Eerste filmpje en test Multistrada 1200S

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor haga46 » Zo Aug 01, 2010 4:08 am

Maxxi schreef:De MS won de Pikes Peak Hill climb met een stock Multistrada :duim:
http://www.youtube.com/watch?v=o5JQdgvzuL0
http://www.youtube.com/watch?v=Md3hEwzDdkY

nice moviekes :)
en de ms is wel ne ferme moto ;)
Gebruikers-avatar
haga46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor -Wim- » Di Aug 03, 2010 9:41 pm

Ik heb vandaag eens gaan testrijden met de nieuwe Mulistrada.
In het begin is het een kwestie om de juiste instellingen te selecteren, maar eens die goed staan ...
In het 100 Pk programma is de Multistada een zeer makkelijk te berijden motor, die je eigenlijk niet verrast. Ook in deze instelling gaat het al vrij vlotjes, alleen pikt de motor niet zo goed op in de lage toeren als bv. de GS.
Bij de GS is de vermogensafgifte smeuïger dan bij de Multistrada. De Multistrada heeft toch liever wat meer toeren dan de GS.
Eens je naar de sportmode gaat wordt de vering een pak stugger en wordt de gasrespons een pak directer, doch zeker geen on/off reactie op het gas.
Op het moment je in deze instelling het gas open draait gaat ie er als een speer vandoor.
Qua weggedrag, speelsheid, handelbaarheid is dit voor mij tot hiertoe de beste motor waar ik al met gereden heb.
Enig minpuntje is de aankoopprijs en dat er altijd wel iets aan het rammellen is.
Als ik hem vergelijk met de GS/GSa is dit toch wel een merkelijk lichtere motor, die nog een pak wendbaarder is en een pak meer vermogen heeft.

Groeten,

Wim
-Wim-
2fast4u.be Newbie

Eigen ervaring

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc » Wo Aug 04, 2010 12:35 am

Ik heb ergens anders ook op het forum al mijn testervaring gezet, maar vat het hier nog even samen:

In Touringmodus vond ik de Multistrade het best te doen. Ging er testrijden met mijn dochter van 8 jaar die ook compleet gek is van moto's, maar zij vond het - net als ik - eigenlijk toch een ontgoocheling na wat ze aangekondigd hadden. Omdat je zo hoog zit, geeft hij de indruk zeer snel te acceleren, maar als je het vergelijkt met bijv. de veel goedkopere Kawasaki 1400GTR (155 PK), dan is dat een duidelijk valse illusie.

Wij noemden het alletwee een 'springer' omdat hij zo graag op het achterwiel wil springen en zo hoog gemaakt lijkt om eerder te crossen dan om echt veel baan mee af te leggen. Ik denk dus dat het geen touring, en geen Urban is, maar enkel een sport zoals je hieronder beschrijft (maar dan best in stand 'touring' bizar genoeg voor zijn betere vermogensafgifte in lagere toeren en betere veerafstelling en minder verbruik) en ook nog als crossbike in Enduro-stand.

Volgens Stroker-motoren uit Kortrijk (toch een man met zeer veel technische en circuit-ervaring) is dat echter wel een magische moto. Ik denk dat je misschien zijn mening dan ook serieuzer moet nemen dan deze van mij en mijn dochter, die graag comfortabel en dicht bij elkaar zitten en graag vooral rondkijken naar alles rond om ons heen om enkel te genieten van de ultieme vrijheid die niet-motards toch nooit zullen begrijpen...
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Gebruikers-avatar
VAN BELLE Jean Marc
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor TheWaveKiller » Ma Aug 16, 2010 11:40 am

-Wim- schreef:Ik heb vandaag eens gaan testrijden met de nieuwe Mulistrada.
In het begin is het een kwestie om de juiste instellingen te selecteren, maar eens die goed staan ...
In het 100 Pk programma is de Multistada een zeer makkelijk te berijden motor, die je eigenlijk niet verrast. Ook in deze instelling gaat het al vrij vlotjes, alleen pikt de motor niet zo goed op in de lage toeren als bv. de GS.
Bij de GS is de vermogensafgifte smeuïger dan bij de Multistrada. De Multistrada heeft toch liever wat meer toeren dan de GS.
Eens je naar de sportmode gaat wordt de vering een pak stugger en wordt de gasrespons een pak directer, doch zeker geen on/off reactie op het gas.
Op het moment je in deze instelling het gas open draait gaat ie er als een speer vandoor.
Qua weggedrag, speelsheid, handelbaarheid is dit voor mij tot hiertoe de beste motor waar ik al met gereden heb.
Enig minpuntje is de aankoopprijs en dat er altijd wel iets aan het rammellen is.
Als ik hem vergelijk met de GS/GSa is dit toch wel een merkelijk lichtere motor, die nog een pak wendbaarder is en een pak meer vermogen heeft.

Groeten,

Wim

:agree:Ik ben het volmondig met je eens.
Ik heb mijn testverslag je hier neergepend
Gebruikers-avatar
TheWaveKiller
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Tour motoren