Bmw F800ST

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor scarver » Vr Mei 04, 2007 9:18 pm

Heb ook eens de 800 getest, tijdens een sprint kan je gewoon gassen tot het lampje op het dashbord oplicht van de max. toerental. Het was wel een testmotorke.:D
:D ------>>> DOMINO <<<------ :D

:D ----->>>READY <<<----- :D

:D ---->>> MOVE FOR ME <<<---- :D

:D -----> SKYDIVE <----- :D
Gebruikers-avatar
scarver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor dUc@mon » Zo Mei 06, 2007 1:22 pm

transalpje schreef:Geen zin om morgenavond mee te rijden?

Oei Trans, sorry, efkes nie online geweest en bericht natuurlijk gemist. Zal voor één van de volgende zijn
Gebruikers-avatar
dUc@mon
2fast4u.be Newbie

Eindelijk

Berichtdoor dirkskeF800ST » Vr Jun 01, 2007 8:08 pm

:moto: Na lang aftellen vandaag eindelijk de motor afgehaald en vandaag de eerste 100km gereden. Heb genoten van de eerste tot de laatste. De veel besproken modificaties zijn reeds uitgevoerd en duidelijk merkbaar ten opzichte van de F800 waar ik vorige maand mee proefreed.
Ik kijk uit naar een warme, droge zomer.:duim:
dirkskeF800ST
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor transalpje » Vr Jun 01, 2007 8:55 pm

dirkskeF800ST schreef::moto: Na lang aftellen vandaag eindelijk de motor afgehaald en vandaag de eerste 100km gereden. Heb genoten van de eerste tot de laatste. De veel besproken modificaties zijn reeds uitgevoerd en duidelijk merkbaar ten opzichte van de F800 waar ik vorige maand mee proefreed.
Ik kijk uit naar een warme, droge zomer.:duim:

proficiat met de aankoop dirkske ... bij mij zijn de modificaties nog niet uitgevoerd ... en zit nu al met een smile tot achter mijn oren ... wat moet dat dan worden als ze wel gedaan zijn :D
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Kienke » Zo Jun 17, 2007 9:16 pm

Heb me zaterdag ook een offerte laten opstellen, toch wel veel geld voor een 800cc 2-cilinderblok.... :cool: maar vooraleer serieuze uitspraken te doen staat er volgende vrijdag een testrit op het programma. Waarom ik ooit een F800ST zou kopen:

- om de moto te kunnen gebruiken voor woon-werk
- onderhoudsarme riemaandrijving (ik haat kettingen ondertussen :D )
- moto mét kofferset voor woon-werk en vakantie (gedaan met dat prutsen met zadeltassen :s ) momenteel trouwens een volledige kofferset aan belachelijk lage prijs :duim:
- algemeen comfort (zitpositie, ABS, middenbok, handvatverwarming)
- naart schijnt superzuinig
- toermachine die toch nog licht en sportief te besturen is (vooral van Transalpje gezien ;) )

Het enige wat ik dus wat overdreven vind is de aankoopprijs en dat de kleuren bij bmw toch zeer beperkt en wat saai zijn...
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Zelf beslissen

Berichtdoor dirkskeF800ST » Zo Jun 17, 2007 9:25 pm

Beste Kienke,

vrijdag gewoon zelf beslissen na de testrit. Ik kan na bijna 1000km enkel voor me zelf zeggen dat ik me de aankoop nog niet heb beklaagd, ook niet na de wolkbreuk waar ik zaterdag midden in zat.
dirkskeF800ST
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor depo » Zo Jun 17, 2007 9:26 pm

Kienke schreef: toch wel
Het enige wat ik dus wat overdreven vind is de aankoopprijs en dat de kleuren bij bmw toch zeer beperkt en wat saai zijn...

bij wederverkoop krijgt ge wel terug een goede prijs ;)
tja de kleuren , ieder zen smaak :rolleyes:
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Zo Jun 17, 2007 9:54 pm

[quote="depo"]bij wederverkoop krijgt ge wel terug een goede prijs ]:agree:
Ge moet eerst wat meer leggen, maar ge krijgt er meestal ook wat meer voor.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Zo Jun 17, 2007 11:04 pm

Kienke schreef:Heb me zaterdag ook een offerte laten opstellen, toch wel veel geld voor een 800cc 2-cilinderblok.... :cool: maar vooraleer serieuze uitspraken te doen staat er volgende vrijdag een testrit op het programma. Waarom ik ooit een F800ST zou kopen:

- om de moto te kunnen gebruiken voor woon-werk
- onderhoudsarme riemaandrijving (ik haat kettingen ondertussen :D )
- moto mét kofferset voor woon-werk en vakantie (gedaan met dat prutsen met zadeltassen :s ) momenteel trouwens een volledige kofferset aan belachelijk lage prijs :duim:
- algemeen comfort (zitpositie, ABS, middenbok, handvatverwarming)
- naart schijnt superzuinig
- toermachine die toch nog licht en sportief te besturen is (vooral van Transalpje gezien ]Het enige wat ik dus wat overdreven vind is de aankoopprijs en dat de kleuren bij bmw toch zeer beperkt en wat saai zijn[/b]...

Al eens de prijs bekeken van een vergelijkbare machine de VFR? die is zelf duurder met dezelfde opties.

Die kleur zie je toch niet als je op je moto aan rijden bent ... en je ziet toch het leven door een roze bril op een F800 ... dus ... speelt geen rol in een cowboy film :D

En wendbaar is hij zeker ... dat hebben er toch een aantal mensen gezegd vandaag toen we door de haven reden :D
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Kienke » Ma Jun 18, 2007 7:28 am

transalpje schreef:Al eens de prijs bekeken van een vergelijkbare machine de VFR? die is zelf duurder met dezelfde opties.

Die kleur zie je toch niet als je op je moto aan rijden bent ... en je ziet toch het leven door een roze bril op een F800 ... dus ... speelt geen rol in een cowboy film :D

En wendbaar is hij zeker ... dat hebben er toch een aantal mensen gezegd vandaag toen we door de haven reden :D

Inderdaad de VFR is veel te duur, maar bijvoorbeeld een CBF1000 en een Fazer 1000 kan je momenteel goedkoper kopen en daar steekt dan toch een Fireblade-of een R1-blok in... :rolleyes: Het is zo dat ik dat vermogen niet nodig heb, die andere modellen geen tandriemaandrijving hebben én dat de F-reeks een onverklaarbare aantrekkingskracht heeft :engel: Kan al ni wachten tot vrijdag! :duim:
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Vorige

Terug naar Tour motoren