Musketier schreef:- Routes vooraf gemakkelijk te maken op pc Hier is de TomTom Rider met Tyre beter in dan de Zumo met mapcource
Euhm... ik ken Tyre niet, maar wat is er makkelijker dan een paar waypointjes maken, deze waypoints toevoegen aan een nieuwe route en op de knop berekenen klikken? Ik moet wel zeggen dat op het werk iemand naast me zit die al jaren met deze software werkt, en er ook fietstochten, droppings, geocaching, ... mee doet, en het minste wat ik me afvraag wordt me meteen haarfijn uitgelegd.

Mapsource is misschien niet intuitief, maar vaak wil een makkelijke interface ook vaak een beperkte interface zeggen. De tijd en energie die je bij MapSource misschien in uitzoeken van hoe of wat moet steken krijg je bij de andere nadien in de vorm van teleurstelling, ergernis en frustratie terug omdat het ding net niet kan wat je wil?
En dan een nog groter voordeel van de Garmin: je kan een route rijden en nadien in MapSource binnenhalen. Of van eerdere ritten stukjes route knippen en plakken. Als ik rij en ik vind een leuke weg druk ik gewoon ff lang op het scherm om een waypoint toe te voegen. Als ik te snel ga kijk ik gewoon hoe laat het is. Thuis kan ik dat dan rustig bestuderen.
Je kan ook kijken naar je snelheden op diverse punten van het traject, dus als je je afvraagt hoe snel je die bocht nu precies genomen hebt, of die boete wel fair is, ...
Ik weet niet of een TomTom zelfs in staat is om ritten op te slaan?
Ook is mijn ervaring met tomToms dat ze eigenlijk steeds herberekenen, dus dat je route niet 100% vast te leggen is. Klopt dat?
Hier hebben we ook 1 TomTom (naast 3 Garmins) maar die gebruikt m'n vriendin. 't Is een leuk, handig, makkelijk toestel om van A naar B te rijden, maar veel meer moet je er eigenlijk niet van verwachten. Maar misschien zijn de hedendaagse modellen al een stuk beter, deze is dan ook al 3 jaar oud.