Moderator: Moderators
36 a 48 heating cycles achteraan ! Waar haal je op 't laatste nog die grip vandaan ? Of zit jij de hele tijd soms te driften... 
chris_lbr schreef:Peejt schreef:Volledig mee eens![]()
Rij zelf al enkele jaren circuit en ik gebruik ook géén banden warmers (zou niet kunnen btw, heb geen vervoer voor de moto dus rijdt ik telkens met de moto naart circuit). Voor ne doop enzo zijn bandenwarmers absoluut niet nodig. In de NBC rijdt men OOK zonderZelfs als je sneller wordt heb je ze niet echt nodig (enkel om de levensduur van de banden te vergroten en voor de veiligheid van de ongeduldigen zijn die dingen goed).
Bandenspanning is trouwens ook een belangrijk puntEen meterke is niet groot (en kost niet veel)
Grtz
mmmmmm.... hier wil ik toch ff opmerken dat je beter een goed (en niet te goedkoop) meterke gebruikt om je bandenspanning te controleren. Ik spreek uit mijn ervaring in de kart-competitie. Daar gebruikte ik in 't begin ook zo'n meterke zoals je er 10 in elke shop vindt... en dat trok dus op niks. Ik heb me daarna een deftige meter aangeschaft die elke 50g aangeeft. Gaat tot 2.5 en is heel nauwkeurig. Ik kan die meter nog amper missen, zowel op als naast ciruit.
Inzake bandenwarmers (die ik trouwens ook gebruik) is het vooral interessant om de banden zo weinig mogelijk heating cycles te bezorgen. Ik rij met een achterband momenteel 5 a 6 circuitdagen (zit aan 1 '49 - 1'50 op Zolder) en met een voorband zelfs 2 seizoenen. Als ik geen gebruik zou maken van bandenwarmers dan zou ik wel veel sneller nieuw rubber moeten steken, niet omwille van de slijtage maar omdat ze te hard zouden beginnen te worden.
Inzake dit topic (circuitdoop) is het i.i.g. niet nodig om bandenwarmers te gebruiken gezien je banden door de trage snelheid zelfs zullen afkoelen. Das echt verloren moeite en kosten.

...................

Xsaartje schreef:ik twijfel toch nog.... er is amper informatie en zoals ik van enkelen ook hoorde, zou het wel eens dik tegen kunnen vallen wat betreft het 'leren'..
dilemma....
brino schreef:Als je al kan moto rijden leer je op een niv1 dag niks.
Er zijn veel die denken dat ze het allemaal wel kunnen...TiponiDP schreef:Na het niet zo denderend circuitdebuut vorige zomer met MSSZ, me hiervoor ingeschreven.
Hoop dat het rustiger is, want zoals vermeld: voor onervaren circuitrijders gaat het toch enorm hard met MSSZ

chris_lbr schreef:brino schreef:Als je al kan moto rijden leer je op een niv1 dag niks.
OW ! Da zou ik ni zeggen. Niv1 is lijnen leren rijden. Er zijn veel mensen die denken dat ze op circuit kunnen rijden maar waar je van ziet dat ze in het begin hopeloos verkeerde lijnen rijden.
Ik heb zelf ook ooit niv 1 gedaan. Ging idd heel traag maar toch heb ik er die dag 1 of 2 de grindbak in zien sukkelen.
Ik kom tijdens het vrij rijden, bij snel dan nog, er genoeg tegen van wie ik denk dat ze toch eens eerst zouden een kursuske volgen...Er zijn veel die denken dat ze het allemaal wel kunnen...
TRX schreef:Op Croix zie ik bij de snelle mannen voor zowel de eerste rechtse, de eerste linkse, de dubbele rechtse als de laatste hairpin toch verschillende lijnen zunne.
Tot een paar jaar geleden namen ze de eerste linkse bv heel breed om dan aan de apex te komen bijna op het einde van de curbs. Tegenwoordig zie ik meer en meer snelle mannen vroeg insteken en de ganse bocht aan de binnenkant blijven. Wat is er beter ? Hetgene waar jij je goed bijvoelt zeker ?
Wat toon ik als ik voorrij ? De brede variant... waarom ? Als je die toont met vlug insteken en binnen blijven komen ze gegarandeerd veel te breed uit, als je toon dat ze laat moeten insteken is die kans veel kleiner.
TiponiDP schreef:Daar heb ik dus het meeste 'schrik' voor. Voor die snelle mannen die er mss ook gaan zijn.
Voor mij is het belangrijk dat ik op den doop wat meer werk aan parcourskennis én kijkpunten (wat dan weer goed komt voor op andere dagen ;-)

TiponiDP schreef:Daar heb ik dus het meeste 'schrik' voor. Voor die snelle mannen die er mss ook gaan zijn.
Voor mij is het belangrijk dat ik op den doop wat meer werk aan parcourskennis én kijkpunten (wat dan weer goed komt voor op andere dagen ;-)
chris_lbr schreef:Dan is het wel duidelijk dat er heel veel zijn die niet zo'n maat hebben om er van te leren. Ik zie bij 'Snel' nog dikwijls gasten die door de bochten sukkelen. Tijdens vrij rijden achter iemand gaan hangen om zo lijnen te leren rijden lijkt mij trouwens niet zo'n goed idee gezien andere rijders hierdoor wel eens verrast kunnen worden. Lijnen leren rijden moet je aan rustig tempo doen. En daar is puur vrij rijden m.i. toch al wat te rap voor.
B.t.w. dat je nu met een 250, een 600 of een 1000 rijdt maakt trouwens niks uit. De correcte rijlijn is voor iedereen hetzelfde.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten