De GPS van m'n dromen !!

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Berichtdoor Kawa86 » Vr Jun 05, 2009 10:33 am

Ervaringen kan ek nog nie echt posten mor ik ben in blijde verwachting van den Zumo 660.
Kheb over het algemeen toch al iets betere reacties gehoord over de Zumo als over de Tomtom.

Kheb em over ebay besteld in Engeland, oorspronkelijk de 550 voor 460€ ma krijg de 660 voor dezelfde prijs.
Vraag mij nie waarom ma kvin et gene slechten deal :p

Grtz
ZXR 750 89'
ZX9-R 99'
GSX650F 09'
KTM SMT 10'
Gebruikers-avatar
Kawa86
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Rebel_MC » Vr Jun 05, 2009 10:48 am

Kawa86 schreef:Ervaringen kan ek nog nie echt posten mor ik ben in blijde verwachting van den Zumo 660.
Kheb over het algemeen toch al iets betere reacties gehoord over de Zumo als over de Tomtom.

Kheb em over ebay besteld in Engeland, oorspronkelijk de 550 voor 460€ ma krijg de 660 voor dezelfde prijs.
Vraag mij nie waarom ma kvin et gene slechten deal :p

Grtz

Awel ik ben ook meer geneigd om de 660 te kopen want de prijs is idd dezelfde en de 550 is toch nog steeds een ouder toestel heh.
Ik zou hem echter liever in een winkel kopen voor de service want ze maken mij hier bang ivm 'kinderziektes', al vind ik hierover opt net niets over terug :?
Ik heb de 550 al in werking gezien een tijdje terug en meen me te herinneren dat het soms schokkerig verliep en de beeldkwaliteit vond ik ook iets minder.
Volgens onafhankelijke tests is dit allemaal verholpen op de 660, daar deze een zeer goed scherm en nieuwe processor heeft...
Langs de andere kant vind ik de 660 en minder stevig uitzien dan de 550...
maar de 660 is dan terug vele schoner/moderner van uitzicht :cool:...
en zo kunnen we blijven twijfelen |(
U can ride trough a corner & U can put Ur knee down... or you can slide trough it :cool:
Gebruikers-avatar
Rebel_MC
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Black Squirrel » Vr Jun 05, 2009 10:59 am

twee weken geleden gehoord dat winkels de 550 niet meer op stock nemen aangezien de nieuwe eraan komt :s

Gebruikers-avatar
Black Squirrel
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Rebel_MC » Vr Jun 05, 2009 11:12 am

Black Squirrel schreef:twee weken geleden gehoord dat winkels de 550 niet meer op stock nemen aangezien de nieuwe eraan komt :s

En dan gaan ze die laatste 550's aan dumpingprijzen kwijt proberen raken... :D
U can ride trough a corner & U can put Ur knee down... or you can slide trough it :cool:
Gebruikers-avatar
Rebel_MC
2fast4u.be pro member

Berichtdoor duxter » Vr Jun 05, 2009 12:05 pm

Komt es langs hier zien he chriske

Zumo 550 met scala Q2 en een vaste mount... ge kunt er meer mee of ge denkt ;)
Ducati monster 600 '97 --> Ducati SS1000DS '06 --> Suzuki GSX-R 750 SRAD '97 --> Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa '01

Afbeelding
Gebruikers-avatar
duxter
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Maxxi » Vr Jun 05, 2009 3:56 pm

Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor HoDa » Vr Jun 05, 2009 7:15 pm

Musketier schreef:- Routes vooraf gemakkelijk te maken op pc Hier is de TomTom Rider met Tyre beter in dan de Zumo met mapcource

Euhm... ik ken Tyre niet, maar wat is er makkelijker dan een paar waypointjes maken, deze waypoints toevoegen aan een nieuwe route en op de knop berekenen klikken? Ik moet wel zeggen dat op het werk iemand naast me zit die al jaren met deze software werkt, en er ook fietstochten, droppings, geocaching, ... mee doet, en het minste wat ik me afvraag wordt me meteen haarfijn uitgelegd. :D Mapsource is misschien niet intuitief, maar vaak wil een makkelijke interface ook vaak een beperkte interface zeggen. De tijd en energie die je bij MapSource misschien in uitzoeken van hoe of wat moet steken krijg je bij de andere nadien in de vorm van teleurstelling, ergernis en frustratie terug omdat het ding net niet kan wat je wil?

En dan een nog groter voordeel van de Garmin: je kan een route rijden en nadien in MapSource binnenhalen. Of van eerdere ritten stukjes route knippen en plakken. Als ik rij en ik vind een leuke weg druk ik gewoon ff lang op het scherm om een waypoint toe te voegen. Als ik te snel ga kijk ik gewoon hoe laat het is. Thuis kan ik dat dan rustig bestuderen.

Je kan ook kijken naar je snelheden op diverse punten van het traject, dus als je je afvraagt hoe snel je die bocht nu precies genomen hebt, of die boete wel fair is, ... :D

Ik weet niet of een TomTom zelfs in staat is om ritten op te slaan?
Ook is mijn ervaring met tomToms dat ze eigenlijk steeds herberekenen, dus dat je route niet 100% vast te leggen is. Klopt dat?

Hier hebben we ook 1 TomTom (naast 3 Garmins) maar die gebruikt m'n vriendin. 't Is een leuk, handig, makkelijk toestel om van A naar B te rijden, maar veel meer moet je er eigenlijk niet van verwachten. Maar misschien zijn de hedendaagse modellen al een stuk beter, deze is dan ook al 3 jaar oud.
HoDa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor GlennZ750 » Vr Jun 05, 2009 11:34 pm

Nu ga ik eens ff een vraagske stellen :) waar kan ik het best gaan zien vo mijne gps, ik woon in antwerpen :)

En ik zoek achter nen zumo ;) kheb ne garmin in den auto en ben der heel tevreden van, dus kzou graag daar bij blijven.
Gebruikers-avatar
GlennZ750

Berichtdoor Iron Gonzo » Za Jun 06, 2009 6:18 am

ATAF in westerlo is volgens mij een van de betere zaken kwa GPS en niet te vergeten de service achter af.
Gebruikers-avatar
Iron Gonzo

Berichtdoor Venture » Za Jun 06, 2009 6:50 am

Rijdt gezwind met een Goldwing :moto:
Gebruikers-avatar
Venture
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Imno » Za Jun 06, 2009 8:34 am

HoDa schreef:Euhm... ik ken Tyre niet, maar wat is er makkelijker dan een paar waypointjes maken, deze waypoints toevoegen aan een nieuwe route en op de knop berekenen klikken? Ik moet wel zeggen dat op het werk iemand naast me zit die al jaren met deze software werkt, en er ook fietstochten, droppings, geocaching, ... mee doet, en het minste wat ik me afvraag wordt me meteen haarfijn uitgelegd. :D Mapsource is misschien niet intuitief, maar vaak wil een makkelijke interface ook vaak een beperkte interface zeggen. De tijd en energie die je bij MapSource misschien in uitzoeken van hoe of wat moet steken krijg je bij de andere nadien in de vorm van teleurstelling, ergernis en frustratie terug omdat het ding net niet kan wat je wil?

En dan een nog groter voordeel van de Garmin: je kan een route rijden en nadien in MapSource binnenhalen. Of van eerdere ritten stukjes route knippen en plakken. Als ik rij en ik vind een leuke weg druk ik gewoon ff lang op het scherm om een waypoint toe te voegen. Als ik te snel ga kijk ik gewoon hoe laat het is. Thuis kan ik dat dan rustig bestuderen.

Je kan ook kijken naar je snelheden op diverse punten van het traject, dus als je je afvraagt hoe snel je die bocht nu precies genomen hebt, of die boete wel fair is, ... :D

Ik weet niet of een TomTom zelfs in staat is om ritten op te slaan?
Ook is mijn ervaring met tomToms dat ze eigenlijk steeds herberekenen, dus dat je route niet 100% vast te leggen is. Klopt dat?

Hier hebben we ook 1 TomTom (naast 3 Garmins) maar die gebruikt m'n vriendin. 't Is een leuk, handig, makkelijk toestel om van A naar B te rijden, maar veel meer moet je er eigenlijk niet van verwachten. Maar misschien zijn de hedendaagse modellen al een stuk beter, deze is dan ook al 3 jaar oud.

Bij de eerste beginnersrit werd een aangemaakt mapsourcebestand omgezet in een bestand voor Tom Tom. TooTall heeft dat geladen en reed de rit perfect uit met zijn Tom Tom. Meestal gebruikt hij gewoon Tyre om zijn ritten van dikwijls 900 km per weekend te plannen. Omgekeerd ging het niet echt. Document aangemaakt met Tyre en getracht om er een fatsoenlijke gpb van te maken. Nougatbollen. Ben hulp gaan moeten vragen bij Bart van Point2 om het fatsoenlijk te krijgen voor Garmin. Zonder mapsource niet te doen.
Wat ik vervelend vind met mapsource is dat je elke keer moet gaan prutsen als je een bestand krijgt dat opgemaakt is met een andere versie. De 2010 is nu aan de orde en als je zelf beschikt over de 2009 ben je al geklost. Je word gewoon gedwongen om elke keer een hogere versie te versieren. Sommigen lossen het nu al op met 4 tot 5 verschillende gpb's aan te maken met telkens een andere versie zodat iedereen voor een rit zijn op maat gemaakt gpb'tje heeft. Nog anderen beginnen eerste te knutselen op onroute om het dan te mapsourcen etc. Best wel omslachtig met momenten. Tom Tomrijders hebben dat probleem niet. Het gratis programma Tyre helpt hen altijd vooruit en 't is eerlijk gezegd gebruiksvriendelijker dan mapsource. Een beginnende GPS-gebruiker gaat zich een pleuris verschieten met mapsource. Tyre heb je beet op 5 minuten.
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Rebel_MC » Za Jun 06, 2009 12:25 pm

Imno schreef:Bij de eerste beginnersrit werd een aangemaakt mapsourcebestand omgezet in een bestand voor Tom Tom. TooTall heeft dat geladen en reed de rit perfect uit met zijn Tom Tom. Meestal gebruikt hij gewoon Tyre om zijn ritten van dikwijls 900 km per weekend te plannen. Omgekeerd ging het niet echt. Document aangemaakt met Tyre en getracht om er een fatsoenlijke gpb van te maken. Nougatbollen. Ben hulp gaan moeten vragen bij Bart van Point2 om het fatsoenlijk te krijgen voor Garmin. Zonder mapsource niet te doen.
Wat ik vervelend vind met mapsource is dat je elke keer moet gaan prutsen als je een bestand krijgt dat opgemaakt is met een andere versie. De 2010 is nu aan de orde en als je zelf beschikt over de 2009 ben je al geklost. Je word gewoon gedwongen om elke keer een hogere versie te versieren. Sommigen lossen het nu al op met 4 tot 5 verschillende gpb's aan te maken met telkens een andere versie zodat iedereen voor een rit zijn op maat gemaakt gpb'tje heeft. Nog anderen beginnen eerste te knutselen op onroute om het dan te mapsourcen etc. Best wel omslachtig met momenten. Tom Tomrijders hebben dat probleem niet. Het gratis programma Tyre helpt hen altijd vooruit en 't is eerlijk gezegd gebruiksvriendelijker dan mapsource. Een beginnende GPS-gebruiker gaat zich een pleuris verschieten met mapsource. Tyre heb je beet op 5 minuten.

:s|(
Gebruikers-avatar
Rebel_MC
2fast4u.be pro member

Berichtdoor mikeysan » Wo Aug 26, 2009 1:15 pm

Gents,
ik persoonlijk werk als filiaal manager waar we alles van GPS en GSM doen... We hebben heir zowel tomtom als Garmin!
Trust me, ga voor GARMIN!!! Zumo 660 is nu softwareupdate uit en bugs zijn weg, supertoestel, werkt met routes zowel via touch in te geven of via pc, is schokvrij, waterdicht, handschoen handling, breedbeeld, rijstrookinstructie, bluetooth, mp3 enz...
Eerste levering was dikke miserie maar nu ist super!
Nie meer te lang twijfele ;)
Mikeysan
:moto:Oet die kas en goan met die peirdekop!!!!:moto:
Gebruikers-avatar
mikeysan
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor deekodiver » Wo Aug 26, 2009 2:55 pm

Ik heb ze alle twee. Een tom tom ( pda ) op de moto en een garmin in de auto. Ik rij 95% van mijn verplaatsingen met de moto.
deekodiver
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Rebel_MC » Wo Aug 26, 2009 4:47 pm

mikeysan schreef:Gents,
ik persoonlijk werk als filiaal manager waar we alles van GPS en GSM doen... We hebben heir zowel tomtom als Garmin!
Trust me, ga voor GARMIN!!! Zumo 660 is nu softwareupdate uit en bugs zijn weg, supertoestel, werkt met routes zowel via touch in te geven of via pc, is schokvrij, waterdicht, handschoen handling, breedbeeld, rijstrookinstructie, bluetooth, mp3 enz...
Eerste levering was dikke miserie maar nu ist super!
Nie meer te lang twijfele ;)
Mikeysan

Mss had ik hier moeten posten dat ik al 2 maand een Zumo 660 in m'n bezit heb :D

Toch al vette miserie gehad bij het inladen van routes van anderen ze... 4 versies van de A'pen rit en geen enkele die werkte :@
Gebruikers-avatar
Rebel_MC
2fast4u.be pro member

Berichtdoor reddie » Wo Aug 26, 2009 5:10 pm

Rebel_MC schreef:Mss had ik hier moeten posten dat ik al 2 maand een Zumo 660 in m'n bezit heb :D

Toch al vette miserie gehad bij het inladen van routes van anderen ze... 4 versies van de A'pen rit en geen enkele die werkte :@

En zeggen dat het nu perfect werkt is inderdaad niet correct.
Zelfs na de laatste update wordt de route nog altijd herberekend als deze geïmporteerd wordt vanaf gpx-file.
De route moet dus vanaf mapsource doorgestuurd worden, of via track ingeladen worden.
Gelukkig kan je met WinGDB3 ook routes converteren naar tracks, zodat je deze in je gps kan inladen.
Gebruikers-avatar
reddie
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Maxxi » Wo Aug 26, 2009 7:19 pm

reddie schreef:En zeggen dat het nu perfect werkt is inderdaad niet correct.
Zelfs na de laatste update wordt de route nog altijd herberekend als deze geïmporteerd wordt vanaf gpx-file.
De route moet dus vanaf mapsource doorgestuurd worden, of via track ingeladen worden.
Gelukkig kan je met WinGDB3 ook routes converteren naar tracks, zodat je deze in je gps kan inladen.

Idd. Op de Antwerpenrit hebben we gemerkt dat geen 1 van de Zumo 660'ers de route(unflagged) kon inladen. Ik heb ook nog een track geprobeerd maar daar kon ook geen enkele 660 mee overweg.
Waarschijnlijk gaat men nog wel even bezig zijn met wingdb conversies + mapsource om ze te laten werken op de nieuwe Zumo's.

Beetje spijtig want ik had er ook al mijn zinnen op gezet maar dat gaat nog even moeten wachten tot die vervelende probleempjes zijn weggewerkt.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor Jeroen! » Wo Aug 26, 2009 9:39 pm

Sinds vandaag is er een update uit die 'verbeteringen' bevat met betrekking tot het inladen van gpx bestanden.
Of dat wil zeggen dat de problemen opgelost zijn is iets anders. :D:D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor reddie » Do Aug 27, 2009 3:32 pm

Maxxi schreef:Ik heb ook nog een track geprobeerd maar daar kon ook geen enkele 660 mee overweg.

Met tracks zou dit nochtans moeten werken, en heb ik ook nog geen problemen gehad.
De track zal wel herberekend worden naar een route in de gps, maar die route zal de track exact volgen.

en Jeroen, niet teveel hopen, ik heb de update net geprobeerd en inladen van route uit gpx herberekend nog altijd.
Gebruikers-avatar
reddie
2fast4u.be Lid

Vorige

Terug naar GPS allerlei