GPS kiezen

Alle info betreffende de GPS toestellen.

Moderator: Moderators

GPS kiezen

Berichtdoor Biker-cat » Vr Jun 10, 2011 6:04 pm

Ben op zoek naar een degelijke gps voor op mijn motor. Bedoeling is vooral om te gebruiken tijdens reizen en routes uitplannen. :moto:
Ik hoor veel goed van de Zumo 220.
Iemand suggesties en prijsindicaties?
Gebruikers-avatar
Biker-cat
2fast4u.be Regelmatig Lid

Re: GPS kiezen

Berichtdoor DEN EDDY » Vr Jun 10, 2011 6:50 pm

Wil je het herberekenen van je route kunnen uitzetten? Want er is niets zo ambetant als moeten stoppen om het routepunt te wijderen uit de lijst.
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Biker-cat » Vr Jun 10, 2011 8:10 pm

Euuuhhhh....ben ne totale leek in deze dingen... :D
Gebruikers-avatar
Biker-cat

Berichtdoor Imno » Vr Jun 10, 2011 8:29 pm

Cat den Eddy gaat je nu de hogere Zumo's aanraden (500/550/660 ;)) Is voor niets nodig als je het mij vraagt. Een basic Garmin zoals de 220 gaat je zeker daar naartoe sturen waar jij wil geraken en geeft je evenzeer de kans om ritjes in te laden en zelf te maken. Af en toe hebben ze kuren maar dat hebben de andere Garmins ook. Na een poos gebruik ken je hun kuren wel en weet je die te omzeilen ;)
Bij aankoop mag je niet vergeten dat je toch nog wat extra kosten hebt zoals een RAM-mount (verschillende onderdelen zoals houder, tussenstukken die wel wat geld kosten). Als je dan voor de duurdere exemplaren gaat ben je flink wat geld kwijt.
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
"Why do we fall ? So we can learn to pick ourselves up."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor CBR dude » Vr Jun 10, 2011 10:13 pm

CBR dude

Berichtdoor Biker-cat » Vr Jun 10, 2011 10:40 pm

Imno schreef:Cat den Eddy gaat je nu de hogere Zumo's aanraden (500/550/660 ;)) Is voor niets nodig als je het mij vraagt. Een basic Garmin zoals de 220 gaat je zeker daar naartoe sturen waar jij wil geraken en geeft je evenzeer de kans om ritjes in te laden en zelf te maken. Af en toe hebben ze kuren maar dat hebben de andere Garmins ook. Na een poos gebruik ken je hun kuren wel en weet je die te omzeilen ;)
Bij aankoop mag je niet vergeten dat je toch nog wat extra kosten hebt zoals een RAM-mount (verschillende onderdelen zoals houder, tussenstukken die wel wat geld kosten). Als je dan voor de duurdere exemplaren gaat ben je flink wat geld kwijt.

Thanx voor de info ;) .
Is inderdaad de bedoeling om prijs/kwaliteit de juiste voor mij te zoeken. Hoef geen high-tech maar wel bruikbare gps.
Gebruikers-avatar
Biker-cat

Berichtdoor Biker-cat » Vr Jun 10, 2011 10:41 pm

CBR dude schreef:http://nl.kapaza.be/limburg/garmin-zumo-550-55381060.htm

thanx voor de link :)
Gebruikers-avatar
Biker-cat

Berichtdoor Badsloefke » Za Jun 11, 2011 6:52 am

Heb ne zumo 220 en heel content van, ritten downloaden en rijden lukt heel goe... vind het voordeel tov de 660 da ge m direct kunt opladen zonder de cover en batterij eraf te halen en iets kleiner is hetgeen wel van pas komt op mijn ceebee-erke :-)...
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 :D
Gebruikers-avatar
Badsloefke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor fireblade900 » Za Jun 11, 2011 7:28 am

:agree: + als ge die mp3 functie en nog wa prul ni moet hebben is de 220 goed genoeg heb ook ene :D
Gebruikers-avatar
fireblade900

Berichtdoor DEN EDDY » Za Jun 11, 2011 8:39 am

Imno schreef:Cat den Eddy gaat je nu de hogere Zumo's aanraden (500/550/660 ;))

Dat was zeker mijn bedoeling niet.

@biker-cat: Zumo 220 is zeker goed (beetje de opvolger van mijn nuvi 500). Ben zeer teverden van mijn nuvi, prijs-kwaliteit vind ik hem top. Zeker omdat ik die onnodige functies als mp3 en blauwe tand niet nodig heb. Ik wou enkel meegeven, dat het flink op uw zenuwen kan werken als je het herberekenen niet kunt afzetten. Zeker als je dan een routepunt verwijdert, per ongeluk vraagt om naar het beginpunt te navigeren en dan 30+ punten handmatig moet verwijderen omdat je de route kwijt bent. :@

Dus wil je een goede gps, die zeer bruikbaar is voor motorritjes met een goede prijs-kwaliteit verhouding, dan moet je de zumo 220 nemen.
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Imno » Za Jun 11, 2011 9:12 am

DEN EDDY schreef:
Imno schreef:Cat den Eddy gaat je nu de hogere Zumo's aanraden (500/550/660 ;))

Dat was zeker mijn bedoeling niet.

@biker-cat: Zumo 220 is zeker goed (beetje de opvolger van mijn nuvi 500). Ben zeer teverden van mijn nuvi, prijs-kwaliteit vind ik hem top. Zeker omdat ik die onnodige functies als mp3 en blauwe tand niet nodig heb. Ik wou enkel meegeven, dat het flink op uw zenuwen kan werken als je het herberekenen niet kunt afzetten. Zeker als je dan een routepunt verwijdert, per ongeluk vraagt om naar het beginpunt te navigeren en dan 30+ punten handmatig moet verwijderen omdat je de route kwijt bent. :@

Dus wil je een goede gps, die zeer bruikbaar is voor motorritjes met een goede prijs-kwaliteit verhouding, dan moet je de zumo 220 nemen.

Mijn gemeende en oprechte excuses ;)
We komen duidelijk overeen :) Ik heb trouwens ook de Nuvi en heel kontent van. Toegegeven dat ik nog kontenter ben van mijn Mio, maar helaas hebben die geen motor-gps'en. Zeg Eddy werkt het ook niet gewoon door de route te verwijderen en gewoon terug in te laden ? Heb je gelijk terug het origineel of heb ik ergens iets verkeerds begrepen ?
@Cat gewoon doen zou ik zo zeggen. Je gaat het je niet beklagen :)
Licensed to chill.
"Real happiness comes not in achieving big things but in enjoying the simple blessings in life."
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DEN EDDY » Za Jun 11, 2011 9:28 am

Imno schreef:Mijn gemeende en oprechte excuses ;)
Zeg Eddy werkt het ook niet gewoon door de route te verwijderen en gewoon terug in te laden ? Heb je gelijk terug het origineel of heb ik ergens iets verkeerds begrepen ?

Stel je rijd een nieuwe route en je komt een wegonderbreking tegen. Geen probleem, je volgt gewoon de omleiding en gps herberekent naar volgend punt. Maar er vormt zich een probleem indien dat volgend routepunt zich op die onderbreking bevindt.
Oplossing: punt zoeken in lijst, je gaat naar uw aangepaste routes (met je huidige route nog actief), je klikt op de huidige route, wijzigen, punten handmatig verwijderen. Dan herberekent hij de route en vraagt de gps of hij naar het beginpunt moet navigeren. Het is hier dat je moet opletten, als je dan stomweg JA klikt dan ben je de actieve route kwijt.
Dat is vooral ambetant in groep. Ze moeten dan allemaal wachten, omdat de slimme voorrijder zijn route actieve route kwijt is. :D
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Imno » Za Jun 11, 2011 9:52 am

DEN EDDY schreef:
Imno schreef:Mijn gemeende en oprechte excuses ;)
Zeg Eddy werkt het ook niet gewoon door de route te verwijderen en gewoon terug in te laden ? Heb je gelijk terug het origineel of heb ik ergens iets verkeerds begrepen ?

Stel je rijd een nieuwe route en je komt een wegonderbreking tegen. Geen probleem, je volgt gewoon de omleiding en gps herberekent naar volgend punt. Maar er vormt zich een probleem indien dat volgend routepunt zich op die onderbreking bevindt.
Oplossing: punt zoeken in lijst, je gaat naar uw aangepaste routes (met je huidige route nog actief), je klikt op de huidige route, wijzigen, punten handmatig verwijderen. Dan herberekent hij de route en vraagt de gps of hij naar het beginpunt moet navigeren. Het is hier dat je moet opletten, als je dan stomweg JA klikt dan ben je de actieve route kwijt.
Dat is vooral ambetant in groep. Ze moeten dan allemaal wachten, omdat de slimme voorrijder zijn route actieve route kwijt is. :D

Ow Ik zie het. Ja dat zijn die kuren waar ik het eerder al over had. Ik probeer dat eigenlijk te voorkomen door het aantal punten te beperken. Meestal track ik mijn routes en pas dan overschrijf ik ze met een route. Ik verplaats tot het uiterste eer ik een punt zet want anders krijg je idd ellende. Dat stomweg "ja" klikken is idd zo één van die beginnersfoutjes waar je flink kan op vloeken :)
Cat moet maar is wat laten weten als ze haar eerste GPS-stapjes zet, want der zijn nog wel wat eigenaardigheden :)
Licensed to chill.
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Biker-cat » Za Jun 11, 2011 10:25 am

Zo te lezen heb ik binnenkort een cursus "gps instellen" nodig :D

Dieje Zumo 220 interesseert me wel, ga eens rondkijken waar ik die kan vinden en tegen welke prijs :)
Gebruikers-avatar
Biker-cat

Berichtdoor Imno » Za Jun 11, 2011 10:26 am

Biker-cat schreef:Zo te lezen heb ik binnenkort een cursus "gps instellen" nodig :D

Dieje Zumo 220 interesseert me wel, ga eens rondkijken waar ik die kan vinden en tegen welke prijs :)

hehe...ja ! :) (en mapsource ;))
Licensed to chill.
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DEN EDDY » Za Jun 11, 2011 10:39 am

Imno schreef: Ik probeer dat eigenlijk te voorkomen door het aantal punten te beperken.

Dan moet je wel de nationale baan of 'verschreven' baan volgen. Ik doe graag ook eens echte kleine boerewegen en dan ben je bijna verplicht om regelmatig een punt te zetten.
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Imno » Za Jun 11, 2011 10:52 am

DEN EDDY schreef:
Imno schreef: Ik probeer dat eigenlijk te voorkomen door het aantal punten te beperken.

Dan moet je wel de nationale baan of 'verschreven' baan volgen. Ik doe graag ook eens echte kleine boerewegen en dan ben je bijna verplicht om regelmatig een punt te zetten.

Nee hoor. Ik doe meestal ook kleine baantjes. Nationale banen zijn maar saai :-) Ik ga nu niet gaan zeggen dat het lukt met een offroad-parcours. Probeer het maar is om eerst een route te tracken en dan om te zetten in een gdb. Lukt veel makkelijker dan om het aantal punten te beperken. Less is more ;)
Licensed to chill.
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DEN EDDY » Za Jun 11, 2011 11:01 am

Imno schreef:
DEN EDDY schreef:

Nee hoor. Ik doe meestal ook kleine baantjes. Nationale banen zijn maar saai :-) Ik ga nu niet gaan zeggen dat het lukt met een offroad-parcours. Probeer het maar is om eerst een route te tracken en dan om te zetten in een gdb. Lukt veel makkelijker dan om het aantal punten te beperken. Less is more ;)

Kga eens mapsource downloaden, nu dat ik verstaan heb dat het gratis is.
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor racemuis » Za Jun 11, 2011 11:16 am

Zijn er buiten de zumo 220 nog andere merken die ook nog goed zijn?
Heb namelijk een Garmin gehad (dan wel eentje voor in de auto) die me overal naar
toe stuurde behalve het punt waar ik moest zijn.
Dus, ben ik niet meer zo een voorstander van Garmin als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat kost eigenlijk een map update per jaar?
Bij mijn Garmin was dat iets van een 99€ per jaar.
Zot zijn doet geen zeer, alee bij mij toch nie :D
Gebruikers-avatar
racemuis
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Imno » Za Jun 11, 2011 11:19 am

racemuis schreef:Zijn er buiten de zumo 220 nog andere merken die ook nog goed zijn?
Heb namelijk een Garmin gehad (dan wel eentje voor in de auto) die me overal naar
toe stuurde behalve het punt waar ik moest zijn.
Dus, ben ik niet meer zo een voorstander van Garmin als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat kost eigenlijk een map update per jaar?
Bij mijn Garmin was dat iets van een 99€ per jaar.

TomTom heeft ook zeer goede waterdichte motorGPS'en.
Een mapupdate per jaar kost op zich niet echt veel minder dan een Lifetime (79 euro) en dan ben je gesteld voor de rest van het leven van je toestel. Nadeel is dat de meeste gebruikers blijven werken met verouderde kaarten en ze jouw bestanden dus niet kunnen inladen.
Licensed to chill.
Gebruikers-avatar
Imno
2fast4u.be expert member

Volgende

Terug naar GPS Toestellen