Alles wat met GPS te maken heeft ...

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Berichtdoor McDaddy » Ma Sep 17, 2007 8:51 pm

Boa Bea schreef:Stel :

Ik heb geen route in de Zumo gestoken....
Ik rij gewoon blindelings langs binnenbanen naar bijv. de Ardennen....

Is het dan mogelijk die route die ik gereden heb op te slaan in de Zumo ?

Is dat niet die 'triplog'?
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Boa Bea » Ma Sep 17, 2007 8:52 pm

McDaddy schreef:Is dat niet die 'triplog'?

Kweet et nie :engel:

Weet ge hoe da werkt,zou die dat automatisch opslaan als ge rijdt ?
Gebruikers-avatar
Boa Bea
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Sep 17, 2007 9:01 pm

Boa Bea schreef:Kweet et nie :engel:

Weet ge hoe da werkt,zou die dat automatisch opslaan als ge rijdt ?

Na de zaterdag toen ik thuis kwam, stond daar toch 5% op. En heb dat toen gewist.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Ma Sep 17, 2007 9:02 pm

Ik heb nu nog een kaart van 2 gig bij gestoken. Hoe gaat dat nu in zijn werk? Gaat die dat gebruiken op het moment dat die 2 gig van het toestel vol zitten?

Want toen ik keek op de zumo was er zelfs geen 400mb meer vrij.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Boa Bea » Ma Sep 17, 2007 11:01 pm

Wat zijn eigenlijk die rode banen in Mapsource ?
Zijn dit allemaal hoofdbanen ?

Of zijn de hoofdbanen deze met een N ? Bijv. N859 enzo ....

Wil één dezer weken es een schone route uitstippelen maar hoofdzakelijk op mooie banen en nie op van die boerebanen in Ardennen (gelijk vorige week) :zwijg:
Gebruikers-avatar
Boa Bea
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 2:23 pm

Boa Bea schreef:Stel :

Ik heb geen route in de Zumo gestoken....
Ik rij gewoon blindelings langs binnenbanen naar bijv. de Ardennen....

Is het dan mogelijk die route die ik gereden heb op te slaan in de Zumo ?

Ja dat kan je zien.Je kan ze zien op je scherm van de zumo(blauwe lijntjes) is je tracklog,dit wel als je deze zichtbaar maakt.Je kan deze tracklog ook opslaan als route in je zumo.
Wil je ze een keertje op je pc bekijken zo kan je alle punten bekijken die je reed(ik noem ze broodkruimels) dan heb je de gegevens zoals tijd en snelhied op die momenten.Ook handig wanneer je foto's wil geocoachen.Hoe je deze op je scherm krijgt doe je als volgende:
Sluit de Zumo aan op de computer en kijk dan naar extern opslagmedium 'GARMIN' (XAfbeelding waarbij X staat voor de letter van de drive die windows daaraan geeft. Via verkenner 'in' de Zumo naar \\Garmin\GPX\Archive
In die map staan gearchiveerde tracklogs
Schalkse®
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 2:31 pm

McDaddy schreef:Ik heb nu nog een kaart van 2 gig bij gestoken. Hoe gaat dat nu in zijn werk? Gaat die dat gebruiken op het moment dat die 2 gig van het toestel vol zitten?

Want toen ik keek op de zumo was er zelfs geen 400mb meer vrij.

Snap je vraag niet goed??gaan gebruiken als de 2 gig van he toestel vol zit??best is dat je zoveel mogelijk "rommel" uit je zumo houdt zodat het toestel niet vertraagt in werking.De extra SD kaart kan je best gebruiken om je mp3's,route's foto ed te plaatsen.400mb ruimte vrij als je die in tracklog heb volgereden zal je wel een nieuwe motor nodig hebben.
Schalkse®
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 2:48 pm

Boa Bea schreef:Wat zijn eigenlijk die rode banen in Mapsource ?
Zijn dit allemaal hoofdbanen ?

Of zijn de hoofdbanen deze met een N ? Bijv. N859 enzo ....

Wil één dezer weken es een schone route uitstippelen maar hoofdzakelijk op mooie banen en nie op van die boerebanen in Ardennen (gelijk vorige week) :zwijg:

De rode banen zijn hoofdzakelijk hoofdbanen ja,je kan er steeds even met je cursor op gaan staan en je ziet de naam.Dit is nu het nadeel van mapsource (vind ik) als je een kaart hebt van michelin zie je de "mooie" banen met groen er naast terwijl je dit in MS niet hebt.Het programma onroute heeft deze dan wel daar is het kaartmateriaal optisch weer veel mooier maar je hebt minder mogelijkheden.Ik persoonlijk durf al eens werken in een combinatie van beide.
Schalkse®
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 2:51 pm

Schalkseruiter® schreef:Snap je vraag niet goed??gaan gebruiken als de 2 gig van he toestel vol zit??best is dat je zoveel mogelijk "rommel" uit je zumo houdt zodat het toestel niet vertraagt in werking.De extra SD kaart kan je best gebruiken om je mp3's,route's foto ed te plaatsen.400mb ruimte vrij als je die in tracklog heb volgereden zal je wel een nieuwe motor nodig hebben.
Schalkse®

Ja, die tracks kunt ge daar bv opzetten, maar als ik een route naar het toestel overhevel, dan vraagt hij niet waar hij die moet plaatsen.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 2:55 pm

Mijn eerste route was dus al mislukt. Ik had een punt gezet bij mijn thuis, één in Limerlé, dan vervolgens eentje in Seraing en de laatste aan het clublokaal.

Die naar Limerlé liep als gesmeerd op het eerste zicht, behalve toen ik langs Francochamps kwam en nergens mocht afdraaien omwille de F1. Maar na een kwartier op het gevoel afgereden, verscheen de route weer op het scherm.

Toen op terugweg kreeg hij wel rare kuren, maar dat was snel opgelost eens ik terug op de route zat. Maar toen moest ik tanken. Zoek naar dichtsbijzijnde tankstation en klik 'ja' op 'punt toevoegen als via-punt'. Dus ging ik ervanuit dat die mij naar een tankstation loodste en daarna de route terug aanvatte. Maar dat was dus minder waar, want daarna reed hij gewoon de autostrade op. Dacht eerst een foutje van mij dat ik per ongeluk in MS de E25 mee had genomen, maar later bleek dat die ook nog eens de E313 nam waarvan ik zeker was dat ik deze niet geselecteerd had.

Dus blijft voor mij nog altijd een raadsel wat die daar dacht, want herberekenen stond uit.

Bijkomend vraagje: wat doet hij met de route als de herberekenen laat aan staan?
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 2:55 pm

de route's worden naar je zumo overgeheveld,maar een tip is,laadt enkel route's naar je zumo die je nodig hebt,de andere route's kan je via verkenner op je SD kaart zetten .WEL IN .GPX opslaan en plaatsen op je SD kaartje hé.
De route op je SDkaart moet ook genoemd zijn vb: routexxx.gpx
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 2:56 pm

Schalkseruiter® schreef:de route's worden naar je zumo overgeheveld,maar een tip is,laadt enkel route's naar je zumo die je nodig hebt,de andere route's kan je via verkenner op je SD kaart zetten .WEL IN .GPX opslaan en plaatsen op je SD kaartje hé

En hoe kan ik die dan oproepen van op de SD kaart?
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 3:03 pm

dan ga je simpel weg naar "gebruiker gegevens,dan "importeer gegevens",druk op "routes" en zoek ze er dan maar uit;)

mijn routes op sd kaart in gpx wel te verstaan,zet ik in de map GARMIN\GPX
Schalkse®
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 3:11 pm

[quote="Schalkseruiter®"]dan ga je simpel weg naar "gebruiker gegevens,dan "importeer gegevens",druk op "routes" en zoek ze er dan maar uit]

Ah ja, dat is just. Die functie is er.

En hoe zou het komen dat mijn route niet 100% verlopen is de zaterdag? Heeft dat iets te maken met 'kortere' en 'snellere' route in MS?
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 7:33 pm

ik heb momenteel mijnen glazen bol ni bij om te wete hoe da komt,maar waarschijnlijk heb je ze niet aangepast in mapsoep op de juiste manier.

Schalkse®
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 7:37 pm

Schalkseruiter® schreef:ik heb momenteel mijnen glazen bol ni bij om te wete hoe da komt,maar waarschijnlijk heb je ze niet aangepast in mapsoep op de juiste manier.

Schalkse®

Gewoon geel gemaakt en op de wegen gesleept die ik wilde rijden.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Di Sep 18, 2007 10:27 pm

MC das toch eenvoudig waarom hij de rit heeft veranderd. Je hebt een via punt bijgevoegd, dus ... zal hij de route moeten herberekenen, ... dus gebruikt hij de instellingen van je Zumo en niet die van mapsource, als je dan weinig of geen viapunten in de route hebt... dan zal de route verschillen. Als die op snelste stond, en autowegen niet uit ... dan is dit het gevolg. Of ... als je het via-punt op de verkeerde plaats in de route invoerde ...

Hoe had je het beter gedaan. De route even gestopt. het tankstation opgezocht en ernaartoe gereden. Na het tanken de route opnieuw opstarten en naar de route rijden.
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Di Sep 18, 2007 10:35 pm

transalpje schreef:MC das toch eenvoudig waarom hij de rit heeft veranderd. Je hebt een via punt bijgevoegd, dus ... zal hij de route moeten herberekenen, ... dus gebruikt hij de instellingen van je Zumo en niet die van mapsource, als je dan weinig of geen viapunten in de route hebt... dan zal de route verschillen. Als die op snelste stond, en autowegen niet uit ... dan is dit het gevolg. Of ... als je het via-punt op de verkeerde plaats in de route invoerde ...

Hoe had je het beter gedaan. De route even gestopt. het tankstation opgezocht en ernaartoe gereden. Na het tanken de route opnieuw opstarten en naar de route rijden.

En zo leren we hé. Had in mapsource die snelste of kortste ongeroerd gelaten. En bij 'te vermijden' stond autosnelwegen wel aangevinkt.
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Di Sep 18, 2007 10:40 pm

McDaddy schreef:En zo leren we hé. Had in mapsource die snelste of kortste ongeroerd gelaten. En bij 'te vermijden' stond autosnelwegen wel aangevinkt.
maar als je tijdens het rijden op de Zumo een via-punt bijvoegt dan berekent hij met de waarden die IN DE ZUMO staan he, en stonden daar autosnelwegen uit? en stond daar kortste of snelste? Das wat van belang is bij jouw gebruikte werkwijze
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schalkseruiter® » Di Sep 18, 2007 10:54 pm

maar als je tijdens het rijden op de Zumo een via-punt bijvoegt dan berekent hij met de waarden die IN DE ZUMO staan he, en stonden daar autosnelwegen uit? en stond daar kortste of snelste? Das wat van belang is bij jouw gebruikte werkwijze

Daar had ik dus overgelezen:s
Gebruikers-avatar
Schalkseruiter®

VorigeVolgende

Terug naar GPS allerlei