Doen of niet ??

Motorgerelateerde praat

Moderator: Moderators

Re: Doen of niet ??

Berichtdoor Maxxi » Do Jan 12, 2012 9:38 pm

Mooi, volgens die berekening ga ik dus minder moeten betalen voor m'n Megane :D
stef schreef:Dawg,

gewoon alles korrekt invullen alsook het bedrag dat je aktueel voor voordeel alle aard 2 maal ziet staan op je loonfiche. Dat bedrag staar er eens op met een + en een - teken voor het bedrag.. Bij de Zafira is dat circa 229 euro nu dacht ik ... De berekeningsmodule gaat zeggen wat je meer of minder zal moeten betalen tov vroeger

mvg

Stef

Dawg schreef:klein vraagske (maar niet geheel ontopic voor Stef z'n vraag):
de "eigen bijdrage" bij online berekeningsmodules, wat is dat eigenlijk? hetgeen er netto van je loon afgaat?
als ik dat voor mij bereken, kom ik een negatief bedrag uit... wat me toch wel heel straf lijkt voor een 136pk 2.0TDCi (zònder DPF) met een uitstoot van -als ik me niet vergis- 144g/km

of ik daar trouwens €100 of €1000 eigen bijdrage invul, dat maakt niks uit...
Gebruikers-avatar
Maxxi
Moderator

Berichtdoor McDaddy » Do Jan 12, 2012 10:00 pm

Axe schreef:Dat lijkt me niet helemaal onlogisch. Het gaat hier om een tweedehands he. De cataloguswaarde van de wagen is dan de oorspronkelijke verkoopprijs (als nieuw) min korting van de dealer.

Naar het schijnt blijft de catalogus nieuwprijs gelden, al is de wagen 5 x doorverkocht. Het is net die cataloguswaarde ipv de werkelijke aankoopprijs dat velen de das om doen. Ge kunt ne superzuinige en milieuvriendelijke wagen krijgen, maar nog gestraft worden omdat het nen dure is bijvoorbeeld.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Do Jan 12, 2012 11:16 pm

gewoon alles korrekt invullen alsook het bedrag dat je aktueel voor voordeel alle aard 2 maal ziet staan op je loonfiche. Dat bedrag staar er eens op met een + en een - teken voor het bedrag.. Bij de Zafira is dat circa 229 euro nu dacht ik ... De berekeningsmodule gaat zeggen wat je meer of minder zal moeten betalen tov vroeger

mvg

Stef

bij mij staat het er maar één keer op (enkel met een -), heb nog al gehoord dat er twee mogelijkheden zijn van berekenen. Soit, als ik dat invul moet ik €11 minder betalen, wat me dus sterk lijkt. Is bij mij nu €142 dacht ik.
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Schussboelie » Do Jan 12, 2012 11:27 pm

Dat kan hoor.
'09 KTM 990 SMT
'85 Honda VF1000F-II Bol d'Or
'00 Suzuki SV650N
'99 Suzuki TL1000R
'99 Suzuki TL1000R

If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Gebruikers-avatar
Schussboelie
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Vr Jan 13, 2012 6:41 am

Idd. Ofwel een bijdrage van uw netto. Ofwel tellen ze u da bruto bij en trekken dat netto terug af zodat ge enkel belastingen betaald op dat bedrag. Is afhankelijk van werkgever.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Tommy » Vr Jan 13, 2012 7:28 am

Om op de originele vraag terug te komen :

Bij mijn vorige werkgever kreeg ik 250euro bruto extra omdat ik de bedrijfswagen niet nam. Dit kwam wel apart op de loonfiche en telde niet mee voor pensioen en vakantiegeld. Daarnaast moest ik de fiscale bijdrage uiteraard ook niet betalen.

Ik was wel zowat de enige die dat deed, maar dat was omdat ik liever met de moto ging werken :moto:
Verder had ik nog een 10j oude wagen waarmee ik bijna nooit reed (-5000km/jaar). Onderhoud aan auto/moto doe ik zelf en sta dus nooit voor heel grote kosten (heb uiteraard een onderhoudsvriendelijke japanner als moto :zwijg: )

NU, moest mijn vrouw geen firmawagen hebben, zou ik zeker voor de bedrijfswagen kiezen, zij met de wagen naar't werk en ik met de moto. Desnoods ne oudere moto om de afschrijvingskost te beperken
The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!
Gebruikers-avatar
Tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dawg » Ma Jan 30, 2012 8:52 pm

mvg

Stef

vandaag de formule via m'n werk gekregen... en in tegenstelling tot wat de berekeningsmodule aangeeft (€11 minder betalen) mag 'k nu €92 méér betalen :zwijg: :@ kom ik dus op €234/mnd voor m'n Focus
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Di Jan 31, 2012 4:47 am

Amai seg ;o((

Dawg schreef:

mvg

Stef

vandaag de formule via m'n werk gekregen... en in tegenstelling tot wat de berekeningsmodule aangeeft (€11 minder betalen) mag 'k nu €92 méér betalen :zwijg: :@ kom ik dus op €234/mnd voor m'n Focus
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar Algemene Motorpraat