Digitale Camera

Moderator: Moderators

Digitale Camera

Berichtdoor Stax » Do Mrt 01, 2007 7:11 pm

Yooo fotografen onder jullie,

Zit met een vraagje.
Ben nu reeds lang aan het overwegen om een toestel aan te schaffen.
Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke camera's zijn aanraders?

Moet wel zeggen.... Ik heb m'n foto's graag scherp, helder en gedetailleerd.
Sommige modellen van camera's geven veel ruis of als je goed kijkt dan zijn de foto's wat 'wazig'.
Ben ook meer geneigd naar spiegelreflex dan naar een gewone camera.

Ben er al een tijdje over aan het nadenken maar kgeraak er niet uit.

Wie weet raad?
*-*-*-* LOUD PIPES SAVE LIVES *-*-*-*
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor krapuldeluxe » Do Mrt 01, 2007 7:12 pm

in welke prijsklasse wiil je gaan ?
pffffffff, kheb gene moto meer :s

maar tbegint toch serieus terug te jeuken hoor :u
Gebruikers-avatar
krapuldeluxe
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Stax » Do Mrt 01, 2007 7:16 pm

krapuldeluxe schreef:in welke prijsklasse wiil je gaan ?

Niet te gek natuurlijk...
Ligt er ook aan welk toestel het is natuurlijk.
Qua prijs ben ik ook een leek, ben er nog niet goed in thuis.
Die dingen gaan van 100 tot 6000€ en meer :s

Ben meer van plan om familiefoto's, moto's enz te fotograferen
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor krapuldeluxe » Do Mrt 01, 2007 7:31 pm

-nikon d50 is een supercamera prijskwaliteit
een beetje goedkoper dan
-panasonic tz1 (heb ik momenteel) ook zeer goede camera (prijskwaliteit natuurlijk)

wil je bewegende "rijdende" motors trekken en allerlij actiefoto's , wel dan zou ik eerder in de prijsklasse d50 gaan

wil je niet teveel geld uitgeven en toch een goeie camera hebben + het voordeel dat hij in pocketformaat is (heeft bij mij de doorslag gegeven want ik loop niet graag zo met een camera op mn borst , gelijk nen japanner zo :D )
wel dan zou ik eerder naar een bv tz1 lumix van panasonic gaan
pffffffff, kheb gene moto meer :s

maar tbegint toch serieus terug te jeuken hoor :u
Gebruikers-avatar
krapuldeluxe

Berichtdoor stef » Do Mrt 01, 2007 7:44 pm

De beste site die ik ken voor de reviews onderverdeeld per cameratype en pixels ;-)

www.steves-digicams.com

En hier zie je de beste keuzes qua prijsklasse :

http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html

veel leesgenot

mvg

Stef

Stax schreef:Yooo fotografen onder jullie,

Zit met een vraagje.

Sommige modellen van camera's geven veel ruis of als je goed kijkt dan zijn de foto's wat 'wazig'.

Wie weet raad?
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Do Mrt 01, 2007 8:36 pm

De mijne is ne Nikon D50. Ge zult m'n fotokes al wel gezien hebben he ;)
Zowel pentax, minolta en aanverwanten hebben camera's in dezelfde prijsklasse. Zullen ergens rond de 500-600 euro zitten.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor McDaddy » Do Mrt 01, 2007 8:36 pm

Ik wil mij voor de zomer ook een toestel aanschaffen.

Voor mij is voornaam dat de prijs goed mee valt, dat het ne Canon is en dat ie pokkeklein is voor in mijn zaken te steken en niet op vakantie constant mee in de hand te lopen.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Maxxi » Do Mrt 01, 2007 8:39 pm

McDaddy schreef:Ik wil mij voor de zomer ook een toestel aanschaffen.

Voor mij is voornaam dat de prijs goed mee valt, dat het ne Canon is en dat ie pokkeklein is voor in mijn zaken te steken en niet op vakantie constant mee in de hand te lopen.

Dan kan je beter ne KodakV570 kopen, kan je ineens degelijke filmkes opnemen en breedbeeldfoto's pakken. Werkt ook op SD kaartjes die goedkoper zijn dan de rest. :D
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor stef » Do Mrt 01, 2007 8:39 pm

Kijkt eens bij de reviews op de site maestro :duim:

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Stax » Do Mrt 01, 2007 8:41 pm

Maxxi schreef:De mijne is ne Nikon D50. Ge zult m'n fotokes al wel gezien hebben he ]

Ah da's ne D50? Kwas al aan't denken welk toestel dat zou kunnen zijn.
Idd goede foto's!!
Is zo'n reflex beetje handig in gebruik? Aangezien je alles manueel kan instellen lijkt het me soms wel puzzelen.

Wel MC, de kleinste die ik ken (creditcard fototoestellen) met toch wel meer dan behoorlijke kwaliteit zijn de Sony T-reeksen.
Sony T-10, T30, T50. Mijne maat heeft sinds een jaar de T-7 en is er heel erg tevreden van. Gene Canon natuurlijk... Waarom Canon eigenlijk?
Het is niet het meest toonaangevende merk wat compact camera's betrefd heb ik her en der gelezen
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor #71 » Do Mrt 01, 2007 9:08 pm

kijk zeker ook eens op volgende site .

Voor de rest is fotograferen een beetje hetzelfde als motorijden. Het manneke is zeker zo belangrijk als het materiaal. Foto's nemen van bewegende voorwerpen zal het beste gaan met een spiegelreflex.Dit soort toestellen zijn volledig manueel instelbaar (ondertussen zijn er ook al wel wat niet spiegelreflexen die volledig instelbaar zijn)
Indien je echter je toestel steeds op de auto stand laat staan zijn er volgens mij goedkopere toestellen die even goeie en zelfs betere foto's maken.
Bij spielgelreflexen zal je zeker een extra lens dienen te kopen indien je moto's op circuit wil fotograferen. Dus extra kosten bovenop de body (met eventueel standaardlens) en veel meer gesleur.
Hou er verder rekening mee dat in dit digitale tijdperk de kwalitatief goeie foto's bijna altijd bewerkt zijn met een programma a la photoshop.

Indien je veel tijd (en redelijk) wat geld wil spenderen zal een spiegelreflex zeker geen slechte keuze zijn, in het andere geval zou ik voor ik gaan voor een goeie compact of prosumer.

Heb zelf een kodak P880 (niet zo populair) maar ben er best wel tevreden van.
Desire creates the power

Berichtdoor Maxxi » Do Mrt 01, 2007 9:14 pm

Ja da's just Belgiumdigital is een :duim: site om info van te halen. Heb ik al heel veel van geleerd van die gasten.
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor McDaddy » Do Mrt 01, 2007 9:29 pm

Maxxi schreef:Dan kan je beter ne KodakV570 kopen, kan je ineens degelijke filmkes opnemen en breedbeeldfoto's pakken. Werkt ook op SD kaartjes die goedkoper zijn dan de rest. :D

Ik verwacht niet veel van een toestel. De foto's moeten wel super zijn, maar breedbeeldfoto's en zo zegt me niet veel.

Maar wil pas tegen de zomer gaan zien, en dan zijn weer heel wat nieuwe modellen.

Zit momenteel al jaren met zo een ding van de Aldi. Moet zeggen, de foto's zijn super van kwaliteit, maar het duurt eeuwenlang eer dat toestel is opgestart en tussen het foto's trekken gaan de seconden voorbij. Daarnaast het grote nadeel, als ge ne foto van een eend wilt trekken, die gaan vluchten omdat ze denken dat er een tank in aankomst is :D . Zeer onhandig.

@Stax: waarom Canon? Ik heb zeer goede ervaringen met Canon op gebied van andere toestellen, zoals printers, scanners,... en de meesten die ik ken met een Canon zijn er tevreden van.

Welk merk er niet in komt is ne Fuji Siemens. Ne maat van mij vorig jaar zo eentje gekocht en totaal wazige foto's. Dacht dat het fabrieksfout was en meteen gaan omruilen in de winkel. Nieuw toestel had dat ook, dus zal dat wel normaal zijn bij die toestellen. Dus terug naar de winkel en dan maar ne Canon gepakt.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Rebel73 » Do Mrt 01, 2007 10:15 pm

Stax schreef:Yooo fotografen onder jullie,

Zit met een vraagje.

Wie weet raad?

Ik kan u enkel aanraden waar ik zelf tevreden over ben, en dat is een Sony Cybershot met 6.0 Megapixels je kan fotos zien op naked bikes, genomen met dat toestel. Het is compact, licht en heeft een Lithium batterij die héél lang mee gaat, je kan er mee filmen maar dan zorg je beter dat je een grote geheugenkaart hebt (1GB)
Honda CBR292RR Fireblade
Gebruikers-avatar
Rebel73
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Do Mrt 01, 2007 10:22 pm

Cagiva schreef:Ik kan u enkel aanraden waar ik zelf tevreden over ben, en dat is een Sony Cybershot met 6.0 Megapixels je kan fotos zien op naked bikes, genomen met dat toestel. Het is compact, licht en heeft een Lithium batterij die héél lang mee gaat, je kan er mee filmen maar dan zorg je beter dat je een grote geheugenkaart hebt (1GB)

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w100.html

Niet duur ook niet blijkbaar :duim:

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Rebel73 » Do Mrt 01, 2007 10:30 pm

steffz1 schreef:http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/w100.html

Niet duur ook niet blijkbaar :duim:

mvg

Stef

Ik denk dat ik er in December 250€ voor heb betaald, geheugenkaart van 1Gb inc.
er zit ook een usb kabel bij, inpluggen in een poort camera aan zetten en je kan ze zo overzetten op uw pc of laptop, afdrukken is dus snel klaar.

Het enige nadeel is dat die foto's nogal groot zijn voor op een forum, daarvoor is er een gratis programma beschikbaar op : http://www.netwerk.be/info/toolslinks.html

klikken op: Download: http://www.faststone.org/DN/FSResizerSetup23.exe

Daarmee verander je de dementies van al uw foto's. Het is redelijk makkelijk in gebruik en volledig gratis. Op diezelfde site vind je dus de 100 beste gratis programma's.

Je kan ook terecht voor dat soort freeware op mijn homepage: http://www.chat.be/?op=profile.display&nick=rebel73

Knock yourself out;)
Honda CBR292RR Fireblade
Gebruikers-avatar
Rebel73
2fast4u.be pro member

Berichtdoor hellraiser666 » Do Mrt 01, 2007 10:43 pm

ik heb mij een half jaartje geleden een kodak C533 aangeschaft voor € 119,00 . Denk dat ze nu ondertussen al aan de C6.. serie zitten ( als ik het goe voor heb dan heeft tigereye een C6.. ) Is een redelijk compact toestelletje , gemakkelijk in gebruik . Ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's , maar helemaal niet kontent wat de kodak software betreft .
Berichtje aan de zagen: koopt ulle een stukje

hout en laat ulle maar es goed gaan :)
hellraiser666
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Do Mrt 01, 2007 10:43 pm

Koop u alvast geen HP. Niet content van. Niet optimale belichting kan zelfs met flash rare foto's opleveren, en ik vind dat ze toch redelijk pixelig trekken, ondanks de 4.1MP.

Als ik nog eentje koop is het wss een Canon of een Sony (pocketmodellen). Er is me trouwens altijd verteld dat een leek mooiere foto's zal trekken met zo'n klein cameraatje met automatische brol dan met al die instelmogelijkheden, omdat het ook makkelijk fout kan gaan. Als je je erop wil toeleggen kunnen daar echter superfoto's van komen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Stax » Do Mrt 01, 2007 10:45 pm

welke cybershot heb jij Cagiva?
En waar kan ik je foto's bekijken?
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor transalpje » Do Mrt 01, 2007 11:18 pm

1DRR schreef:Koop u alvast geen HP. Niet content van. Niet optimale belichting kan zelfs met flash rare foto's opleveren, en ik vind dat ze toch redelijk pixelig trekken, ondanks de 4.1MP.

Als ik nog eentje koop is het wss een Canon of een Sony (pocketmodellen). Er is me trouwens altijd verteld dat een leek mooiere foto's zal trekken met zo'n klein cameraatje met automatische brol dan met al die instelmogelijkheden, omdat het ook makkelijk fout kan gaan. Als je je erop wil toeleggen kunnen daar echter superfoto's van komen...

:agree: had ook een HP voor de canon die ik nu heb. De lens van de canon is stukken beter, en de foto's dus ook veel scherper. De uitschuifbare lens van de HP is ook twee keer geblokkeerd op reis ... zeer ambetant.
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar Off-Topic