Moderator: Moderators

Vortex2 schreef:Ik denk wel dat er potentieel in elektrische motorfietsen steekt
Hoe zit dat eigenlijk met de fiscaliteit? Voor E-auto's krijg je mega subsidies en gigantisch belastingsvoordeel.
De sound is wel een probleem naar de toekomst toe, door een file rijden zal tricky worden als ze je niet zien of horen aankomen een groot blauw zwaailicht monteren misschien?? dat hebben ze meestal wel gezien.
Zal eens zien of ik nog meer info kan vinden, prijs is rond de 16000€
je kan nu voorinschrijven.
Btw weet uit goede bron dat er nu gewerkt wordt aan batterijen die 4X langer meegaan.
Enkel oplaadpunten is nog een groot probleem...tenzij je in Israel woont :-)
.
wazaa schreef:Vortex2 schreef:Ik denk wel dat er potentieel in elektrische motorfietsen steekt
Hoe zit dat eigenlijk met de fiscaliteit? Voor E-auto's krijg je mega subsidies en gigantisch belastingsvoordeel.
De sound is wel een probleem naar de toekomst toe, door een file rijden zal tricky worden als ze je niet zien of horen aankomen een groot blauw zwaailicht monteren misschien?? dat hebben ze meestal wel gezien.
Zal eens zien of ik nog meer info kan vinden, prijs is rond de 16000€
je kan nu voorinschrijven.
Btw weet uit goede bron dat er nu gewerkt wordt aan batterijen die 4X langer meegaan.
Enkel oplaadpunten is nog een groot probleem...tenzij je in Israel woont :-)
Prijs is misschien wa duurder dan gewone moto's, maar voor iemand die woon/werkverkeer doet, is dat snel eruit gehaald.
- Minder rijtaks
- niet tanken
- onderhoudsvrij
- ...
ge kunt gewoon minder inbrengen dan of zie ik dit verkeerd ??
janbros schreef:nog iets wat mensen misschien over het hoofd zien bij elektrische moto's :
als je hem beu bent en wil doorverkopen, is hij zonder nieuwe batterijen waardeloos. Niemand wil het risico lopen om "gekloot" te zijn en bovenop de 2dehands-aankoopprijs, ook nog eens nieuwe batterijen te moeten steken. Dan kan je evengoed direkt een nieuwe kopen ...
En wie gaat eerst nog nieuwe batterijen steken om hem te kunnen verkopen ? levert je ook niets op ...

janbros schreef:nog iets wat mensen misschien over het hoofd zien bij elektrische moto's :
als je hem beu bent en wil doorverkopen, is hij zonder nieuwe batterijen waardeloos. Niemand wil het risico lopen om "gekloot" te zijn en bovenop de 2dehands-aankoopprijs, ook nog eens nieuwe batterijen te moeten steken. Dan kan je evengoed direkt een nieuwe kopen ...
En wie gaat eerst nog nieuwe batterijen steken om hem te kunnen verkopen ? levert je ook niets op ...
McDaddy schreef:moet ge nog geld bijgeven aan recupel om er vanaf te geraken.

janbros schreef:McDaddy schreef:moet ge nog geld bijgeven aan recupel om er vanaf te geraken.
gij weet niet wat batterijen opbrengen bij het oud ijzer zeker ?
McDaddy schreef:janbros schreef:McDaddy schreef:moet ge nog geld bijgeven aan recupel om er vanaf te geraken.
gij weet niet wat batterijen opbrengen bij het oud ijzer zeker ?
Nee, weet ik ni. Toen ik destijds auto's naar het oud ijzer deed, moesten er 3dingen af: banden, brandstonen batterij. Waarom zouden ze deze dan nu wel willen?
Om maar te zwijgen van als ik eens de cellen van een elektrische truck moet vervangen, tovert altijd direkt een smile op mijn gezicht als ik zo'n opdracht krijg 

Vortex2 schreef:overigens, je kan dat nergens opslaan. Voor fusion reactors als thuisgebruik is het nog even wachten...100j of zo?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten