Anonieme politiemotor met camera

Moderator: Moderators

Anonieme politiemotor met camera

Berichtdoor BugBoy » Zo Feb 22, 2009 2:30 pm

Daarstraks op VTM. :rolleyes:

Die van Sint- Niklaas en omgeving zijn gewaarschuwd !

De lokale verkeerspolitie van Sint- Niklaas heeft een anonieme politiemotor. De motorfiets is uitgerust met een camera om verkeersovertredingen vast te leggen. Bedoeling is om mensen meteen met de beelden van hun overtreding te confronteren. Met de motorfiets kan de politie gemakkelijker en beter overtredingen vastleggen dan met een auto. Sint-Niklaas is een van de eerste zones die zo'n motor heeft.

Grijze Yamaha FJR

VTM nieuws :

Kijk effe aan de rechterkant daar staan de Video's.

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm
Afbeelding

Wisdom is what's left after we've run out of road ;)
Gebruikers-avatar
BugBoy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor OPOE » Zo Feb 22, 2009 2:43 pm

Sint Niklaas geeft alle stoute kinderen een bonneke.
Dat ze dienen met zijn grijs baardje maar rap terug een wit paard geven. :zwijg:
Gebruikers-avatar
OPOE
2fast4u.be pro member

Berichtdoor BugBoy » Zo Feb 22, 2009 2:46 pm

OPOE schreef:Sint Niklaas geeft alle stoute kinderen een bonneke.
Dat ze dienen met zijn grijs baardje maar rap terug een wit paard geven. :zwijg:

Nen ezel zekerst ! :rolleyes: :p
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BugBoy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Cisse » Zo Feb 22, 2009 2:55 pm

Blijft te zien of ge wilt stoppen voor éne die rondrijdt zonder officiële kenmerken zoals de strepen en in 't groot POLITIE op zijne moto.
Iedereen kan zich met zo'n lampkes en lichtkrant voordoen als flik...
carpe diem!
insanus sanus est..

Afbeelding

btw, ik rij laag zonder kniekes... :p (ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike :D )
Gebruikers-avatar
Cisse
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Maxxi » Zo Feb 22, 2009 3:20 pm

Cisse schreef:Blijft te zien of ge wilt stoppen voor éne die rondrijdt zonder officiële kenmerken zoals de strepen en in 't groot POLITIE op zijne moto.

Dan krijg je van die situaties als die Belg die in Duitsland beschoten wordt omdat die niet wou stoppen voor een anonieme auto van de politie.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Cisse » Zo Feb 22, 2009 3:33 pm

Maxxi schreef:Dan krijg je van die situaties als die Belg die in Duitsland beschoten wordt omdat die niet wou stoppen voor een anonieme auto van de politie.

exactly my point.

Zijn ze zulke pussies geworden dat ze zich niet meer kenbaar durven te maken door de officiële gekende voertuigen te gebruiken?
Allemaal schonen TV (wegmisbruikers, zware voet,...) daar niet van, maar wat is een burger ermee?
Of is 'beschermen en dienen' niet meer het doel van de politie?
Ah nee, juist, ze moeten in 1ste instantie de staatskas spekken :rolleyes:

Ben zelf in Duitsland 2 keer door anoniemen tegengehouden. Een geluk dat ik dat niet genegeerd heb dus...
carpe diem!
insanus sanus est..

Afbeelding

btw, ik rij laag zonder kniekes... :p (ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike :D )
Gebruikers-avatar
Cisse
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Maxxi » Zo Feb 22, 2009 3:57 pm

Maar die hebben toch officiele politie-kledij aan in de auto niet? Als die naast me komen rijden zal ik het wel snel doorhebben.
Zelf zou ik wel weten als ik iets misdaan heb op de baan en dan blauwe lichten achter me zie. Stoppen dus maar als ik niets misdaan heb zal ik enkel plaats maken zodat ze naast me kunnen rijden zodat ik kan zien wie in het voertuig zit. Als ze onherkenbaar zijn moet je volgens mij zelfs niet stoppen(en zou dat ook niet snel doen).

Het is toch maar een vage materie. Als je de recente overvallen, tiger-kidnappingen en verkeersagressie in het achterhoofd houd is het niet verwonderlijk dat de mensen een beetje achterdochtig zijn.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Cisse » Zo Feb 22, 2009 4:16 pm

Wel 1 van die 2 keren waren het volledig anonieme flikken, met een zwarte mercedes, in burgerkledij. Maar die stonden te wachten bij een tankstation waar ik net stopte om te tanken. Ik zet mijn muziek uit en duik efkens in het handschoenkastje en wanneer ik me rechtzet ineens aan elke kant éne en die aan mijn kant toont me zijn flikken legimitatie : ik schrok me rot!
De andere keer was het een blauwe bmw die me inhaalde met een lichtkrantje op de hoedenplank met "polizei - folgen bitte" , en die hadden wel een uniform aan. trouwens een uniform dat ik niet herkende, iets groen legerachtig, en dat ik ook niet gezien had toen ze me inhaalden.
En in geen van de gevallen had ik iets mispeuterd op de baan hoor, het was telkens controle op (soft)drugs :engel:

Maar zoals ge zegt, in deze tijd met al die nep-anoniemen en anderen denkt ge wel 2 keer na en goed uitkijken vooraleer je stopt.. 'k ben in België trouwens nog nooit aan de kant gezet geweest door anoniemen. En voor een officiëel herkenbaar voertuig van de politie of douane zal ik natuurlijk stoppen!
carpe diem!
insanus sanus est..

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Cisse
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Maxxi » Zo Feb 22, 2009 5:58 pm

Idd.
Toen we eens op weg waren naar het circuit van Assen 's nachts werd ik op een gegeven moment (nogal kort) gevolgd door een wagen. Daar ik het wat beu aan het worden was omdat die genoeg de kans had om voorbij te steken ben ik toen even heel traag gaan rijden. Op die moment komt de wagen naast me rijden. Het enige dat ik kon zien was dat er een vrouw alleen in de wagen(het was pikkedonker op de autostrade en het was een zwarte auto) zat die teken naar me deed om trager te rijden. Mijn antwoord was een teken van "maak dat je wegkomt". Een week later zat er een boette in de bus van 30EUR wegens te snel rijden. Oeps :u
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor wheelie thijs » Zo Feb 22, 2009 6:26 pm

waar gaat da toch naae toe pfff,binnekort kunne we ni meer buiten komen,:@
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Made by Thinluni®
Gebruikers-avatar
wheelie thijs
2fast4u.be pro member

Berichtdoor BugBoy » Zo Feb 22, 2009 7:27 pm

Heb nog wat verder gaan zoeken.

flitsservice.be

Blijkbaar niet zo nieuw.

09/02/2006

CHARLEROI- De politie kan voortaan ook anoniem flitsen vanop de motor. De zwaantjes van Charleroi hebben als eersten in ons land een Honda 1100 aangekocht die is uitgerust met een ingebouwde minicamera en geijkte radar. Daarmee kunnen snelheidscontroles uitgevoerd en opgenomen worden. Kostprijs van de flits-motor: 15.000 euro. Hoe snel ook andere politiezones zullen volgen, is niet duidelijk. Elk korps beslist voor zichzelf of het al dan niet zo'n anonieme motor aankoopt.

---

Volgens flitsservice.be

Er zit in Wallonië duidelijk ook wat beweging in het flitsgebeuren. In deze tekst van het dagblad staan volgens mij toch enkele dingen die niet heel correct zijn. Waarschijnlijk betreft het hier een Honda Pan die uitgerust is met het Providasysteem dat volgens mij nog niet eens gehomologeerd is en geen flits- of radarapparatuur. Wij houden u verder op de hoogte.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BugBoy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor guido » Ma Feb 23, 2009 8:33 am

Is zeker niet nieuw,in Antwerpen rijd er al jaren zo een Pan European rond ,staat hier zelfs ergens gepost
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Take - it - easy » Ma Feb 23, 2009 8:38 am

wheelie thijs schreef:waar gaat da toch naae toe pfff,binnekort kunne we ni meer buiten komen,:@

Ooh ,jawel .....te voet en dan nog ,tegenwoordig hangt bijna op elke hoek in stad al ergens ne camera tegen de muur
ヤマハは永遠に
ik supporter voor www.teamgreen.be
Gebruikers-avatar
Take - it - easy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor guido » Ma Feb 23, 2009 9:25 am

Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor GolemOfDarkness » Ma Feb 23, 2009 10:33 am

als ik me niet vergis bestaat er al ne topic ivm flits moto's.
eveneens hier in oostende is er 1 een paar jaren actief.

dus denk wel dat er meerdere gemeentes er 1 zullen aanschaffen met de jaren die komen.

greetz
Burn Rubber, Not Your Soul
Gebruikers-avatar
GolemOfDarkness
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor 914 » Ma Feb 23, 2009 3:09 pm

Wat ik wel duidelijk vond in het stuk op VTM is dat de video geen enkele bewijskracht heeft en enkel dient om de overtreder te confronteren met zijn acties.

Uiteindelijk is het nog steeds de agent op de motor die de snelheid bepaalt en hierop een boete uitschrijft.

Uiteindelijk komt het misschien wel op hetzelfde neer, maar toch.
914
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Maxxi » Ma Feb 23, 2009 5:31 pm

914 schreef:Wat ik wel duidelijk vond in het stuk op VTM is dat de video geen enkele bewijskracht heeft en enkel dient om de overtreder te confronteren met zijn acties.

Uiteindelijk is het nog steeds de agent op de motor die de snelheid bepaalt en hierop een boete uitschrijft.

Uiteindelijk komt het misschien wel op hetzelfde neer, maar toch.

Dat het geen bewijskracht heeft maakt volgens mij ook niet zoveel uit. Er zijn enorm veel mensen die niet beseffen hoe gevaarlijk bepaalde manoeuvres zijn. Nu is er een klein kansje dat ze misschien(hopelijk) toch inzien dat bepaalde dingen echt niet door de beugel kunnen. :)

In ieder geval zijn camera's op politievoertuigen wel handig om die verstokte niet-pinkers, linksrijders en slapers eens te confronteren. Meestal beweren die het tegenovergestelde of beseffen ze het gewoon niet wat andere weggebruikers zien van hen.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor DME3 » Ma Feb 23, 2009 5:45 pm

Cisse schreef:Blijft te zien of ge wilt stoppen voor éne die rondrijdt zonder officiële kenmerken zoals de strepen en in 't groot POLITIE op zijne moto.

Je moet ook enkel gevolg geven aan order van gerechtigden. Als jij niet duidelijk kunt zien dat het om een politie-agent gaat...
Ze mogen mij teken doen om te stoppen, zal het enkel ergens doen waar er nog volk is. En 't raampje blijft dicht tot de legitimatie duidelijk te zien is.
Ducati 900SL MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 circuitmotor (aka de bak reserve-onderdelen)
Gebruikers-avatar
DME3
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dices » Ma Feb 23, 2009 8:34 pm

DME3 schreef:Je moet ook enkel gevolg geven aan order van gerechtigden. Als jij niet duidelijk kunt zien dat het om een politie-agent gaat...
Ze mogen mij teken doen om te stoppen, zal het enkel ergens doen waar er nog volk is. En 't raampje blijft dicht tot de legitimatie duidelijk te zien is.

Het klepje zeker! :D Zou wel grappig zijn, zit die blauwbloes een half uur tegen u te kalven terwijl ge daar staat met uw klepje toe à la the stig. Is zien wat die doet.
Gebruikers-avatar
Dices

Berichtdoor polcastrol » Di Feb 24, 2009 11:52 am

Voor de politiezone Hermeton et Heure hebben ze ook enen:

http://www.flitsservice.be/cm_php/main_repo.php?id=220
Gebruikers-avatar
polcastrol
2fast4u.be Lid

Volgende

Terug naar Off-Topic