Moderator: Moderators

DME3 schreef:Hopelijk hebben ze goed hun huiswerk gedaan nu ze overgestapt zijn naar een ketting aangedreven nokkenas.
Maakt meer schade dan een riem denk ik als 't kapot gaat...

Vortex2 schreef:

Maxxi schreef:Die zitten er al sinds de 998 op(mss zelfs al eerder).
Dan zijn ze toch met IETS voor op de Japanners 

ivan schreef:DME3 schreef:Hopelijk hebben ze goed hun huiswerk gedaan nu ze overgestapt zijn naar een ketting aangedreven nokkenas.
Ne rirm ni ofwa, de kleppen die tegen de zuigers vlammen![]()

DME3 schreef:ivan schreef:DME3 schreef:Hopelijk hebben ze goed hun huiswerk gedaan nu ze overgestapt zijn naar een ketting aangedreven nokkenas.
Ne rirm ni ofwa, de kleppen die tegen de zuigers vlammen![]()
Een riem kan idd flink schade toebrengen als ze knapt (is ook gevoeliger aan knappen dan een ketting, dus voor betrouwbaarheid een goeie zaak!). Maar een ketting die knapt zal het hele carter en cilinder kapot krijgen. En aangezien het hun eerste keer is dat ze een ketting aangedreven nokkenas gebruiken, bezie ik dat liefst eerst vanop een afstand
Allicht hebben ze gekozen voor een ketting omwille van het toegenomen vermogen, want de riemen van de SBK's zien al steviger uitgevoerd dan die van de 2 kleppers.

DME3 schreef: En aangezien het hun eerste keer is dat ze een ketting aangedreven nokkenas gebruiken, bezie ik dat liefst eerst vanop een afstand

janbros schreef:DME3 schreef: En aangezien het hun eerste keer is dat ze een ketting aangedreven nokkenas gebruiken, bezie ik dat liefst eerst vanop een afstand
vermits de kleppen ook gesloten worden door nokken en niet door veren, wordt die ketting nauwelijks belast en moet die gewoon ronddraaien. die zal echt niet rap breken.
En ik denk niet dat Ducati ineens zijn eigen distributiekettingen gaat maken, er zijn firma's genoeg die daar hopen ervaring mee hebben.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten