zal mezelf wel beantwoorden: 50 punten zijn 50 punten ...alshet nu routepunten zijn of waypoints ... kom ik natuurlijk achter op dinsdagochtend, op een camping aan de semois .... snel een 8 tal punten gedelete ... met bijhorende gevolgen (route die plots anders is dan wat ik gemaakt had .. maar goed, was met alle omwegen toch dikke fun

.
Wat ik intussen ook leerde: als er staat off-road bedoelen ze ook off road ... dan maar ff gekeken wat de off road capaciteiten zijn van een XB12XT ... ik kan zeggen: valt best mee, zelfs met pirelli super corsa

banden ... euhm voor wie dezelfde idioterie wil uithalen: DON'T .. het was bewolk, mistig en klam en een graad of 10 ...beneden aangekomen en na pakweg 10Km off road met vooral steile en gladde afdalingen stond ik in schuim en zweet te dampen ....
voor de rest van de rit stuurde de gps me ook steeds het kleinere van de baantjes in ..moet ff uitvogelen hoe dat kwam ....(en met kleinere bedoel ik: baantjes die al zo lang niet meer gebruikt zijn dat er gras in de asfalt groeit, grind ligt verspreid en modderstromen af en toe de doortocht lekker slip and slide maken ...) nu ja, heelhuids thuisgeraakt met alleen geplette ballen, opgepompte onderarmen en bijna ontwrichte heup .... no pain no gain .... pfff
anyway .... blijft leuk zo'n gps ...