De bmw f650 ( niet de gs, maar de vroegere ééncilinder), de kwasaki Kle500 of de Honda xl 600 v transalp.
Wil namelijk in de zomer leren moto rijden en ben nu al wat opzoekingswerk bezig. Heb altijd al een zwak gehad voor enduro's en later wil ik er ook af en toe wat onverhard mee verkennen.
Dus hou er dus enigzins rekening mee dat ik hierop moet leren moto rijden.
2de vraag: Is het uberhaupt slim om op een enduro te leren rijden, of toch beter eerst op een naked bike ?
bedankt voor jullie commentaren

) jaren geleden mijn rijschool gedaan met een F650 (funduro zoals hij genoemd werd) Dat was een leuk ding om mee te leren rijden. De zithouding was recht en je had een goed overzicht over je motor en de baan. Mijn ervaring heeft zich wel beperkt tot 8 uurtjes en het exaam dus veel km zijn dat niet geweest. Daarna overgestapt op een naked en daar ook geen spijt van gehad. BMW zijn uiteraard goede motoren maar je spreekt toch al over een oud motootje.. dus sowieso goed uitzien wat je koopt.... Over beide andere modellen kan ik niet veel zeggen maar er zijn eigenlijk geen slechte motoren meer !!! Als je een enduro wil koop dan een enduro ... Niets zo gek als tegen je zin op een type motorfiets te moeten kruipen. Hou wel rekening met je beperkt budget dat je ook nog Kledij, helm, botten moet kopen !! Daar mag je niet op besparen en dat vergeten veel mensen als ze hun budget uitrekenen !!!