De ultieme circuitdoop

wie gaat waar rijden

Moderator: Moderators

De ultieme circuitdoop

Berichtdoor guido » Do Jan 12, 2012 8:37 am

Waar is de tijd heen dat we nog gewoon met onze straatmotor naar het circuit reden en ons vervolgens rot amuseerden? In amper een paar jaar tijd hebben we ons laten wijsmaken dat we slicks, bandenwarmers, een bestelwagen, tanksysteem, gereedschapskar, compressor en nog meer van dat absoluut moeten hebben alvorens we ons op een circuit wagen. Het resultaat is dat de circuits ingepalmd lijken te worden door pseudo-racers.

Als reactie op dit fenomeen organiseren we samen met de Motorsportschool Zolder de Utlieme circuitdoop: een intimidatieloze initiatie op de gesloten omloop, onder begeleiding en exclusief voor straatrijders. De regels zijn simpel: de toegang tot het domein wordt je enkel toegezegd wanneer je arriveert op een ingeschreven, straatwaardige motor op gehomologeerde banden. Daar kijkt de MR-crew nauwlettend op toe aan de poort van het circuit. Wat volgt is een ongedwongen, ontspannen introductiedag met zowel theoretische en praktische sessies onder begeleiding. Groepen worden verdeeld volgens het type motor: sportmotor, naked bike, touring & scooter. Als je er altijd al van gedroomd hebt om eens op circuit te rijden, maar dan zonder al dat hectische, opgefokte gedoe, dan is dit je kans!

Doel: Nieuwe rijders introduceren tot circuitrijden.

Waarom? Omdat rijden op een gesloten omloop gewoon te leuk is om het alleenrecht te zijn van ‘the happy few’.

Waar: Circuit van Zolder

Wanneer: Vrijdag 30 maart

Kostprijs: € 95,00
Type Motor:

1) Scooter of toermotor
2) Naked Bike
3) Sportmotor

bron en inschrijven: http://www.motorrijder.be/evenementen.aspx
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Re: De ultieme circuitdoop

Berichtdoor An_ » Do Jan 12, 2012 9:34 am

Iemand een idee hoeveel rijtijd je daarvoor krijgt?
Gebruikers-avatar
An_
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BenjaminDG » Do Jan 12, 2012 10:01 am

Da zie ik wel zitten, kan ik ineens de gsx-r750sp is testen ;)
BenjaminDG
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Do Jan 12, 2012 10:25 am

Net zoals er hardcore winter-rijders zijn, blijf ik ook dit jaar met de motor naar het circuit rijden... Rugzakje met wat eten, drinken, remblokken en wat materiaal en klaar voor e dagske fun.

Evenveel fun hoor :D, oké voor circuits verder dan 150km wordt het moeilijk... .
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Retr0 » Do Jan 12, 2012 11:10 am

net zoals vorig jaar staat onze paddock tot uw beschikking :D
Take care upstairs Joeri!!!!
Gebruikers-avatar
Retr0
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BenjaminDG » Do Jan 12, 2012 11:30 am

HendrikZx6r schreef:Net zoals er hardcore winter-rijders zijn, blijf ik ook dit jaar met de motor naar het circuit rijden... Rugzakje met wat eten, drinken, remblokken en wat materiaal en klaar voor e dagske fun.

Evenveel fun hoor :D, oké voor circuits verder dan 150km wordt het moeilijk... .

Heb zelfs al naar croix en clastres gereden met de motor, achteraf was ik wel doodmoe :D
BenjaminDG

Berichtdoor skippy79 » Do Jan 12, 2012 12:10 pm

nog een extra dag om de NBC moto te testen :p
alleen nog een lamp voorzien en hij is terug origineel ;-)
Gebruikers-avatar
skippy79
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Zeff » Do Jan 12, 2012 12:51 pm

Gaan ze nie leuk vinden denk ik als er daar ene binnenkant onder hun voetsteunen door komt gesjeesed :-D.
Gebruikers-avatar
Zeff

Berichtdoor MvC » Do Jan 12, 2012 12:55 pm

zie ik wel zitten, buiten dat zolder vrij ver is voor van hieruit met de moto te doen. En da 's morgens is niks, maar dat 's avonds :p.
play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road
Gebruikers-avatar
MvC
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Do Jan 12, 2012 1:56 pm

Retr0 schreef:net zoals vorig jaar staat onze paddock tot uw beschikking :D

:duim:
Volgende x zal ik zelf voor tape zorgen :D
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor HendrikZx6r » Do Jan 12, 2012 1:57 pm

BenjaminDG schreef:
HendrikZx6r schreef:Net zoals er hardcore winter-rijders zijn, blijf ik ook dit jaar met de motor naar het circuit rijden... Rugzakje met wat eten, drinken, remblokken en wat materiaal en klaar voor e dagske fun.

Heb zelfs al naar croix en clastres gereden met de motor, achteraf was ik wel doodmoe :D

Idd, terugrijden is iets minder als het ver is. Het punt is dan het circuit achter u te laten en op u gemak terug te rijden :)
Gebruikers-avatar
HendrikZx6r
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Carlito » Do Jan 12, 2012 2:46 pm

zou idd wel leuk zijn om me de motor naar circuit te gaan.
Reden da ik ook ne circuitmotor heb is omda ik net mijne baanmotor ni wil trashen op circuit, daar is men Z'tje echt te kostbaar voor.

Plus als ge is schuift(al gedaan :p ) dan moogde nog uitzoeke hoe ge terug geraakt als ge ni ne hoop spare parts meehebt. gelijk voetsteuntjes en hendeltjes.

Verder top initiatief voor de beginners die het gewoon is willen proberen :duim:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Carlito
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor BenjaminDG » Do Jan 12, 2012 5:17 pm

Is dit ook vrij rijden of gewoon onder begeleiding op het gemakske het circuit is rond rijden?

Zie nergens een maximum aantal deelnemers staan en heb al een filmpje gezien van een dergelijke actie in spanje maar daar was da precies toch aan een redelijk traag tempo.
BenjaminDG

Berichtdoor schnitzer » Do Jan 12, 2012 5:51 pm

Carlito schreef:zou idd wel leuk zijn om me de motor naar circuit te gaan.
Reden da ik ook ne circuitmotor heb is omda ik net mijne baanmotor ni wil trashen op circuit, daar is men Z'tje echt te kostbaar voor.

Plus als ge is schuift(al gedaan :p ) dan moogde nog uitzoeke hoe ge terug geraakt als ge ni ne hoop spare parts meehebt. gelijk voetsteuntjes en hendeltjes.

Verder top initiatief voor de beginners die het gewoon is willen proberen :duim:

Awel zo zie ik het ook,mijne Speed triple is mij ook te kostbaar. vandaar een circuitmotoke
Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold)
Triumph speed triple SE en Kawasaki ZX6RR
Gebruikers-avatar
schnitzer

Berichtdoor joren47 » Do Jan 12, 2012 6:09 pm

ondanks alles... toch ingeschreven :p
:moto: riding = religion :moto:
Gebruikers-avatar
joren47

Berichtdoor chris_lbr » Do Jan 12, 2012 7:15 pm

guido schreef:Waar is de tijd heen dat we nog gewoon met onze straatmotor naar het circuit reden en ons vervolgens rot amuseerden? In amper een paar jaar tijd hebben we ons laten wijsmaken dat we slicks, bandenwarmers, een bestelwagen, tanksysteem, gereedschapskar, compressor en nog meer van dat absoluut moeten hebben alvorens we ons op een circuit wagen. Het resultaat is dat de circuits ingepalmd lijken te worden door pseudo-racers.

Sorry Guido maar hierover wil ik toch eens iets deftig opmerken. Er bestaan genoeg organisatoren die de dag indelen in 3 a 4 groepen (naargelang ervaring) waardoor iedereen, ook de totaal onervaren circuitrijder, aan zijn trekken kan komen. Ik heb al jaren aan MSSZ gevraagd om ook zo'n dagen te organiseren maar ook dit jaar staan er weeral alleen maar dagen met 2 indelingen : minder snel en snel. Mijn vriendin rijdt doodgraag op circuit maar bij MSSZ heeft ze het sinds mei van vorig jaar voor bekeken gehouden omdat ze het niet veilig vond. Dit jaar zal zij met Intertack & 2fast4U 3 keer bij de beginners op Mettet omdat zij zich in zo'n categorie wel op haar gemak voelt.
Dat hier beweerd wordt dat circuitrijden alleen maar voor pseudo-racers voorbehouden is vind ik wel enorm kort door de bocht. Dit ligt enkel en alleen maar aan de organisator, niet aan de rijders zelf.
Gebruikers-avatar
chris_lbr
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Carlito » Do Jan 12, 2012 7:16 pm

chris_lbr schreef:
guido schreef:Waar is de tijd heen dat we nog gewoon met onze straatmotor naar het circuit reden en ons vervolgens rot amuseerden? In amper een paar jaar tijd hebben we ons laten wijsmaken dat we slicks, bandenwarmers, een bestelwagen, tanksysteem, gereedschapskar, compressor en nog meer van dat absoluut moeten hebben alvorens we ons op een circuit wagen. Het resultaat is dat de circuits ingepalmd lijken te worden door pseudo-racers.

Sorry Guido maar hierover wil ik toch eens iets deftig opmerken. Er bestaan genoeg organisatoren die de dag indelen in 3 a 4 groepen (naargelang ervaring) waardoor iedereen, ook de totaal onervaren circuitrijder, aan zijn trekken kan komen. Ik heb al jaren aan MSSZ gevraagd om ook zo'n dagen te organiseren maar ook dit jaar staan er weeral alleen maar dagen met 2 indelingen : minder snel en snel. Mijn vriendin rijdt doodgraag op circuit maar bij MSSZ heeft ze het sinds mei van vorig jaar voor bekeken gehouden omdat ze het niet veilig vond. Dit jaar zal zij met Intertack & 2fast4U 3 keer bij de beginners op Mettet omdat zij zich in zo'n categorie wel op haar gemak voelt.
Dat hier beweerd wordt dat circuitrijden alleen maar voor pseudo-racers voorbehouden is vind ik wel enorm kort door de bocht. Dit ligt enkel en alleen maar aan de organisator, niet aan de rijders zelf.

das gewoon ne copy paste van die link in begin post, motorrijder (MR) heeft da textje geschreven ;)
Laatst gewijzigd door Carlito op Do Jan 12, 2012 7:17 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Carlito
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor An_ » Do Jan 12, 2012 7:17 pm

Dat is een copy paste van de mail van Motorrijder, Guido heeft daar niets mee te maken ;)

Ah er was mij iemand voor. Ge zijt een trage of ge zijt het niet he...
Gebruikers-avatar
An_
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Carlito » Do Jan 12, 2012 7:19 pm

An_ schreef:Dat is een copy paste van de mail van Motorrijder, Guido heeft daar niets mee te maken ;)

Ah er was mij iemand voor. Ge zijt een trage of ge zijt het niet he...

hehe, wilt weer lukken :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Carlito
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DEN EDDY » Do Jan 12, 2012 7:29 pm

Wat het niet duidelijk vermelden van bronnen toch allemaal teweeg kan brengen op een openbaar forum ... :D
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Volgende

Terug naar Circuitdagen