gps route downloaden en gebruiken

Tips and tricks algemeen

Moderator: Moderators

gps route downloaden en gebruiken

Berichtdoor Preve » Di Aug 17, 2010 8:06 am

Een tijdje geleden had ik de groene rand rond brussel gevonden op het internet. Tot daar toe alles prima. Ik download deze gpx en wil via mapsource overzetten naar de Nuvi510. Dat ging al niet direct, ik moest eerst overzetten via windgdb. Dit gedaan en toen kon ik die aangepaste route naar de nuvi zetten.
Ik blij, roep op het forum en er komt een vrijwilliger mee om die route eens te testen voor eventueel later eens met het forum af te bollen.
Daar begon de elende pas. Gps vraagt of hij mij naar het begin van de route moest sturen wat in Mechelen was. Eeeehj geen probleem Vilvoorde is niet ver. Tot aan het vertrekpunt liep alles nog goed maar eens we de route begonnen was het gedaan met afstanden, pijltjes of wat dan ook. Op de gps kreeg ik alleen maar een lijn die moest volgen. Daar ik de gps niet hoor had dit enorm handig geweest moest er een aanduiding staan van "200m" en de richting dat je moet volgen. Zoals je krijgt als je van punt A naar punt B gaat via gps.
Nu staat mijn gps ook vol met van die waypoints in de trend van H1, H2, H3,.....
Ook is mij het verschil nog niet duidelijk tussen route en track (zal ik het dan op mijn leeftijd steken) :-)
Iemand die het geduld heeft om mij hier eens verder in te helpen?

Ik heb nog een schuld naar die vrijwilliger om deze route wel af te rijden. :)
Dec 2009 Yamaha XT660X.
QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
http://www.pandavre.be
Gebruikers-avatar
Preve
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DEN EDDY » Di Aug 17, 2010 8:22 am

Preve schreef:Een tijdje geleden had ik de groene rand rond brussel gevonden op het internet. Tot daar toe alles prima. Ik download deze gpx en wil via mapsource overzetten naar de Nuvi510. Dat ging al niet direct, ik moest eerst overzetten via windgdb. Dit gedaan en toen kon ik die aangepaste route naar de nuvi zetten.
Ik blij, roep op het forum en er komt een vrijwilliger mee om die route eens te testen voor eventueel later eens met het forum af te bollen.
Daar begon de elende pas. Gps vraagt of hij mij naar het begin van de route moest sturen wat in Mechelen was. Eeeehj geen probleem Vilvoorde is niet ver. Tot aan het vertrekpunt liep alles nog goed maar eens we de route begonnen was het gedaan met afstanden, pijltjes of wat dan ook. Op de gps kreeg ik alleen maar een lijn die moest volgen. Daar ik de gps niet hoor had dit enorm handig geweest moest er een aanduiding staan van "200m" en de richting dat je moet volgen. Zoals je krijgt als je van punt A naar punt B gaat via gps.
Nu staat mijn gps ook vol met van die waypoints in de trend van H1, H2, H3,.....
Ook is mij het verschil nog niet duidelijk tussen route en track (zal ik het dan op mijn leeftijd steken) :-)
Iemand die het geduld heeft om mij hier eens verder in te helpen?

Ik heb nog een schuld naar die vrijwilliger om deze route wel af te rijden. :)

zo doe ik het basecamp, mss heb je er iets aan.
-track omzetten naar route met ong 100 punten
-In opties auto-routing selecteren (heb dat eens gelezen dat je dat moet doen)
-nauwkeurige benadering van de track? (speelt geen rol als bepaalde stukjes niet over de baan lopen)
-zoja, overzetten naar nuvi, gpx selecteren als extentie
-inladen en in de opties van de route 'herberekenen' kiezen
-Al de fouten worden de gecorrigeerd en je krijgt een mooie wegbeschrijving zonder overbodige punten. Ik heb het wel nog niet in de praktijk kunnen uittesten,normaal zou je geen problemen meer mogen hebben. Op de gps ziet alles er in ieder geval goed uit.

Hoop dat je er wat aan hebt.
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Preve » Di Aug 17, 2010 9:41 am

Ik ga vanavond eens die basecamp binnenhalen. Eens zien wat dit zal geven. thnx
Dec 2009 Yamaha XT660X.
QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
Gebruikers-avatar
Preve
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor DEN EDDY » Di Aug 17, 2010 9:46 am

Preve schreef:Ik ga vanavond eens die basecamp binnenhalen. Eens zien wat dit zal geven. thnx

normaal moet je hetzelfde kunnen doen maar dan met mapsource.
Basecamp is gewoon de zeer beperkte en gratis versie van garmin.
Dus normaal een minimalistische mapsource
A motorcycle is God's gift to mankind
Gebruikers-avatar
DEN EDDY
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Preve » Di Aug 17, 2010 9:51 am

Ik heb al zitten klooien in mapsource dat het geen naam heeft. Ik zie er de logica niet van. En dat is het probleem bij mij. Eens je de klik gemaakt hebt dan speel je der wel mee, maar ik heb hem nog niet.
Ik probeer de gps topics wat te volgen in de hoop dat er wat te rapen valt van ideeën of zo... :)
Dec 2009 Yamaha XT660X.
Gebruikers-avatar
Preve
2fast4u.be Senior Lid

Terug naar GPS allerlei