Ergens in november 2008 werd ik recht in de poep aangereden door een barbiepop, met als gevolg een lichtjes krom kader van mijn hornet.
Schade aan de moto werd snel betaald, en heb ervoor gekozen die niet te laten herstellen.
Nu meer dan een jaar na datum informeer ik bij euromex,( mijn rechtsbijstandverzekering,) hoe het zit met mijn morele schadevergoeding, andere kosten (kledij, kapotte gsm...) en de bestekkosten die ik moeten betalen heb aan mijn garagist (man kan het ook niet voor niks doen...
Antwoord van euromex;
Deze worden normaliter niet ten laste genomen van de aansprakelijke. Deze kosten worden normaal gesproken in mindering gebracht van de uiteindelijke herstelfactuur zodat dit geen kost blijft.
Ze hebben de eis wel overgemaakt aan de tegenpartij, maar zeggen erbij dat ze die bestekkosten niet zullen betalen.
Ombudsman van verzekeringen zegt dat ze dit wel moeten betalen, maar is niet helemaal zeker van zijn zaak.
Vind ik bull**** , ik kies er toch zelf voor of ik mijn moto laat herstellen of niet. Zelfs al laat ik het herstellen, blijft toch garagist zijn zaak of ie al dan nog bestekkosten aanrekent.
Vroeg me af of dit zomaar kan en of ik beter nog wat tegenspartel.
Aangerichte schade moet imho toch vergoed worden ?

Shoei XR-1000 te koop