Compressor

Problemen, oplossingen, how-to's

Moderator: Moderators

Re: Compressor

Berichtdoor Jean Blade » Do Jan 05, 2012 10:58 pm

Ralph schreef:
Jean Blade schreef:Hiermee meet ik mijn bandenspanning:

http://www.rad.eu/nl/c/p/31437-moto-det ... smeter.htm

en, content van?
we verkopen die niet super vaak.

greets

Tja, of die nu 100% correct is weet ik ni, maar ik gebruik steeds deze, dus is wel een referentie.
Vertrouw toch meer op deze dan het meterke op het pistool uit den hubo...
Gebruikers-avatar
Jean Blade
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Peejt » Do Jan 05, 2012 11:01 pm

Z146 schreef:En wat is het verschil dan tussen een bandendrukmeter en die meter aan het tankstation ?

Een toestel waar DRUK opzit en waarmee je dan ook nog eens druk meet kan nooit 100% correct zijn! Een toestel dat enkel MEET is dat meestal (hoe duurder hoe beter wrs) wél :D
Maw: Een compressor met een manometer op het einde van den darm heeft te leiden onder de druk in de leiding en het drukvat waarop ie aangesloten is (die kan variëren, kan zelfs pulsen als je compressor nét dan bijpompt). Een bandendrukmeter is langs één kant dicht (gesloten atmosfeer) of is verbonden aan de buitenlucht en dus constanter. Ik ben geen prof, maar kijk maar eens naar de grote teams in de wk's ;) Die meten elke band appart (na het oppompen) koud en warm. Voor én na het rijden ;) Ervan uitgaan dat hun compressor en de daaraan verbonden manometer correct is is GOKKEN! :D
Ride like a devil,... Feel like a God!
Ride it like you stole it!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peejt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Swa » Vr Jan 06, 2012 10:47 am

Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Valmo 23 » Vr Jan 06, 2012 2:50 pm

Peejt schreef:Een compressor met een manometer op het einde van den darm heeft te leiden onder de druk in de leiding en het drukvat waarop ie aangesloten is

Die manometer opt einde van u compreseur-darm is ook dicht langs de compreseur kant, anders blijft u vat niet vol hé ;)

Peejt schreef:Een bandendrukmeter is langs één kant dicht (gesloten atmosfeer) of is verbonden aan de buitenlucht en dus constanter.

Dan edde gewoon nen "banden-leeglater" :D
Gebruikers-avatar
Valmo 23
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Swa » Do Feb 02, 2012 4:12 pm

Jean Blade schreef:Heb me vorig jaar den deze gekocht in de Hubo, was wel in promotie toen.
Doet goed zijn werk.
Ik controleer zeer regelmating de bandenspannning, bijna om de 2 a 3 weken, en soms nog sneller als er veel temperatuursverschil is tov mijn vorige rit...
Het zijn de banden die u grip geven hé :-)

http://www.powerplusshop.be/main.asp?ni ... POW%205521

Eindelijk eens achteraan gegaan, online de bestelling gedaan zodat ik het gewoon moest ophalen. En het antwoord is natuurlijk dat dit model niet meer bestaat & vervangen wordt door iets anders. :p

Swat, kzal es moeten gaan kijken naar het alternatief, want die staat niet online blijkbaar.
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor De Lorre » Do Feb 02, 2012 4:29 pm

Awel, ik gebruik een apart manometerke als controle en om wat bij te pompen (is dan meestal maar een paar tienden bar) gebruik ik m'n fietspomp. Een 10-tal slagen is voldoende om die paar tienden bij te vullen. Nadien nog is nameten en OK. Bijkomende voordeel : het is goe voor u conditie :D
Gebruikers-avatar
De Lorre
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Axe » Vr Feb 03, 2012 10:34 am

Waarom een compressor? Als t maar voor uw banden is kan je dat ook met een voetpomp van €20 doen :p

Iemand heeft eens mijnen voorband laten leeglopen tot 0,5 bar (lang verhaal, maar twas een mens die gene motard kon verdragen) en heb die toen met een voetpomp helemaal weer opgepompt tot 2,5bar. Daarna met 2 verschillende metertjes gecheckt en bijgepast tot t gemiddelde goe was.

Was misschien 5 a 10 min werk, maar geen gesukkel met zwaar materiaal en hoge kosten :)
\ With great speed comes great responsibility
\\ GSR 600 rider
Gebruikers-avatar
Axe
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ralph » Ma Feb 06, 2012 7:57 pm

en das goed voor de spierkes en de conditie!
Triumph Bonneville T100
ONLY THE GOOD DIE YOUNG!
Gebruikers-avatar
Ralph
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor STOFFEL1 » Za Feb 11, 2012 5:12 pm

nen compressor moet niet zo duur zijn , zo een uit de hubo of de gamme van een 80 a 100 euro zijn meer dan voldoende voor nen doe het zelver hoor , maar neem er niet zo een met een soort van buis rond de motor in plaat van een met een tonnetje , die met buis kunnen dus echt geen druk houden , ik gebruik regelmatig een compressor voor nagels te schieten of dus soms mijn banden van auto of moto te controleren , maar om te schieten gaan die kleintje dus niet , het is maar waar je het wilt voor gebruiken he
maar met zo een tonnetje kom je al een heel eind , en die dingen kun je voor veel gebruiken hoor , ballen oppompen , opblaasspeelgoed voor zwembad niet te doen anders met die rotdingen , je blaast je nen kop gelijk ne ballon anders ;) , en als je veel doe het zelf doet is zo een ding heeeeel makkelijk soms
STOFFEL1
2fast4u.be Lid

Vorige

Terug naar Sleutelhoek