dunlop gp racer D211

Alles in verband met de officiële motorsportwereld, en circuitrijden van de leden.

Moderator: Moderators

dunlop gp racer D211

Berichtdoor DUCgeertATI » Do Dec 29, 2011 5:31 pm

Iemand ervaring met deze band? Positief of negatief?

Ik kan een nieuw setje kopen voor 230 euro :)
Elke andere moto start je gewoon, een ducati breng je tot leven.
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Re: dunlop gp racer D211

Berichtdoor Speedofiel » Do Dec 29, 2011 6:21 pm

Kan ik alleen maar positieve ervaringen over delen , van mij en meerdere van mijn circuit maten/kennissen. Juist kijken naar de DOT nummers als ge dat setje koopt en mss belangrijker waar ze bewaard zijn geweest.
Gebruikers-avatar
Speedofiel
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Fazy » Vr Dec 30, 2011 8:43 am

Héél erg tevreden over. Overgestapt van de SuperCorsa's naar de GP Racers. Wat heel erg belangrijk is bij deze band is de bandenspanning. Als je met dezelfde spanning rijdt dan met de SC's valt er niet mee te rijden. Voor zit ik nu rond de 2.4, achter rond 1.5. Wordt ook zo opgegeven door Dunlop en klopt helemaal.
Ik ben er op elk circuit een seconde sneller mee.
Die dingen plakken goed, geven vertrouwen. Sturen op mijn machine (Blade 954) wel wat trager in dan de SC's, maar alles went.
Je hebt er ook nog 3 verschillende compounds in, S(oft), M(edium) en E(ndurance). Ik denk dat ik nu met de M rij, maar of dat voor een amateur vrij rijder veel verschil uitmaakt...
Wel van de baan komen als het begint te regenen, want dan zijn ze niets meer waard.
You where really going fast when I passed you.

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DUCgeertATI » Vr Dec 30, 2011 2:51 pm

Speedofiel schreef:Kan ik alleen maar positieve ervaringen over delen , van mij en meerdere van mijn circuit maten/kennissen. Juist kijken naar de DOT nummers als ge dat setje koopt en mss belangrijker waar ze bewaard zijn geweest.

Ze zijn van 6de maand 2010 dus dat is al in orde. Ze zijn ook altijd koel en in het donker bewaard.
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor DUCgeertATI » Vr Dec 30, 2011 2:55 pm

Fazy schreef:Héél erg tevreden over. Overgestapt van de SuperCorsa's naar de GP Racers. Wat heel erg belangrijk is bij deze band is de bandenspanning. Als je met dezelfde spanning rijdt dan met de SC's valt er niet mee te rijden. Voor zit ik nu rond de 2.4, achter rond 1.5. Wordt ook zo opgegeven door Dunlop en klopt helemaal.
Ik ben er op elk circuit een seconde sneller mee.
Die dingen plakken goed, geven vertrouwen. Sturen op mijn machine (Blade 954) wel wat trager in dan de SC's, maar alles went.
Je hebt er ook nog 3 verschillende compounds in, S(oft), M(edium) en E(ndurance). Ik denk dat ik nu met de M rij, maar of dat voor een amateur vrij rijder veel verschil uitmaakt...
Wel van de baan komen als het begint te regenen, want dan zijn ze niets meer waard.

Dat gaat in het begin even zoeken zijn naar de juiste bandenspanning dan. Ik rij momenteel ook met de dragon supercorsa's rond en ben er eerlijk gezegd niet super tevreden over. Ik had ervoor metzeler racetec en die vond ik beter. Nu eens de dunlops proberen. Ik ben wat aan het zoeken naar goede grip en een goede levensduur, maar dat zal wel niet echt mogelijk zijn zeker. Hoe meer grip hoe minder levensduur :) . Hoeveel circuitdagen doe jij met deze band en welk circuit want dat is ook nog een groot verschil.

Ja dat van het regenen heb ik ook al gehoord, maar daar heb ik regenbanden voor :) .
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Fazy » Vr Dec 30, 2011 5:16 pm

Ik doe vooral Mettet, Folembray, Ecuyers. De kortere technische circuits. Ik reken op 3 dagen voor een a-band, het dubbele voor een v-band. Wat dus wil zeggen dat ik per set ook een extra a-band voorzie. De druk zeker nemen zoals Dunlop ze voorschrijft. Veel ruimte om te spelen is er niet, en hoeft ook niet. Ze plakken erg goed, levensduur is normaal voor dat type band denk ik. Ze zijn zeker beter dan de SC's. Veel fun ermee, ik verander voorlopig niet van merk en type.

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DUCgeertATI » Vr Dec 30, 2011 6:49 pm

Fazy schreef:Ik doe vooral Mettet, Folembray, Ecuyers. De kortere technische circuits. Ik reken op 3 dagen voor een a-band, het dubbele voor een v-band. Wat dus wil zeggen dat ik per set ook een extra a-band voorzie. De druk zeker nemen zoals Dunlop ze voorschrijft. Veel ruimte om te spelen is er niet, en hoeft ook niet. Ze plakken erg goed, levensduur is normaal voor dat type band denk ik. Ze zijn zeker beter dan de SC's. Veel fun ermee, ik verander voorlopig niet van merk en type.

Misschien een domme vraag, maar wat is een a-band en wat is een v-band?

Normaal draai ik mijn band na een 2 tal circuitdagen. Als ik vooral in zolder gereden heb. Want dan is de rechtse kant heel versleten.
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor CBR dude » Vr Dec 30, 2011 7:34 pm

DUCgeertATI schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is een a-band en wat is een v-band?

Achterband

Voorband

:zwijg:
CBR dude
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor kawaman25 » Vr Dec 30, 2011 7:41 pm

CBR dude schreef:
DUCgeertATI schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is een a-band en wat is een v-band?

Achterband

Voorband

:D
kawaman25
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Diablo.one » Vr Dec 30, 2011 7:43 pm

:D :D
gaaaaaz.... !!!

Fireblade 1000RR

Afbeelding
Diablo.one
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Fazy » Vr Dec 30, 2011 7:48 pm

DUCgeertATI schreef:
Fazy schreef:Ik doe vooral Mettet, Folembray, Ecuyers. De kortere technische circuits. Ik reken op 3 dagen voor een a-band, het dubbele voor een v-band. Wat dus wil zeggen dat ik per set ook een extra a-band voorzie. De druk zeker nemen zoals Dunlop ze voorschrijft. Veel ruimte om te spelen is er niet, en hoeft ook niet. Ze plakken erg goed, levensduur is normaal voor dat type band denk ik. Ze zijn zeker beter dan de SC's. Veel fun ermee, ik verander voorlopig niet van merk en type.

Normaal draai ik mijn band na een 2 tal circuitdagen. Als ik vooral in zolder gereden heb. Want dan is de rechtse kant heel versleten.

Afwisselen met Mettet é, daar verslijten ze vooral links :duim:

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DUCgeertATI » Za Dec 31, 2011 11:38 am

Fazy schreef:
DUCgeertATI schreef:

Afwisselen met Mettet é, daar verslijten ze vooral links :duim:

Ja zo doe ik het ook.
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor DUCgeertATI » Za Dec 31, 2011 11:38 am

CBR dude schreef:

Achterband

Voorband

|( |( |( |( |( |(
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor M@@rt3n » Za Dec 31, 2011 3:47 pm

Ik ben het eens met fazy. Juiste bandendruk erin en ze geven meteen vertrouwenen tov mijn 'standaard blade' dunlop qualifiers was het dag en nacht verschil... Met de dunlop sportsmarts van daarvoor merk ik minder verschil. Maar bon, voor mij zijn waarschijnlijk alle semislicks goed als je ze op de juiste spanning zet maar ik heb de luxe niet om ze allemaal achter mekaar te testen :-(
Gebruikers-avatar
M@@rt3n

Berichtdoor DUCgeertATI » Za Dec 31, 2011 5:01 pm

M@@rt3n schreef:Ik ben het eens met fazy. Juiste bandendruk erin en ze geven meteen vertrouwenen tov mijn 'standaard blade' dunlop qualifiers was het dag en nacht verschil... Met de dunlop sportsmarts van daarvoor merk ik minder verschil. Maar bon, voor mij zijn waarschijnlijk alle semislicks goed als je ze op de juiste spanning zet maar ik heb de luxe niet om ze allemaal achter mekaar te testen :-(

Straatgebruik of circuit want dat is ook nog een groot verschil he. Voor op straat zijn de sportsmarts zeer goed, denk op het circuit ook , maar ik had het gevoel (in het kopke waarschijnlijk) dat ik op de grens zat :) . Een kameraad van mij rijdt met de sportsmarts op circuit omdat de levensduur zo goed is (8 x ). Ik heb er maar 4 x mee gehaald. Dan kan ik evengoed semi-slicks leggen. Het voordeel wat hij nu wel heeft is dat het ook een soort intermediate banden zijn voor als het niet hard genoeg regent voor regenbanden te leggen.
Gebruikers-avatar
DUCgeertATI
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Rakkabusa » Wo Feb 29, 2012 3:14 pm

Moet je voor deze band bandenwarmers hebben ???

Ik moet voor dit jaar ook een nieuw set kopen. Dus ik ben een beetje info aan het vergaren.
Gebruikers-avatar
Rakkabusa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Charlie » Wo Feb 29, 2012 3:48 pm

moeten...niets móet natuurlijk, ik rijd ook met deze banden en gebruik geen bandenwarmers, wel je banden voldoende lang opwarmen he.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Charlie

Berichtdoor Fazy » Wo Feb 29, 2012 5:41 pm

Same here. Geen bandenwarmers, wel de tijd nemen om ze op te warmen.

En de juiste druk is bij deze band ook heel erg belangrijk.

www.inter-track.be
Gebruikers-avatar
Fazy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor chris_lbr » Wo Feb 29, 2012 6:51 pm

Fazy schreef:Same here. Geen bandenwarmers, wel de tijd nemen om ze op te warmen.

En de juiste druk is bij deze band ook heel erg belangrijk.

Ja, enorm belangrijk, vooral achteraan. Ik gebruik wel bandenwarmers en zeker op dit soort band. Anders staat em de eerste ronden wat te plat achteraan...
Gebruikers-avatar
chris_lbr
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor maniak » Wo Feb 29, 2012 7:37 pm

Ik ga voor de eerste keer met de dunlop qualifier rijden op circuit iemand ervaring er mee
en wat is de juiste banden druk warm koud ?
Gebruikers-avatar
maniak

Volgende

Terug naar Motorsport & Circuitrijden