de Bird, de VFR, of de nieuwe Kawa?

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor akira » Zo Feb 26, 2006 7:20 pm

zardoz schreef:Alles is wel wat gezegd geweest...

Ik zou voor de VFR gaan, lichter en minder lomp dan de andere twee. Tenzij ge zo ene bent die stapsvoets door den bocht gaat om dan met t kot vol open terug gaan bij te benen, dan moet ge ne BB of Kawa hebben.

Langs de andere kant blijf ik erbij: t is belachelijk veel geld voor ne 800.

Hebt ge al eens nagedacht over ne Triumph Sprint? In het sporttouring segment vind ik dit de beste keuze. Tenminste eens iets anders, ne driecilinder en voor t zelfde geld als ne VFR krijgt ge ne 1050cc.

stapvoets met nen BB of kawa door de bocht:s :s
van de BB weet ik het niet maar als de zzr1400 ook maar gelijk of beter is dan de zzr1100:duim: :moto:
er zijn maar paar lompe motoren maar meer lompe bestuurders
t'is degene die er opzit niet de motor zelf

groetjes:moto:
you take the blue pil and wake up.
[color=black]you take the red pil and i show you how fast this bike goes.:D [/color]
Gebruikers-avatar
akira
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor zardoz » Di Feb 28, 2006 11:37 pm

akira schreef:stapvoets met nen BB of kawa door de bocht:s :s
van de BB weet ik het niet maar als de zzr1400 ook maar gelijk of beter is dan de zzr1100:duim: :moto:
er zijn maar paar lompe motoren maar meer lompe bestuurders
t'is degene die er opzit niet de motor zelf

groetjes:moto:

Zo bedoelde ik t niet zenne, suske :) K vind de Blackbird ook ne dijk van ne moto, waar dat ge ook ne hoop fun mee kunt hebben.

T is zoals ge zelf zegt, en wat ge misschien beter verwoordt als mij, er zijn er ne hoop die denken dat ze ne hoop pk's nodig hebben, maar dan wel als een slak door de bocht gaan om u dan gaan bij te benen.

Zelf hou ik meer van lichte, kleine speelfietskes, als van de kilometervreters... Hoewel de vfr ook al redelijk zwaar is zenne...

Ga ze inderdaad testrijden, ge zult rap genoeg weten wat u t meeste aanstaat. T probleem is dat er van die VFR eigenlijk niks slecht te zeggen valt (vond het ne fantastisch toffe moto toen ik er eens mee ben gaan testrijden) en van die BB zult ge ongetwijfeld ook onder de indruk zijn.

En t is geen optie zeker om ze alle 2 te kopen? :biggrin: :) ;)
zardoz
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Pjotr. » Wo Mrt 01, 2006 8:43 am

[quote="zardoz"]

En t is geen optie zeker om ze alle 2 te kopen? :biggrin: :) ]

Nie overdrijven hé,

dan moet ie ze alledrie wel kopen ....:p:biggrin:
Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals. (Type O Negative)
:moto:Afbeelding Afbeelding :moto:[url=http://pjotrgem.myminicity.com/]
[/url]
Gebruikers-avatar
Pjotr.
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor maniakske » Wo Mrt 01, 2006 9:35 am

Jong:) ? Ik was zelf 22 toen ik m'n eerste bb kocht, dit vanaf een cbr600f te komen, nu ben ik 27 en heb ik al m'n 2de bird!
Mijn rijervaring: zalig! Snel, sportief, comfortabel beesteke.
Niet zo snel in de bochten als de laatste nieuwe 600rr (hangt ook van de bestuurder af:cool: ) maar eens de bocht door:biggrin: .
De kilo's voel je alleen de eerste km's na aankoop....dus als je een testritje doet, doe deze lang genoeg, probeer eens bij jakkevrints(rijkevorsel):duim: , maar wel als't beter weer is...
Vergelijking met de vfr is eens in motoren-toerisme verschenen, stuur me een mailtje als je deze graag hebt?
Probeer hier of daar toch eens (liefst op dezelfde dag) een testrit met de 3 te versieren.
De bb heeft net als de vfr de reputatie oerbetrouwbaar te zijn, heb zelf nooit enig defekt gehad.
Ik haat Belgie!
Ellendige files, overal werken...en altijd maar proberen de werkende mens armer te krijgen:@
Gebruikers-avatar
maniakske
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor player one » Wo Mrt 01, 2006 6:02 pm

RunnerX schreef:'k zou dan voor de vfr gaan , geen blackbird of ander ding met veel pk's dat zoveel weegt dat ge door elke 600rr word belachelijk gemaakt.
de vfr is dan een goede tussenoplossing voor iemand van uwe leeftijd denk'k zo. comfortabel, soepel, wendbaar, relaxt, en toch sportief wenneer nodig.
en 't is ne Honda :duim: :biggrin:

de BB is ook een honda hoor:p
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor player one » Wo Mrt 01, 2006 6:08 pm

(sorry, ik weet niet hoe je meerdere posts kan becommentarieren)

[quote="zardoz"]Zo bedoelde ik t niet zenne, suske :) K vind de Blackbird ook ne dijk van ne moto, waar dat ge ook ne hoop fun mee kunt hebben.

T is zoals ge zelf zegt, en wat ge misschien beter verwoordt als mij, er zijn er ne hoop die denken dat ze ne hoop pk's nodig hebben, maar dan wel als een slak door de bocht gaan om u dan gaan bij te benen.

Zelf hou ik meer van lichte, kleine speelfietskes, als van de kilometervreters... Hoewel de vfr ook al redelijk zwaar is zenne...

Ga ze inderdaad testrijden, ge zult rap genoeg weten wat u t meeste aanstaat. T probleem is dat er van die VFR eigenlijk niks slecht te zeggen valt (vond het ne fantastisch toffe moto toen ik er eens mee ben gaan testrijden) en van die BB zult ge ongetwijfeld ook onder de indruk zijn.

En t is geen optie zeker om ze alle 2 te kopen? :biggrin: :) ]

Als ik kon kocht ik ze alletwee, maar dat is zeeeer waarschijnlijk geen optie (garage is te klein:D ).

Ik vind ook inderdaad bijna niemand die slechte commentaren heeft over de BB of de VFR...buiten de paar die ze te log vonden of te traag (tov Supersports), dus wat ik ook kies, ik weet dat ik de juiste keuze maak...

Ik laat zeker iets weten als ik deze twee titanen eens goed bij de hoorns heb gevat!:moto: :duim:
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor ASTRO » Wo Mrt 15, 2006 4:36 pm

Hij Player One,

Ik ga volledig akkoord met Blackske.
Ik rij ook met een BB rond en hij is alles behalve lomp. Ik vind het tot nu toe de beste motor die ik tot nu toe gehad heb. Rijd retestrak, zeker met een setje hyperpro`s eronder en je hebt vermogen in overvloed. Als je de kans hebt moet er zeker eentje gaan testen.
I.v.m. je leeftijd, Ik zit bij 2 BB clubs en ik kan je zeggen dat het niet enkel oude knarren zijn, er rijden echt wel meer rijders van jou leeftijd.
De ZZR is inderdaad een zeer verleidelijke sport-tour-motor die bij mij ook op mijn verlanglijstje staat als volgende motor. Ik heb namelijk al met verschillende honda dealers gesprekken gehad en die V5 waar zoveel over geschreven word, is voor het moment veel te duur om in te bouwen in een seriemotor. Ik heb dus ook het bangelijke vermoeden dat dit wel eens het laatste jaar gaat zijn dat de BB verkocht gaat worden.

groetjes Flip
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

HELL`s afraid i might take over
Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Aiki » Wo Mrt 15, 2006 5:10 pm

ASTRO schreef:Hij Player One,

Ik rij ook met een BB rond en hij is alles behalve lomp. Ik vind het tot nu toe de beste motor die ik tot nu toe gehad heb. Rijd retestrak, zeker met een setje hyperpro`s eronder en je hebt vermogen in overvloed. Als je de kans hebt moet er zeker eentje gaan testen.
I.v.m. je leeftijd, Ik zit bij 2 BB clubs en ik kan je zeggen dat het niet enkel oude knarren zijn, er rijden echt wel meer rijders van jou leeftijd.
De ZZR is inderdaad een zeer verleidelijke sport-tour-motor die bij mij ook op mijn verlanglijstje staat als volgende motor. Ik heb namelijk al met verschillende honda dealers gesprekken gehad en die V5 waar zoveel over geschreven word, is voor het moment veel te duur om in te bouwen in een seriemotor. Ik heb dus ook het bangelijke vermoeden dat dit wel eens het laatste jaar gaat zijn dat de BB verkocht gaat worden.

groetjes Flip

Tja het was te denken hé onze filp hier ook al op het forumke en dan nog wel in zijne achter tuin. :D :D :D :D :D :D
Welkom Filip en veeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier :duim:
Gebruikers-avatar
Aiki

Berichtdoor player one » Wo Mrt 15, 2006 5:56 pm

ASTRO schreef:Hij Player One,

groetjes Flip

allereerst: OEF! wat een opluchting, maar daar maakte ik me eigenlijk al geen zorgen meer in, ik zou me daar eigenlijk uiteindelijk toch niet druk meer in maken...en mijn hart volgen.:duim:

ten tweede: WTF! ik hoop dat dat niet waar is, want ik zou graag de BB (als ik die zou kiezen) nieuw willen aanschaffen...en daar ik nog minstens 2 jaar moet wachten...:zwijg:
Gebruikers-avatar
player one

Berichtdoor ASTRO » Wo Mrt 15, 2006 6:42 pm

Tja,
het blijven natuurlijk allemaal maar geruchten en vermoedens. Maar moest er geen nieuwe BB komen zal er binnen 2 jaar wel een waardig alternatief op de markt zijn;)
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

HELL`s afraid i might take over
Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kriske » Za Mrt 18, 2006 10:56 am

BB heeft een rijklaar gewicht van 253kg(drooggewicht 227kg) en een wielbasis van 1490mm,
een vfr 244kg(drooggewicht 213kg) en 1460mm ,
een zzr1400 drooggewicht 215kg en een wielbasis van 1460mm.
lomper? zal wel't uiterlijke zijn meer niet de rij eigenschappen want er zit toch niet zoveel verschil in gewicht enz.
Gebruikers-avatar
kriske

Berichtdoor Tiger » Za Mrt 18, 2006 4:29 pm

player one schreef:Ik ben gisteren naar Felix en Jos geweest, en daar was het geen probleem om met de BB en de VFR een testrit te doen, ik moest alleen regelmatig op de site tussen de 2-dehands en als er een BB en een VFR staat moest ik eens bellen.
Dan mag ik een uur gaan crossen op die 2, maar dan kost het mij 30€, wat ik enigzins wel begrijp, anders gaat iedereen die eens goesting heeft om een superbike te rijden op een mooie dag, ne moto testen...

Dan heb ik toch een betere dealer want gelijk wanneer mag ik met gelijk wat een testrit gaan maken en het komt niet op een uur.
Gisteren bij mijn dealer een testrit gedaan op een FJR 1300, een pan en jawel een Goldwing.
FJR is nog steeds mijn droom, jammer dat deze bij mijn dealer zonder koffers was anders reed ik gisteren buiten met een FJR (1 zij koffer kost 800 euro :o )
FJR was van 2002 met 5000 km op de teller en kost 9000 euro maar als je daar de 3 koffers nog bijrekent dan heb je bijna een nieuwe, dus mijn droom blijft nog even een droom.
Tiger

Berichtdoor player one » Zo Mrt 19, 2006 2:10 pm

Tiger schreef:Dan heb ik toch een betere dealer want gelijk wanneer mag ik met gelijk wat een testrit gaan maken en het komt niet op een uur.
Gisteren bij mijn dealer een testrit gedaan op een FJR 1300, een pan en jawel een Goldwing.
FJR is nog steeds mijn droom, jammer dat deze bij mijn dealer zonder koffers was anders reed ik gisteren buiten met een FJR (1 zij koffer kost 800 euro :o )
FJR was van 2002 met 5000 km op de teller en kost 9000 euro maar als je daar de 3 koffers nog bijrekent dan heb je bijna een nieuwe, dus mijn droom blijft nog even een droom.

Welke dealer mag dat dan zijn?:?
Ik denk dat ik het beste toch wacht tot het wat meer lente is voordat ik met deze machines eens ga crossen...:duim:
Gebruikers-avatar
player one

Vorige

Terug naar Tour motoren