Aquila schreef:Hoi allen,
ik ben begonnen met wat routes aan te maken in Mapsource (kga een zumo 550 huren voor mijn vakantie). Ik heb de eerste 3 dagen aangemaakt maar zou eens aan een ervaren routemaker willen vragen of de routes goed zijn aangemaakt...
Ik heb nu telkens een begin en eindpunt opgegeven (waypoints) en dan de route versleept op de plaatsen dat ik een andere weg wou nemen. Maar ik heb het idee dat hij daar ook waypoints van gemaakt heeft... Kan dit problemen opleveren, of bestaat er een betere manier? Ik zou het stom vinden om er nu veel werk in te steken om dan niet deftig bruikbare routes te hebben
Hoeveel routes kan je ongeveer inladen op zo'n zumo? Kan ik best extra geheugenkaartjes meenemen of zal dat geen probleem zijn?
tnx!!
Je bent goe bezig, geen enkel waypoint is aangemaakt, kan je zien in tabblad "Waypoints".
Gebruik over heel de rit in bergstreken de
rode wegen of gele wegen in MapSource = zijn goeie banen. Andere zou ik NIET nemen tezij jezelf dit wenst. Meestal zijn dit wegen die niet zo goed onderhouden zijn.
Zoom voldoende in tot een goed zichbaar verloop van de rit en kijk aandachtig/grondig de hele rit na. Het kan je later tijdens de rit zelf veel kopzorgen besparen.
De heenrit heb ik eens vlug overlopen en stel enkele afwijkingen vast.
- Gemeente ARMES : Phalsbourg D661 ??? is dit een stopplaats ? doelbewust of een ritfout ?
-Opmerking van
( Dawg : zie tekening) afwijking van D44 in Turquestein-blancrupt zou ik ook aanpassen !
- Verder nog enkele, ook aanpassen. Met de 'route-knop' de rit verleggen naar de betere wegen
(zie symbool bij Dawg ).
-In gemeente Sondreville neem je een kleinere weg D73 via Sachemont naar Xonrupt-Longemer. Ik zou in gemeente Fraize over D23 naar Le Valtin rijden (ook La Croix-Aux-Mines) naar uiteindelijk eindbestemming Xonrupt-Longemer.
Nog een controletip : sla na elke goed overwogen wijzeging de rit opnieuw op. Zoom in naar een goed zichbare wegenkaart, waar [color="Red"]juist geen kleine [/color]wegen zichbaar worden. Overloop de rit door deze te wissen (ja echt wissen) nu krijg je de echte weg te zien, is dit een weg rood of geel, is de rit juist. Maak dan het wissen ongedaan ! ! ! (door de één stap terugknop). Zie je GEEN weg meer lopen, dan is dit een weg van mindere kwaliteit en zou ik de rit langs dit stuk aanpassen. Sla geen rit op als je de rit gewist hebt, of je zijt ze kwijt hé.
Het is een tijdrovende ondereming maar je kan beter thuis een goede rit voorbreiden, dan onderweg in de knoei te geraken, en km. lang om te moeten rijden omdat er stukken inzitten die eigenlijk niet bereidbaar zijn of tergend lang duren. (te lage snelheid).
Ik dacht dat op een zumo met geheugenkaart meer dan 50 lange ritten beschikbaar zijn (plaats genoeg).
grt ronny