Moderator: Moderators
Als ge er ene privé hebt, moet ge van uwe baas nog veel €300's bruto krijgen om die te kunnen vervangen 
McDaddy schreef:Mijn mening zegt ook dat die €300 weinig is. Als ge u al uittelt wat een auto u privé zou kosten, komt ge hoger uit. Voor uwe werkgever wordt die €300 bijna €500 als de patronale bijdragen en zo er nog op komen. Daarom dat hij zo weinig geeft. Maar van die €300 blijft u bijna de helft over. Dus €150.
Een firmawagen komt u meestal echt wel voordeliger uit. Echter zit gij met de beroepskost op uwe moto. Dus is even wikken en wegen.
Een firmawagen is een gemak. Als m pere totale is en ge zijt in fout, hupla, ne nieuwe van de baasAls ge er ene privé hebt, moet ge van uwe baas nog veel €300's bruto krijgen om die te kunnen vervangen
Vortex2 schreef:Luxe problemen, ik zou voor de firma wagen gaan en moto maar enkel buiten rijden als het goed weer is.
Ik kan je verzekeren elke dag door het weer van de afgelopen weken is echt gestoord.
Dan nog liever sneeuw en ijzel als vorige winter.

stef schreef:Oh ja en reageren strikt met het financiëel aspect in het achterhoofd => dus niet al motard he ;o))
Stef
) van je baas, ondanks de extra koste van Di Rupo! Das MIJN gedacht! Ik zelf en mijn vriendin hebben die mogelijkheid niet (niet in elke job krijg je zulke voordelen én ja, ik zou ook een andere job kunnen zoeken waar ik die wagen OOK krijg) Mijn vriendin staat in het onderwijs -> géén firma wagen. Géén km vergoeding en als de baan ECHT gevaarlijk is (sneeuw...) mag ze zelfs niet thuis blijven (kindjes in de kou laten staan is NOT DONE!). Ze rijdt elke dag een dikke 40km (enkel) -> 80km en daar krijgt ze NIETS voor in de plaats! De auto verslijt, de brandstofprijzen swingen de pan uit, een ongelukje is snel gebeurd...
Die 300 Euro (bruto) extra (maandelijks neem ik aan) -> daarmee koop je OOK geen nieuwe moto en koop je OOK geen nieuwe auto op 4 a 5 jaar 
-> een moto heb ik al 
stef schreef:Tis iedereen gegunt zale ... als ik bvb iemand mee kan pakken en hij kan er zijnen diesel mee uitsparen dan doe ik dat met plezier of als ik naar één of andere beurs rij dan doe ik dat ook met plezier , zelfs naar het buitenland rijden met 3 moto's achter aan de wagen ook ;o))
Ge moogt u alleen denk ik niet blindstaren op die 300 euro maar ook de andere zaken in rekening brengen ... Vroeger hadden we gewoon ne 2e hands van minimum 5 jaar oud en nog een klein ottoke voor de korte ritjes om de kids weg te brengen ... wij hebben daar in principe geen behoefte aan ne nieven otto elke x jaar .. Maar ja als ge hem krijgt (meebetaald) neemt ge dat erbij he ...
Ik ga het gewoon eens goed laten uittellen en dan zijn er misschien nog mensen iets mee dan he ;o)
mvg
Stef
Als ik er zelf genoeg van af wist zou ik het ook doen 
Mijne moto is er ook al 10 :
Ik spaar al 5 jaar voor ne andere
Ma elke keer komt er wel iets tussen (craske ofzo
). Achja, we zien wel. Ik denk gewoon dat een wagen (aan voordelige voorwaarden tenopzichte van ne particuliere aankoop) altijd mooi meegenomen is 

(bvb de banken die alles integraal doorrekenen).
Retr0 schreef:"Vanaf 20.000 kilometer per jaar immers wordt de kilometervergoeding zowel voor werkgever als werknemer financieel interessanter, zegt de topfiscalist. "
Wat een vaag statement...
Want volgens mij geld dit voor woon-werk km's, en niet voor prive km's...
Terug naar Algemene Motorpraat
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast