Garmin Edge 800 gebruiken als laptimer.

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

Garmin Edge 800 gebruiken als laptimer.

Berichtdoor sammykazy » Vr Dec 24, 2010 11:41 pm

Zou ik mijn Garmin Edge 800 voor de fiets ook kunnen gebruiken als laptimer voor op het circuit?
Is hier iemand mee bekend zijn er apps?
Afbeelding
[img]file:///C:/DOCUME%7E1/Sam/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/img][img]file:///C:/DOCUME%7E1/Sam/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-2.png[/img][img]file:///C:/DOCUME%7E1/Sam/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-3.png[/img][img]file:///C:/DOCUME%7E1/Sam/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/img]
sammykazy
2fast4u.be Lid

Berichtdoor Sanka » Za Dec 25, 2010 8:51 am

ik heb ook al eens gedacht om de 60 csx zo te gebruiken. Volgens mij moet dat gaan. Als je de exacte afstand ingeeft bij "lap" kan je je rondetijden opnemen.

Sanka
Ik HAAT mensen die hun zin nooit

http://sankaspictures.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Sanka
2fast4u.be pro member

Berichtdoor stef » Za Dec 25, 2010 9:36 am

Dit moet volgens mij werken door de lapafstand in te geven maar als je je bochten enz ruimer gaat nemen dan wordt je afgelegde afstand toch langer waardoor dit niet zo accuraat als met een baken is. T zal je wel een indicatie kunnen geven maar of het korrekt gaat zijn. Ik weet ook niet of je alle historiek qua gereden laps gaat kunnen raadplegen

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Za Dec 25, 2010 9:42 am

Je hebt me dus ook wel op t idee gebracht !!

Ik zal dat binnenkort eens uittesten met de fiets op zolder en dan in augustus op Mettet. Bestaan er trouwens ergens lijsten met de exacte afstand van de bestaande circuits in meters ?

T kan dus wel en deze uitleg hier zegt alles !

I use a Garmin Edge Gps. It’s not a Starline but it does what I want it to do. I don’t race but I want to chart my progress. It is actually designed as a fitness training GPS for bicycles. The entry level Edge 201 can by Googled-Up on the internet starting at $180. The 301 includes heart rate monitor and cadence, and the new 705 adds color and mapping, routing and $$.

It is all GPS data, so no tach, or engine data. Uses internal lithium-ion batteries for 12hrs and the included handle bar mount/zipties gets it onto the triple tree.

What it will do:
Store and display lap times based on a user set GPS point such as a start/finish line.
Pause the timer when you stop or drop below a set speed(user defined).
I can display and store: Current speed, Max speed, Avg. Speed, Elevation, Lap times, Avg. Lap time, Distance log, Number of laps, Time of Day
Heart Rate; current, avg, lap and zone data with the 301.
Customizable data screens, display what I want.
USB download, Waterproof.

The unit also stores data points or tracklog info that you can download to your computer and drop into Garmin Training Center (free download from Garmin). You can see your tracklog and track points, overlay laps, click on each data point to display speed, elevation, acel/decel, heart rate if applicable, for each data point and display it as a graph as well as all of the above data. The fastest setting/resolution for trackpoints is every second and will store 3.5 hours of data at that setting. Remember it was designed for bicycle speeds and is usually set up for 10 mph dynamics not 110.

It’s also dual use (bicycle) so it’s easier to sell to your accountant. You can use it to keep track of your off-season training regimen on your bike while getting ready for 09 just like the pros.

Attached is a screen shot of Training Center with a lap from Grattan last year. No heckling.
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Za Dec 25, 2010 9:44 am

In het gratis bijgeleverde Trainingcenter kan je dan inderdaad lap per lap alle data raadplegen maw dit kan wel eens een alternatief zijn :duim:

Afbeelding

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor sammykazy » Za Dec 25, 2010 11:27 am

@stef, Ge hebt meer gevonden dan ik gisterenavond.
Ik kon gisteren de manual niet downloaden?

Het is in principe perfect mogelijk met de bijgeleverde software.
Ik ga mij daar eens verder in verdiepen.
Mijn bevindingen post ik later dan nog wel.

Alvast bedankt!
sammykazy
2fast4u.be Lid

Berichtdoor stef » Za Dec 25, 2010 11:37 am

sammykazy schreef:@stef, Ge hebt meer gevonden dan ik gisterenavond.
Ik kon gisteren de manual niet downloaden?

Het is in principe perfect mogelijk met de bijgeleverde software.
Ik ga mij daar eens verder in verdiepen.
Mijn bevindingen post ik later dan nog wel.

Alvast bedankt!

Die trainigscenter software zit zowizo bij de edge.
De Edge zelf heeft de voozieningen om lap distance enz in te stellen ...
Lees
Op de edge 705 is dit druk menu - selecteer training selecteer auto pause/auto lap en in autoronde
stel je markeer en ronde in op GPS locatie of positie => hiermee activeert u de rondeteller op een specifieke GPS locatie/positie.
Dit positie kan u teweten komen als u op het circuit even een mark of lap doet om de juist lokatie te weten te komen.

De handleiding in principe ook dus we zijn er klaar voor. Nu alleen nog de juiste instellingen vinden he :duim:
Als ik het moest vinden dan laat ik het ook weten ;o)

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stef » Di Apr 05, 2011 11:00 am

Effe dit nog eens kicken. Dit jaar wil ik dit eens uitproberen met de Edge 705 op de moto. Als er nog andere Edge of Garmin gebruikers die een lap time kunnen instellen, aan de weet komen hoe het best te werk te gaan laat dit dan weten. Eerstvolgende poging zal te Mettet zijn.
Ik denk dat je best in de opwarmronde de goede lijn probeert te volgen en dan de start positie markeren bvb aan de finish lijn en vervolgens opnieuw positie markeren 1 ronde later aan dezelfde finish lijn.

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Re: Garmin Edge 800 gebruiken als laptimer.

Berichtdoor stef » Di Mei 24, 2011 11:33 am

Dit ga ik nu donderdag eens uittesten ...
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Loe » Di Mei 24, 2011 11:50 am

ik denk dat als ik er erg in heb, mijnen 705 ook ga meenemen.
bij mij is het meer om de HS te volgen en de conditie.

er zijn trouwens wat instellingen op de 705 die best goed zet, misschien staan ze al goed, maar kijk toch maar eens na
het is de instelling die het aantal samples per seconde bepaalt en of de coordinaten op de kaart gemapt worden.
het bestand gaat groter worden, maar de lijnen zijn vloeiender.

grtz
leo
BandenDepot.be is no more --- but ----> CircuitDepot.be is born!
http://circuitdepot.be/
Gebruikers-avatar
Loe
Sponsor

Berichtdoor stef » Do Mei 26, 2011 10:19 pm

Kheb em vandaag getest en het is dus mogelijk om je tijden te bekijken => Je opent dat in Google Earth en je laten de track lopen. Op steeds hetzelfde punt druk je op pauze en noteer je de tijdstippen in Excel en hiermee kan je gemakkelijk de tijden berekenen.

@Loe, volgende keer moet ik hem idd op loggen op iedere seconde zetten dan gaat het nog accurater zijn.

Verder heb ik opgemerkt dat je je markeerpunt zo moet nemen dat je daar steeds passeert waardoor de GPS een lap neemt.

Hier een vbtje van de gelogde gegevens :

Afbeelding

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Do Mei 26, 2011 10:39 pm

stef schreef:Kheb em vandaag getest en het is dus mogelijk om je tijden te bekijken => Je opent dat in Google Earth en je laten de track lopen. Op steeds hetzelfde punt druk je op pauze en noteer je de tijdstippen in Excel en hiermee kan je gemakkelijk de tijden berekenen.

@Loe, volgende keer moet ik hem idd op loggen op iedere seconde zetten dan gaat het nog accurater zijn.

Verder heb ik opgemerkt dat je je markeerpunt zo moet nemen dat je daar steeds passeert waardoor de GPS een lap neemt.

Hier een vbtje van de gelogde gegevens :

Afbeelding

mvg

Stef

je kan eens kijken of je't kan exporteren naar een of ander bestand en het dan met PerformanceBox Tools openen, dan kan je gemakkelijker de rondetijden eruit halen? is maar een ideetje, weet niet of dat lukt met je Garmin Edge. Werkt bij mij met m'n RaceChrono export wel.
Dawg
2fast4u.be expert member

Terug naar GPS allerlei