Moderator: Moderators
vanhessche schreef:het zit zo, we hebben nu sedert een week problemen met de auto.
tis een peugeot 605, 2.1 turbodiesel
hij wil telkens nie starten, maar demareert wel goe. dus mijn gedacht was, hij krijgt geen mazout.
dan maar eens de mazoutpomp ontlucht en inderdaad, allemaal luchtbelletjes die naar boven komen.
dan nog eens proberen te starten, en na een paar seconden demareren kwam hij toch op gang.
dan eens ritje mee gedaan en hij rijdt zoals tevoren. als je gas geeft dan gaat hij goed in toeren (goeie respons), en qua power geen verschil met normaal.
als je hem stillegt en pakweg een uur later wil starten gaat dit ook nog, heel vlot zelfs.
maar laat hem staan tot de volgende dag en tis weer niks meer.
iemand die ervaring heeft met zulke problemen?
vanhessche schreef:@marc: er zit ook zo een knijpdingetje op de leiding om mazout door te pompen, daar zit ook een klepje in, hebbek er al eens van tussen gehaald en gecheckt en dat lijkt nog te werken. maar kga nog een checken onderaan zijn filter, daar zit mss ook nog iets.
@gepard: khoop echt dat er niks mis is met onze mazoutpomp, want da zijn kostelijke keren. en auto is echt nog te goed om te verkopen.
maar kvrees er eerlijk gezegd wa voor, want moest in de pomp alles oké zijn zou hij eerst wel moeten starten en pas daarna stilvallen als de lucht van ergens in de leidingen zou in zijn pomp toekomen.
merci voor jullie reacties!
vanhessche schreef:@marc: er zit ook zo een knijpdingetje op de leiding om mazout door te pompen, daar zit ook een klepje in, hebbek er al eens van tussen gehaald en gecheckt en dat lijkt nog te werken. maar kga nog een checken onderaan zijn filter, daar zit mss ook nog iets.
@gepard: khoop echt dat er niks mis is met onze mazoutpomp, want da zijn kostelijke keren. en auto is echt nog te goed om te verkopen.
maar kvrees er eerlijk gezegd wa voor, want moest in de pomp alles oké zijn zou hij eerst wel moeten starten en pas daarna stilvallen als de lucht van ergens in de leidingen zou in zijn pomp toekomen.
merci voor jullie reacties!
vervang ze maar alle 4 en en tzal opgelost zijn.
marc b12 schreef:T'is daarom dat ik denk dat de mazout afloopt. Dit gaat langzaam,vandaar dat hij goed start na een uurtje of iets langer stilstand. Na een nacht zit er dus weer lucht in de leidingen en moet je de mazout weer oppompen of ontluchten. Zo een klepje moet er normaal gezien wel ergens opzitten net om dat teruglopen tegen te gaan.
CaPsLoCkEr schreef:Als het aan de mazoutpomp ligt zou je tijdens het rijden ook last hebben.
Racerat schreef:Heb hetzelfde probleem gehad met mijne , bij mij werd lucht getrokken door een verduurde mazout retourlijn , als het de gloeiers zijn zou er eigenlijk een foutmelding moeten binnenkomen , nog een vraagje , als hij start komt er dan heel veel rook uit ?
Racerat schreef:Die vele rook duid bijna zeker op een probleem met valse lucht , dat komt omdat tijdens de eerste momenten uw lucht/diesel mengsel niet optimaal is.
vanhessche schreef:@capslocker: ik trek je capaciteiten als mekanieker zeker niet in twijfel, maar volgens mij kunnen het echt de gloeibougies niet zijn. voor ontluchten mag ik zoveel demareren als ik wil, hij start nie.. maar na ontluchten komt hij dan wel op gang, dus volgens mij toch zeker een probleem met de mazout..
ik krijg ook geen melding van defecte gloeikaarsen, maar een auto van 11 jaar oud, geeft die al meldingen?
@dices: het zijn standaard al doorzichtige leidingen. en na pas starten (na ontluchten) dan zie ik inderdaad nog wel wat luchtbellen passeren. maar gisteren na een heel eind te rijden, dan zag ik dit niet meer. dus waarschijnlijk zijn het luchtbellen die nog in de leiding zitte naar zijn tank ofzo dat ik zie passeren.
@racerat: tijdens demareren komt er inderdaad wel tamelijk veel rook uit.
en heb eigenlijk nog een vraagje. als er inderdaad een terugslagklepje kapot is, en de mazout kan terug lopen, langs waar kan er dan eigenlijk lucht in het circuit komen? normaal als alles goed dicht is kan er toch nergens lucht in komen..?
Allesinds bedankt voor de vele reacties! kga het vanmiddag nog eens allemaal bekijken.
maar zoals je het hier beschrijft leek het mij op het eerste zicht gloeibougies.
janbros schreef:er bestaat niet zoiets als een lucht/dieselmengsel ! (tegenover benzine/luchtmengsel, wat wel bestaat)
een dieselmotor zuigt zichzelf vol lucht, en achteraf wordt gewoon een hoeveelheid diesel ingespoten, afhankelijk van hoe snel je wil dat de motor draait. Spuit je maar 1 molecule diesel in, zal die ook ontbranden. de dieselmolecullen "nemen" gewoon de benodigde molecullen (weet niet juist meer hoeveel) lucht en samen branden ze dan.
het probleem hier : 99% zeker dat het mazoutfilter leeg loopt. gewoon de komplete mozoutfilterhouder vervangen en probleem zal wel opgelost zijn.

Gebruikers in dit forum: Imno en 0 gasten