhouden. Dat alle milieu freaks dat eens meenemen in hun berekeningen, dan zul je zien dat we netto een schoner milieu eraan overhouden.

Dus: omhoog die limieten, minder bemoeizucht in het verkeer van de staat en de mensen gewoon hun eigen intelligentie laten gebruiken.

Maar ja, er is één probleempje: de staatskas raakt er niet beter gevuld door, eerder andersom.....
:p

Toch kan ik je geen gelijk geven. De verschillen tussen de maximum snelheiden is maar 30km/u, zijnde 120 voor auto's/motoren en 90 voor vrachtwagens/bussen. De snelheid van een vrachtwagen optrekken naar 120km/u zou ik zeker en vast afraden. Dus gaan we ineens een snelheidsverschil krijgen van 70km/u.

Nu wat Verseg zegt, dat bv enkel op de buitenste 160km/u zou toegelaten zijn, dan ben ik daar ook wel voor te vinden. Maar bv mijn grootvader neemt ook wel eens de autostrade en 130 is echt wel een maximum, want daarboven wordt hij een gevaar op de weg, omdat het te snel gaat voor hem.

Als ik nu al zie dat sommige bejaarden zich op de autostrade wagen tegen 70-80km/u die zelfs door vrachtwagens dienen voorbij gestoken te worden, vrees ik toch wel voor zeer zware ongevallen.

In ieder geval zijn de snelheden nu ietske te laag naar mijn goesting en mogen ze wel wat opgetrokken worden, maar 160km/u zou er net wat over zijn. Dat ze dat nu alleen toelaten voor motorrijders, dan ben ik meteen voor :D
Als het enkel is toegelaten op de buitenste rijstrook.:D :D
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DaDog » Zo Jun 15, 2008 6:46 pm

Hoezeer sommige het hier maar wat graag zouden hebben brengt het wel een vorm van gevaar met zich mee .

Moest het nou zijn van bevoorbeeld 22.00 to 06.00 dan zie ik minder problemen omdat in het algemeen de "zondagsrijder" dan niet op de baan is
dan zou het een stuk realistischer zijn . En bompa is dan meestal ook niet op de baan .

Maar als alles 140 of 160 zou gaan rijden moet de top van vrachtwagens ook omhoog . zeker tot 100 km/h om de grote kloof te overbruggen .
Ik heb zelf 5jaar internationaal gereden en heb genoeg stomme dingen gezien kwa snelheid en niet inschatten ervan .
Gebruikers-avatar
DaDog
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kawabill » Zo Jun 15, 2008 11:12 pm

McDaddy schreef:De verschillen tussen de maximum snelheiden is maar 30km/u, zijnde 120 voor auto's/motoren en 90 voor vrachtwagens/bussen. De snelheid van een vrachtwagen optrekken naar 120km/u zou ik zeker en vast afraden. Dus gaan we ineens een snelheidsverschil krijgen van 70km/u.

Op een tweebaansrijksweg laat je snelheidsverschillen tot 160km/h (80km/h + 80km/h) toe op een afstandje van minder dan 1m? Hoe kun je dan in Godsnaam denken dat op de autoweg een snelheidsverschil van 70km/h een groter risico zou opleveren?

Vrachtwagens in Canada en de VS mogen net zo hard rijden als de personen auto's, waarom niet? Op een snelweg gaan we allemaal dezelfde kant op, en oftie nou met 80, 90 of 120 km/h achter op je knalt, dat maakt niet zoveel meer uit lijkt me.

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Jun 16, 2008 8:33 am

kawabill schreef:Op een tweebaansrijksweg laat je snelheidsverschillen tot 160km/h (80km/h + 80km/h) toe op een afstandje van minder dan 1m? Hoe kun je dan in Godsnaam denken dat op de autoweg een snelheidsverschil van 70km/h een groter risico zou opleveren?

Vrachtwagens in Canada en de VS mogen net zo hard rijden als de personen auto's, waarom niet? Op een snelweg gaan we allemaal dezelfde kant op, en oftie nou met 80, 90 of 120 km/h achter op je knalt, dat maakt niet zoveel meer uit lijkt me.

Dat zijn zaken waarover ge kunt blijven argumenteren en iedereen een eigen mening heeft.
Eerlijk gezegd klinkt het goed en zou ik dit wel eens een jaar willen testen :D
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar Off-Topic