blue ray en audio

Moderator: Moderators

blue ray en audio

Berichtdoor Sneltrekker » Zo Jan 03, 2010 2:06 pm

hier zitten nogal wat keners...:D

Ik heb een sony blue rayspeler gekocht omdat mijn cd speler kapot was en ik een nieuwe moest kopen. Toen dacht ik, ik koop een blue ray speler, dat speelt ook audio...
Nu heb ik al gemerkt dat audio cd's (geen copie-en!) bij sommige nummers een regelmatige 'jrak' geven in de luidsprekers. Vooral bij bassen komt dit voor. De audio is topkwaliteit (bose 901 voor de kenners) en daar is echt niets mis mee. De test is al gebeurd, bij andere bronnen kraken de luidsprekers nooit...
Kan het zijn dat blue ray spelers problemen hebben met gewone audio?
Gebruikers-avatar
Sneltrekker
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BigG » Ma Jan 04, 2010 2:32 pm

Zou volgens mij niet mogen, omruilen die handel en u niet laten afschepen !

Ik heb al wel gehoord dat de kwaliteit iets minder kan zijn op bepaalde goedkopere spelers, maar haperingen of geluiden die er niet thuis horen is nog iets heel anders ...
I don’t get mad, I get even.
http://www.bigg.be/

Afbeelding
Gebruikers-avatar
BigG
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor NATAS » Ma Jan 04, 2010 3:11 pm

Sneltrekker schreef:Kan het zijn dat blue ray spelers problemen hebben met gewone audio?

NEEN.

maar als ge voor de rest iets beter materiaal hebt begrijp ik echt niet dat ge voor uw audio geen cd-speler aanschaft.......
klank via dvd/blu ray is echt minder dan van een deftige cd-speler
There are no speed limits on the road to excellence.
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor VerSeg » Ma Jan 04, 2010 3:25 pm

Hoe heb je die aangesloten op uw versterker?
HDMI, optisch of digital? Heb je desnoods al een andere aansluiting geprobeerd met een deftige kabel? Kwestie van dit uit te sluiten.
Als het echter met zekerheid van het toestel zelf komt dan zou ik het natuurlijk laten omruilen want zoiets mag niet zijn maar kan altijd gebeuren. Wel straf dat je het enkel met audio-cd's hebt.
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor eVenflow » Di Jan 05, 2010 1:56 pm

NATAS schreef:.
klank via dvd/blu ray is echt minder dan van een deftige cd-speler

Kan je dat even toelichten, zie hier namelijk geen enkele reden voor.
Blu-Ray is toch ontwikkeld voor een beter beeld én geluid.
Zie niet in waarom de geluidskwaliteit van een ouder medium daarom zou dalen....
Gebruikers-avatar
eVenflow

Berichtdoor chrieke » Di Jan 05, 2010 3:18 pm

Ik heb dat om een of andere reden ook op mijn surround receiver (bij digitaal tv-signaal). Is wel geen high end materiaal maar ik zou toch verwachten dat het geluid op een HD zender proper is. 't Is ook niet dat ik de boxen overbelast (geluid op maximum waardoor de speakers distorten) want het komt zelfs voor bij laag volume...
Afbeelding

Loud pipes don't save lives, doctors do!
Gebruikers-avatar
chrieke

Berichtdoor Visio » Di Jan 05, 2010 4:00 pm

Sneltrekker schreef:De audio is topkwaliteit (bose 901 voor de kenners) en daar is echt niets mis mee.

BOSE is de afkorting van "Buy Other Sound Equipment" echt zonde van 't geld .. zelfde budget in bv. KEF had je beter geluid gegeven ;)

soit, ik moet niet te hard roepen, heb me destijds een BOSE 911 laten aansmeren toen ik nog niet beter wist :@

mijn blue ray gebruik ik uitsluitend voor film, maar heb even getest, en geen gelijkaardig probleem opgemerkt. Blue Ray is bij mij via optische kabel verbonden met de versterker.

Hifi muziekweergave is iets totaal anders dan surround homecinema. De beste homecinema is nog steeds eerder matig in muziekweergave, en de beste Hifi installatie is dan weer minder voor homecinema. Blue ray spelers zijn mijns insziens niet ontworpen om muziek te spelen, maar kunnen het wel. Als je met dezelfde installatie EN goede muziek EN goede homecinema wilt, zal het budget sterk stijgen, en zal je concessies moeten doen.

Met ne Porche kan je ook naar den Brico ne zak cement gaan halen, maar ne pick-up is doorgaans een betere keuze. Op circuit zal 't dan weer omgekeerd zijn. Bij audio/video is het verschil tussen muziekweergave en filmweergave even ingrijpend.
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor NATAS » Di Jan 05, 2010 11:57 pm

phunk schreef:Kan je dat even toelichten, zie hier namelijk geen enkele reden voor.
Blu-Ray is toch ontwikkeld voor een beter beeld én geluid.
Zie niet in waarom de geluidskwaliteit van een ouder medium daarom zou dalen....

wel,
een blu ray kan lossless en dus HD audio aan (zover geen probs)
maar ik lees hier dat de blu ray op een stereo versterker staat ( ga ik vanuit omdat we bose 901 hebben, en hij komt ter vervanging van een cd-speler)

Dus ben ik zeker dat hij analoog aangesloten is, en de DAC's in een blu ray zijn echt wel minder dan in een (deftige) cd speler.

dan wil ik het verder niet hebben over het loopwerk zelf.....(en daardoor dus minder vatbaar voor fouten)

Maar eerlijk is eerlijk, je gaat het echt enkel merken als de rest van de hifi op aangepast niveau staat
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor NATAS » Wo Jan 06, 2010 12:37 am

Visio schreef:BOSE is de afkorting van "Buy Other Sound Equipment" echt zonde van 't geld .. zelfde budget in bv. KEF had je beter geluid gegeven ;)

Tja, beter geluid of niet, dat is aan de luisteraar.
'k weet wel dat Bose een pak meer mensen aanstaat qua geluid dan Kev.

waarom.......
Bose klinkt neutraal, blinkt nergens in uit, en scoort dus bij de massa.
men focust op wat het menselijk oor aankan, en zegt, fuck de rest.
komt er bovenop dat op complete systemen ze de bass op cd/dvd voor 25% wegfilteren en de resterende 75% effe 10dB versterken "dus amaaaai dat boenkt nogal hey" is dan de comentaar:rolleyes:
en dit geluid gecombineerd met de visueel zichtbare zeer kleine speakers versterkt het geluidsgevoel nog een keer.

je moet enkel een kat een kat noemen, en dus geen bose lifestyle/3.2.1/acoustimass gaan kopen als stereosysteem.........dat sucked inderdaad;)

De 901 is zeer zeker geen slecht luidsprekertje (in combi met zijn EQ), enkel zeer onderhevig aan juiste plaatsing (of 't is by by bass)
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Terug naar Off-Topic