Bmw F800ST

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor guido » Ma Feb 19, 2007 9:10 am

dUc@mon schreef:Vorige donderdag heb ik dus m'n testritje gekregen en ik moet zeggen dat da wreed goe meegevallen is. Was wel effe aanpassen wat betreft de manier van rijden: monster <> F800.

Ik vertrok gelijk ne beginneling, want het feit dat de kuip en scherm niet meedraaien met het stuur, gaf toch wel enkele bange momenten bij't manouevreren. Zeker als je gewoon bent dat het kuipje mooi de beweging van het stuur volgt.

Aan elk kruispunt heb ik ook menig vragend blik in de achteruitkijkspiegels van de wagens voor mij mogen waarnemen, nadat ik telkens fel toeterend het kruispunt verliet. Was dus effe wennen dat de richtingaanwijzers rechts afgezet dienen te worden.

Van zodra ik op bochtige wegen terecht kwam, had ik ook het gevoel dat ik hard moest werken om de F800 door de scherpere bochten te krijgen. Bleek dat ik eigenlijk te fel m'n rijstijl van de monster kopieerde op de F800, want van zodra ik minder hard aan m'n stuur ging draaien, leek hij véél beter door de bochten te gaan. Vanaf dan was het enkel maar genieten en mogen waarnemen waarom er in de voorgaande posts zo over de F800 gestoefd werd. Bibi dus na de testrit verkocht en den F800ST ..........jawel: besteld. Nu nog wachten tot einde april vooraleer ie op den oprit staat te blinken :D

Proficiat met de aankoop :duim:
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor dUc@mon » Di Feb 20, 2007 10:03 pm

1DRR schreef:Der zijn voor en nadelen aan alles he transke. Mss hebt ge nog een unieke kleur.

'k vrees dat op de pinkerkes na (witte), knak dezelfde zal zijn. De grootte van de 2F4U stickers zullen het verschil moeten maken
Gebruikers-avatar
dUc@mon
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor transalpje » Di Feb 20, 2007 10:27 pm

dUc@mon schreef:'k vrees dat op de pinkerkes na (witte), knak dezelfde zal zijn. De grootte van de 2F4U stickers zullen het verschil moeten maken

Toch een dikke proficiat met de aankoop en ... we zullen samen toeren we zullen bekijks hebben ... eindelijk twee mooie moto's :D :D
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

info

Berichtdoor cribs » Za Mrt 31, 2007 9:03 am

Hallo,
Ik ga binnenkort een proefrit maken met een f800st. Daar ik maar weinig ervaring heb had ik graag geweten waar ik moet op letten. Zodat ik de verkoper een beetje op de rooster kan leggen.

Zijn er gekende problemen met deze machine.

Wat vinden jullie van de koffers?

Alle tips zijn welkom

Ik vind dit trouwens een zeer mooie motor, en overweeg deze (snel) aan te kopen.
Moet dienen om wat uitstappen mee te maken en deze zomer naar het zuiden te rijden. Is deze bmw ervoor geschikt volgens jullie?

Met vriendelijke groeten........
cribs
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor transalpje » Za Mrt 31, 2007 9:08 am

Is een pracht van een motorfiets, zeker de 2007 versie waar de "kleinere nadelen (lastenwissel, geluid versnellingsbak,...) voor een stuk zijn weggewerkt. De machine is zalig voor stuurbaantjes, maar ook voor langere ritten.

Hier zal je al heel wat informatie vinden. http://f800forum.forumup.nl/index.php?mforum=f800forum&sid=75f6683852f6018f4408c5e1e6971e02 Hou er wel rekening mee dat op forums vaak de "minder goede" dingen gepost worden en de goede vaak vergeten. ... Maar doe een testrit en je bent overtuigd.
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor dUc@mon » Za Mrt 31, 2007 10:25 am

transalpje schreef: ... Maar doe een testrit en je bent overtuigd.

en wees gewaarschuwd: als Trans zoiets beweert, heeft hij vierdubbel gelijk. Vóór m'n testritje met de Beemer heeft hij ook zoiets gelijkaardigs laten vallen, en voila... na de testrit was den F800ST besteld.

Er zijn idd nog wat 'mechanische' geluidjes te horen en je zal ongetwijfeld nog een paar bevestigingen krijgen over vooral 'minor complaint' die je op allerhande fora gelezen hebt. Echt waar: éénmaal je aan't testrijden bent, zal je snel merken dat dit futiliteiten zijn en dat het rijplezier op deze motor zééééér snel de bovenhand zal krijgen.

Wat de koffers betreft: zelf heb ik de zij- én topkoffer besteld. De zijkoffers zijn, vind ik, mooi en trendy (maar je mag ze niet uitschuiven... het fameuze accordeonsysteem....lijkt echt alsof ze open staan). De topkoffer heb ik besteld omdat m'n portable hierin past > past exact in de breedte en kan 'm er dus plat inleggen, met dus nog veel plaats erboven om m'n overige spullekes mee te nemen. Vooral praktisch dus.

Nog een goede raad: bestellen doe je toch, dus kies dan een blauwe !!!! Gaat veel beter staan tussen de 2 grijze bikes van Trans en mij :D

Kan trouwens nie wachten tot de mijne geleverd wordt. Eind april was eerst gezegd, maar ondertussen is mijne duc al verkocht > dus een maand zonder moto met dit mooie weer |( Een telefoontje naar de dealer heeft me al wat gerustgesteld: moet maar wachten tot mid april wooeeehooeee
Gebruikers-avatar
dUc@mon
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor tuny » Za Mrt 31, 2007 10:31 am

Grunt schreef:Waarvoor heb je neutraal eigenlijk nodig? Aan de lichten blijf ik altijd in zijn 1e (soms 2e of 3e, maar da's per ongeluk :s Gelukkig trekt de SV dat meestal wel).
En om af te stappen zet ik gewoon de motor af. Ik start pas als de zijpoot weg is. (Als er een echte kluns probeert om hem te stelen, dan heb ik gratis diefstalbeveiliging :))
Anyway, mijn punt is: neutraal gebruik ik ongeveer nooit. Dat trekt niet goed op.

mss aangezien jij veel km maakt een heel deel ontkracht maar het beste is steeds als je langere tijd stil staat de moto in neutraal te zetten MET los gelaten koppeling. op deze manier draaien alle delen vrij en is er geen slip (slijtage) op de ambriage van de moto, bij "wetsump" of hoe schrijven ze het weeral is dit wel veel minder maar bij de duc's bvb "drysump" gaan de schijven hier sneller gevolgen van ondervinden hé. alles is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je ambriage is afgesteld hé.
bandit 4 ever and ever

MZ mastiff keeps them all on a safe distance

Gebruikers-avatar
tuny

In blijde verwachting

Berichtdoor dirkskeF800ST » Ma Apr 30, 2007 8:34 pm

7 jaar geleden de motor, een knalgele BMW K100, verkocht en een 2de wagen gekocht om de toen kleine baby te vervoeren. Baby wordt nu 8 en de 2de wagen buisde op de autokeuring, dus mocht papa na jaren smachtend toekijken opnieuw op zoek naar een geschikte motor.
Na lang getwijfeld te hebben tussen een jonge tweedehands en een nieuwe is de keuze, na een testrit, op de BMW F800ST gevallen. Heb gekozen voor de grijze versie. Motor wordt 20 mei geassembleerd, lijkt wel oneindig:s
dirkskeF800ST
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor scarver » Ma Apr 30, 2007 8:40 pm

Gisteren in de Ardennen en Luxemburg verschillende F800Sen zien bollen.:D
:D ------>>> DOMINO <<<------ :D

:D ----->>>READY <<<----- :D

:D ---->>> MOVE FOR ME <<<---- :D

:D -----> SKYDIVE <----- :D
Gebruikers-avatar
scarver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor transalpje » Ma Apr 30, 2007 8:48 pm

dirkskeF800ST schreef:7 jaar geleden de motor, een knalgele BMW K100, verkocht en een 2de wagen gekocht om de toen kleine baby te vervoeren. Baby wordt nu 8 en de 2de wagen buisde op de autokeuring, dus mocht papa na jaren smachtend toekijken opnieuw op zoek naar een geschikte motor.
Na lang getwijfeld te hebben tussen een jonge tweedehands en een nieuwe is de keuze, na een testrit, op de BMW F800ST gevallen. Heb gekozen voor de grijze versie. Motor wordt 20 mei geassembleerd, lijkt wel oneindig:s
Geloof me ... dat ben je heel vlug vergeten als je er de eerste km's mee gereden hebt ... proficiat met je keuze .. en als ik het goed voorheb dan zaten er hier al 3 ... dus nr 4 ;-)
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Ma Apr 30, 2007 9:02 pm

Gisteren was er een meeting in nl van F800S en ST'en. Er waren 23 motoren aanwezig, leuk ritje gemaakt. Was ook leuk babbelen over de verschillende aanpassingen en uitrustingen die er al voor te verkrijgen zijn. Grijs is dus blijkbaar de best verkopende ST kleur en geel die van de S.
Hier een paar foto's van de rit rond amersfoort http://www.pixagogo.com/9954184122
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Ma Apr 30, 2007 9:06 pm

scarver schreef:Gisteren in de Ardennen en Luxemburg verschillende F800Sen zien bollen.:D
Zaterdag zijn wij er ook eentje gepasseerd. Ne gele. Met een bordje 'te koop' op.

@Transke: dat grijs idd. Precies ook wel generatieverschillen tussen de rijders.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Ma Apr 30, 2007 9:15 pm

1DRR schreef:Zaterdag zijn wij er ook eentje gepasseerd. Ne gele. Met een bordje 'te koop' op.

@Transke: dat grijs idd. Precies ook wel generatieverschillen tussen de rijders.
alleen maar een bewijs dat het een motor is voor iedereen en voor elk gebruik :p
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor guido » Di Mei 01, 2007 7:06 am

Proficiat,weer een beemer erbij :duim:
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor Jeroen! » Di Mei 01, 2007 7:20 am

'k Was aan't denken dat de 'grijzen' meer voor de ST zouden zijn, en de jongeren meer voor de S, maar dat zal wss te makkelijk zijn, nee?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor transalpje » Di Mei 01, 2007 7:26 am

1DRR schreef:'k Was aan't denken dat de 'grijzen' meer voor de ST zouden zijn, en de jongeren meer voor de S, maar dat zal wss te makkelijk zijn, nee?
ha zo ... dan weet ik meteen bij welke groep je mij rekent :D .
Klopt niet helemaal ... maar er is wel een tendens in die richting.
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor dUc@mon » Wo Mei 02, 2007 11:04 pm

Ik moet eerlijk zijn, had ik op gevoel gekozen, was het ook den S (of zelfs nen andere naked). Maar omdat ik voor m'n dagelijks pendelritje naar A'pen wel een beetje beschutting kan gebruiken als het weer wat tegen zit, heb ik toch maar voor de ST gekozen. Niet altijd een kwestie van leeftijd, eh.....

Ben ondertussen bijna door m'n eerste 1000 km aan de luttele 4.000 toeren........oef. Heeft nie lang geduurd (weekske), maar 't is toch lang genoeg geweest om die rechterpols niet al te hard te laten doorbuigen :D.
Eenmaal bochtjes aan't nemen, heb je sowieso de neiging om bocht na bocht een beetje 'vlotter' te nemen en 'nog vinninger' naar de volgende toe te rijden. Constant een gevecht tussen dat duiveltje op m'n rechter- en engeltje op m'n linkerschouder om uiteindelijk het verstand te laten spreken en te luisteren naar de wijze woorden van meneer de garagist......... neemt nie weg dat ik al uitkijk naar't weekend, als 'm terug is van z'n eerste onderhoudsbeurt >> :moto::moto:
Gebruikers-avatar
dUc@mon
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Prakker » Do Mei 03, 2007 9:49 pm

Grunt schreef:Waarvoor heb je neutraal eigenlijk nodig? Aan de lichten blijf ik altijd in zijn 1e (soms 2e of 3e, maar da's per ongeluk :s Gelukkig trekt de SV dat meestal wel).
En om af te stappen zet ik gewoon de motor af. Ik start pas als de zijpoot weg is. (Als er een echte kluns probeert om hem te stelen, dan heb ik gratis diefstalbeveiliging :))
Anyway, mijn punt is: neutraal gebruik ik ongeveer nooit. Dat trekt niet goed op.

niet iedereen heeft een hydraulische koppeling :p
Member of Team Brak Wak
Gebruikers-avatar
Prakker
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor transalpje » Do Mei 03, 2007 9:51 pm

dUc@mon schreef:Ik moet eerlijk zijn, had ik op gevoel gekozen, was het ook den S (of zelfs nen andere naked). Maar omdat ik voor m'n dagelijks pendelritje naar A'pen wel een beetje beschutting kan gebruiken als het weer wat tegen zit, heb ik toch maar voor de ST gekozen. Niet altijd een kwestie van leeftijd, eh.....

Ben ondertussen bijna door m'n eerste 1000 km aan de luttele 4.000 toeren........oef. Heeft nie lang geduurd (weekske), maar 't is toch lang genoeg geweest om die rechterpols niet al te hard te laten doorbuigen :D.
Eenmaal bochtjes aan't nemen, heb je sowieso de neiging om bocht na bocht een beetje 'vlotter' te nemen en 'nog vinninger' naar de volgende toe te rijden. Constant een gevecht tussen dat duiveltje op m'n rechter- en engeltje op m'n linkerschouder om uiteindelijk het verstand te laten spreken en te luisteren naar de wijze woorden van meneer de garagist......... neemt nie weg dat ik al uitkijk naar't weekend, als 'm terug is van z'n eerste onderhoudsbeurt >> :moto::moto:

Een bekend gevoel :D

Geen zin om morgenavond mee te rijden?
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor TheWaveKiller » Vr Mei 04, 2007 9:41 am

dUc@mon schreef:Ik moet eerlijk zijn, had ik op gevoel gekozen, was het ook den S (of zelfs nen andere naked). Maar omdat ik voor m'n dagelijks pendelritje naar A'pen wel een beetje beschutting kan gebruiken als het weer wat tegen zit, heb ik toch maar voor de ST gekozen. Niet altijd een kwestie van leeftijd, eh.....

Da's een gevoel dat we allemaal kennen bij het inrijden van een nief machientje.. maar daarna is 't volop genieten!
Succes met uwe nieuwe beemer :duim:
Gebruikers-avatar
TheWaveKiller
2fast4u.be Senior Lid

VorigeVolgende

Terug naar Tour motoren