Jeroen! schreef:Prijs is dus dubbel zo duur als de ketting, tenzij je erbij telt dat de massaproductie hiervan de prijs nog wat zal drukken, en dat de prijs die jij noemt die van BMW is. Bij een ander merk scheelt dat wss al 100€.
Liever die die BMW gebruikt dan die die Buell gebruikt, hoor. Die breken veel meer tijdens het rijden, blijkbaar.

Nuja, BMW maakt die uiteraard zelf niet, he. En Buell waarschijnlijk ook niet.
Jeroen! schreef:Ivm de prijsvergelijking: Ik vind niet dat je die met andere bmw's moet vergelijken, maar met zijn concurrenten.
Zet daar eens de modellen van de andere merken naast qua prijs, ik vermoed dat alleen de yamaha fz800 & monster 796 meer zullen kosten. De 696 is dan weer wat goedkoper, de street triple komt op 7500 als ik me niet vergis, de kawa z750, suzuki bandit & gladius en de cbf600 duiken daar nog onder.
And your point being? Dat ik geen F800S had mogen kopen?

Nee, wat ik wou aantonen is het verschil tussen de riem & de ketting. Uiteraard moet je zelf de afweging maken tussen andere merken & modellen als je hem effectief zou willen kopen, maar daar ging het mij niet echt om.
Jeroen! schreef:dat is in de laatste gevallen soms zelfs mét abs, wat je bij de BMW waarschijnlijk nog apart moet betalen.
Is toch normaal? Voor woon-werk is ABS wel aan te raden, maar op een speelfietsje wil je misschien net geen ABS? Toch niet mis mee van dat afzonderlijk aan te bieden?
Dat die Motorrad ABS 750 euro moet kosten is weer iets anders, natuurlijk.
Jeroen! schreef:Die bmw-badges zijn van puur goud ?
Ik wil geen flashy Ohlins op men motor en liefst ook geen gouden badges, als het even kan.
Misschien gebruiken ze wel magische teutonische plaatjes voor de BMW badges, wie weet.

Maar het heeft weinig nut in de clinch te gaan over het feit of BMW al dan niet z'n geld waard is...
Ach, je kan exact hetzelfde zeggen van Benelli, Buell, Harley, Norton, whatever? Ieder zijn ding, maar de riem, rijgedrag, kwaliteit, garantie & service gaven voor mij de doorslag. Jij kan andere prioriteiten hebben uiteraard.
Schussboelie schreef:Kijken naar het prijsverschil en zoeken naar redenen daarvoor. In dit geval dus de ketting versus riem.
Inderdaad. De verschillen tussen de F800R & de F800S zijn:
- R heeft geen fairing
- R heeft een ketting
- R heeft simpelere handvaten (zie BMW pinkers)
- andere motor afstelling (iets meer pit onderin, zwakker bovenaan)
And that's about it.