Tijdens mijn instructeursopleiding hebben we met verschillende motoren gereden en geoefend en toen viel me al op hoe soepel en wendbaar de gewone F650 was.
Ondanks de op dat moment voor mij onwennige zithouding en het brede stuur was ik toen al meteen overtuigd van de fantastische rijeigenschappen ervan.
Na een paar jaar van inactiviteit (bouw and what have you) had mijn Lief (of vrouw) terug goesting om op de moto te kruipen. Woohoo! Feesje!!

De SV bleek toch wat te hoog, te zwaar en eigenlijk schakelde dat spel niet zo zuiver meer. De neutraal was een ramp om te vinden.
Ik zag toen bij Geert Van Mol in Melsele een F650GS staan en we zijn naar daar gereden zodat ze er eens op kon gaan zitten.
Die Scarver stond er ook. De volgende dag wij in full battle dress naar daar voor een testrit.
Meteen gekocht en de SV daar achtergelaten.

Ik ben er de vrijdag dus op uit getrokken met die Scarver.
Op en af naar 't werk, niet veel meer, wel via de binnenbaantjes natuurlijk.

Komende van mijn KTM SMT was dat een serieuze tegenvaller!
Ik ben 110 (of is het 115?) PK gewoon, en dan valt 50, zonder zever, 50pk, wel efkes tegen.

Swat, ik moest langs de BMW dealer dus ik had geen keuze.
Op zich reed dat grasmasjien (want zo klinkt het echt) niet slecht, lekker licht en zeer bestuurbaar.
Toen ik aan het eerste bochtige stukje kwam viel de moto me eigenlijk wel goed mee. 't Zijn daar nogal korte bochten en door het lage gewicht en het zeer lichte stuurgedrag ging dat goed. Wat zeg ik, super zelfs.
Voor ik het wist zat ik met de voetsteuntjes aan de grond!
Toegegeven, de moto is verlaagd dus de grondspeling is wat minder maar toch... 
Op de terugweg van het werk viel het me nog meer op. GAAAAAAAN met die banaan!!!
:moto::moto:Het verschil aan kracht en koppel compenseer je eigenlijk doordat je, dankzij het lage gewicht (ik val in herhaling, ik weet het) en het zo makkelijk sturen (en nog eens) met een hogere snelheid de bocht kan nemen.
Wat ook bijzonder leuk is, is de geweldig doseerbare gas. Je kan zonder problemen of té brute reacties makkelijk de gas wat dicht, of leuker, open draaien zonder te onverwachte of plotse reacties.

Ok, spannend is het niet, maar leuk? En makkelijk? En pure fun? Nou en of!!

Oh ja, vandaag hebben we onze twee moto's eens grondig gepoetst en man, zo'n aandrijfriem is toch wel een pak properder dan een ketting! De enkelzijdige achterbrug maakt het ook een pak makkelijker om het achterwiel te reinigen.
De enkele remschijf aan het voorwiel maakt ook dat een stukje taart om te poetsen maar dat legt meteen ook het voor mij enige echte minpunt bloot.
De remmen hadden wat straffer gemogen. Niet dat het echt gevaarlijk wortd en voor mijn madam zijn ze meer dan performant genoeg.
Hij stuurt zo vlot, het eencilinder blok is zo vlot en die moto is geweldig praktisch, vooral het eerst wat rare opbergvak daar waar je normaal een tank verwacht.
Hij ziet er wat raar uit maar ik moet zeggen, hoe vaker ik hem zie staan in de garage en op den oprit hoe mooier ik hem vind.
(bijna
maar toch nog niet
)Topkoop! Madam content en ikke ook!!!
ps: toen ik gisteren terug op de SMT kroop en op dezelfde manier aan de gas trok als daags tevoren op de Scarver was dat wel effe schrikken!

Voor het parcours te doen was het wel ideaal maar op de weg reed ik daar niet graag mee