BMW F650 CS SCarver: een openbaring!!

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Swa » Ma Jun 07, 2010 3:11 pm

Jeroen! schreef:Prijs is dus dubbel zo duur als de ketting, tenzij je erbij telt dat de massaproductie hiervan de prijs nog wat zal drukken, en dat de prijs die jij noemt die van BMW is. Bij een ander merk scheelt dat wss al 100€. :p

Liever die die BMW gebruikt dan die die Buell gebruikt, hoor. Die breken veel meer tijdens het rijden, blijkbaar. ;)

Nuja, BMW maakt die uiteraard zelf niet, he. En Buell waarschijnlijk ook niet.
Jeroen! schreef:Ivm de prijsvergelijking: Ik vind niet dat je die met andere bmw's moet vergelijken, maar met zijn concurrenten.
Zet daar eens de modellen van de andere merken naast qua prijs, ik vermoed dat alleen de yamaha fz800 & monster 796 meer zullen kosten. De 696 is dan weer wat goedkoper, de street triple komt op 7500 als ik me niet vergis, de kawa z750, suzuki bandit & gladius en de cbf600 duiken daar nog onder.

And your point being? Dat ik geen F800S had mogen kopen? ;)

Nee, wat ik wou aantonen is het verschil tussen de riem & de ketting. Uiteraard moet je zelf de afweging maken tussen andere merken & modellen als je hem effectief zou willen kopen, maar daar ging het mij niet echt om.
Jeroen! schreef:dat is in de laatste gevallen soms zelfs mét abs, wat je bij de BMW waarschijnlijk nog apart moet betalen.

Is toch normaal? Voor woon-werk is ABS wel aan te raden, maar op een speelfietsje wil je misschien net geen ABS? Toch niet mis mee van dat afzonderlijk aan te bieden?

Dat die Motorrad ABS 750 euro moet kosten is weer iets anders, natuurlijk.
Jeroen! schreef:Die bmw-badges zijn van puur goud ?

Ik wil geen flashy Ohlins op men motor en liefst ook geen gouden badges, als het even kan. ;)
Misschien gebruiken ze wel magische teutonische plaatjes voor de BMW badges, wie weet. :zwijg:

Maar het heeft weinig nut in de clinch te gaan over het feit of BMW al dan niet z'n geld waard is...
Ach, je kan exact hetzelfde zeggen van Benelli, Buell, Harley, Norton, whatever? Ieder zijn ding, maar de riem, rijgedrag, kwaliteit, garantie & service gaven voor mij de doorslag. Jij kan andere prioriteiten hebben uiteraard.
Schussboelie schreef:Kijken naar het prijsverschil en zoeken naar redenen daarvoor. In dit geval dus de ketting versus riem.

Inderdaad. De verschillen tussen de F800R & de F800S zijn:
- R heeft geen fairing
- R heeft een ketting
- R heeft simpelere handvaten (zie BMW pinkers)
- andere motor afstelling (iets meer pit onderin, zwakker bovenaan)

And that's about it.
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor scarver » Ma Jun 07, 2010 10:05 pm

Redelijk veel off topic wat eigenlijk geheel niet terzake doet. :D

Heb indertijd leren rijden met een scarver, dat viel heel goed mee tot max. 180 km/u ging dat vlotjes. Heb er 38.000km mee gereden, verbruikte geen olie, moest nooit bijvullen. Motortje heeft vier keer de garage gezien, zijnde eerste onderhoud 1.000km en dan om de 10.000km. Bij de bandenboer heeft hij tamelijk veel gestaan.

Gezien het gescheiden remsysteem kon je er al driftend de bocht mee in. Tijdens 'snelle' ritte zorgde ik er wel voor dat het motortje steeds draaide rond zijn ideaal koppel en vermogen.... :D, zijnde 5.500 tr/min ± 500 tr; dus veel schakelwerk.

Ook ben ik er mee op reis geweest, in de bergen ook ideaal om andere motars te volgen, bv Duitsers hé Dieterke750. :D

Kortom een ideaal motortje om te leren rijden, ideaal om te onderhoud gezien de tandriemoverbrenging.

Bovendien moet ge met een scarver, scarven...staat ergens in bepaalde topic's:

Thinluni schreef:Het was een mooie geslaagde rit.De enige min punten waren de valpartij van Dieterke maar dat komt wel in orde en het kwijt spelen van onze kompel TRH13. Het D systeem is een fijne zaak.En niet te vergeten heb ik voor de eerste maal gescarfd en dat was een toffe ervaring.(Gescarfd = een ander woord voor geschifte BMW motorrijder).En Moshi je moet niet onderdoen voor VEEL mannen van dit forum (respect girl).

TRH13 schreef:Ja scarver, ik moet zeggen 't was de moeite. Voor ieder wat wils.
Schoon zichten, stevig tempo, toffe groep. Als ge nog zo iets organiseert dat "geschikt" is voor de racemachientjes, then count me in!!!:duim:
Ik heb serieus genoten van het "close racing" met TAO. Wij hadden onze eigen "Isle Of Man" ervaring zonder domme dingen te doen. Heel tof.:cool
Veel respect voor :
-scarver die 50 pk verdriedubbeld door zijn rijstijl.
-Koldark die een Hayabusa door de kleine bochtjes wringt alsof het niks is.
-Isabella die er ook een serieuze lap op geeft met haar SV.
-root : het was tof om ook nog eens iemand tegen te komen die hem interesseert aan hetgeen er binnenin de moto aan de gang is en het verstaanbaar kan uitleggen ook.
De 2 Doctors heb ik minder gezien wat wel wil zeggen dat ze er nog iets harder durven aan hangen dan ik. :D
Het was een super-kennismaking met enkele van de "die-hard" members van 2fast4u.
Ik probeer de foto's zo snel mogelijk door te sturen.
:D ------>>> DOMINO <<<------ :D

:D ----->>>READY <<<----- :D

:D ---->>> MOVE FOR ME <<<---- :D

:D -----> SKYDIVE <----- :D
Gebruikers-avatar
scarver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor scarver » Ma Jun 07, 2010 10:11 pm

Jeroen! schreef:Waar blijven die foto's van Scarver's scarver inclusief vlaggetje ?

Ideaal toen ik wegkapitein was, voila :D
Afbeelding
Afbeelding
:D ------>>> DOMINO <<<------ :D

:D ----->>>READY <<<----- :D

:D ---->>> MOVE FOR ME <<<---- :D

:D -----> SKYDIVE <----- :D
Gebruikers-avatar
scarver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Maxxi » Ma Jun 07, 2010 10:20 pm

Jeroen! schreef:...
Ivm de prijsvergelijking: Ik vind niet dat je die met andere bmw's moet vergelijken, maar met zijn concurrenten.
Zet daar eens de modellen van de andere merken naast qua prijs, ik vermoed dat alleen de yamaha fz800 & monster 796 meer zullen kosten. De 696 is dan weer wat goedkoper, de street triple komt op 7500 als ik me niet vergis, de kawa z750, suzuki bandit & gladius en de cbf600 duiken daar nog onder, en dat is in de laatste gevallen soms zelfs mét abs, wat je bij de BMW waarschijnlijk nog apart moet betalen.
Die bmw-badges zijn van puur goud ?

Monster en Hypermotard 796 kosten beide €9100. Op de Monster kan je ABS nemen en dan kost'ie €9790.
Zit vrij dicht bijeen allemaal.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Di Jun 08, 2010 9:26 am

Swa schreef:And your point being? Dat ik geen F800S had mogen kopen? ;)

Nee, wat ik wou aantonen is het verschil tussen de riem & de ketting. Uiteraard moet je zelf de afweging maken tussen andere merken & modellen als je hem effectief zou willen kopen, maar daar ging het mij niet echt om.
Volgens mij zit het minescule prijsverschil gewoon ergens anders, vermits andere modellen met ketting nog vele malen goedkoper zijn.

Swa schreef:Is toch normaal? Voor woon-werk is ABS wel aan te raden, maar op een speelfietsje wil je misschien net geen ABS? Toch niet mis mee van dat afzonderlijk aan te bieden?
Dat die Motorrad ABS 750 euro moet kosten is weer iets anders, natuurlijk.

Dat ze dat apart aanbieden is geen probleem, alleen wil dat zeggen dat de BMW in vergelijking met die andere modellen eigenlijk nog duurder is, vermits je geen prijzen van motoren met en zonder ABS met mekaar kan vergelijken.

Swa schreef:Ik wil geen flashy Ohlins op men motor en liefst ook geen gouden badges, als het even kan. ;)
Misschien gebruiken ze wel magische teutonische plaatjes voor de BMW badges, wie weet. :zwijg:
Flashy ohlins heb ik ook niet, en hoeft ook niet, ik doel alleen op het feit dat er dikwijls hoogwaardiger componenten gebruikt worden door andere merken (en dan niet de gouden badge :p).

Swa schreef:Maar het heeft weinig nut in de clinch te gaan over het feit of BMW al dan niet z'n geld waard is...
Ach, je kan exact hetzelfde zeggen van Benelli, Buell, Harley, Norton, whatever? Ieder zijn ding, maar de riem, rijgedrag, kwaliteit, garantie & service gaven voor mij de doorslag. Jij kan andere prioriteiten hebben uiteraard.
Of dat zijn geld waard is wil ik niet beweren, alleen dat ik het 'goedkoper' argument van die ketting nogal vreemd blijf vinden.
Moest daar een riem opzitten zou dat voor mij een pluspunt geweest zijn tov de andere modellen.

@Scarver: ik kan daar niks aan doen. :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor sokkernoot » Di Jun 08, 2010 9:55 pm

riem 323,96€ BTW in;

gr. sokkernoot
sokkernoot
2fast4u.be Regelmatig Lid

Vorige