GS500 onder de loep

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Jeroen! » Zo Mrt 25, 2007 10:30 pm

Nu hebt ge gelijk ook verraden waarom ge hem niet gaat spuiten... Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor rietveld » Ma Mrt 26, 2007 6:50 pm

toch vroeger verkopen dan verwacht?
<Ducati M1100S>
Gebruikers-avatar
rietveld
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Sw@tLorD » Ma Mrt 26, 2007 8:26 pm

rietveld schreef:toch vroeger verkopen dan verwacht?

Ik hou hem tot einde dit seizoen. Dan verkoop ik 'm. Zodat ik de hele winter tijd heb om een nieuwe te zoeken.
Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Mrt 29, 2007 6:11 pm

[UPDATE]

Gegroet mannen en vrouwen! De moto is bijna klaar. Ik heb wat startproblemen gehad. Ik had de bougiedoppen verwisseld van bougie. Dus de ontsteking liep volledig mis. Maar nu start hij direct van de eerste keer.

Ik ben net uit de garage, de kneuse plek waar ik daarnet mijn uitlaat aan het spuiten was in een geimproviseerde spuitcabine. Ik hoop dat het er goed uit gaat zien alst droog is. Want binnen een uurtje moet ik het laten inbranden door de uitlaat te monteren en te verhitten.

Ach ja, Het project loopt ten einde. Maar nog niet helemaal. Nog enkele prullekes.

Ik heb ook 2 nieuwe blokdeksels op de kop kunnen tikken voor weinig. Dat oogt mooier dan de deze met hun krassen.

En rarara wat zit er achter dat scherm ... :cool: :D

Hasta la vista baby!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor rietveld » Do Mrt 29, 2007 6:23 pm

alle das goe nieuws. paasvakantie en moto start al. dus je kunt rijden alst schoon weer is :duim:
<Ducati M1100S>
Gebruikers-avatar
rietveld

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Mrt 29, 2007 8:25 pm

rietveld schreef:alle das goe nieuws. paasvakantie en moto start al. dus je kunt rijden alst schoon weer is :duim:

Niet echt :( De eerste 1,5 week van de paasvakantie zit ik int buitenland. Maar dat is niet zo erg. Dit machientje kan even wachten :)
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Apr 12, 2007 9:32 am

Voila,

Ik ben terug.

De moto is bijna af. Ik wacht nog enkel op een nieuwe spatbrod en koplamphouders.
Dat van het spatbord is een triest verhaal. Juist voor ik op reis vertrok, wou ik nog even een toerke doen in de garage. Maar ik was vergeten dat mijn spatbord er nog niet vast op zat. Met gevolg dat dat ding er opeens afstuiterd en onder mijn voorwiel terecht komt. Het resultaat was dat ik dikke krassen had ... ik wist dat dit niet goedkoop ging eindigen. €180 voor te laten herspuiten ...Maar gelukkig is een nieuwe kopen, goedkoper. Dus zo gedaan. Toch wel een stommiteit en stomme kosten ... GRRRR ...
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor adrenalinerush » Do Apr 12, 2007 3:46 pm

Sw@tLorD schreef:Mss een en foto van de zijkant. (Dit is in de rapte gefotoshopped

Ik twijfel nog over de stripping :

Afbeelding

tjah het is niet echt mijn stijl :S
ik zou hem persoonlijk zo niet schildere :S
tjah iedereen zijn smaak
Gebruikers-avatar
adrenalinerush
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Apr 12, 2007 3:57 pm

adrenalinerush schreef:tjah het is niet echt mijn stijl :S
ik zou hem persoonlijk zo niet schildere :S
tjah iedereen zijn smaak

Zo ziet hij er niet meer uit, behalve dan de kleurstelling van de naftbak en kontje.

Nu wil ik naar de motowinkel rijden, blijkt mijn choke het niet te doen. Alé hij doet het wel, maar is blijven steken. Zodus reed ik in hoge toeren de hele tijd en als ik de koppeling inhield dan begon die bijna te janken. Heel raar, nochtans voor mijn vertrek vorige week, was alles ok. Ik heb nu dus een nieuwe chokekabel gekocht en ik zal sebiet beginnen knutselen om dat kreng in orde te brengen. :mad:
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor racer » Do Apr 12, 2007 9:31 pm

Sw@tLorD schreef:Zo ziet hij er niet meer uit, behalve dan de kleurstelling van de naftbak en kontje.

Nu wil ik naar de motowinkel rijden, blijkt mijn choke het niet te doen. Alé hij doet het wel, maar is blijven steken. Zodus reed ik in hoge toeren de hele tijd en als ik de koppeling inhield dan begon die bijna te janken. Heel raar, nochtans voor mijn vertrek vorige week, was alles ok. Ik heb nu dus een nieuwe chokekabel gekocht en ik zal sebiet beginnen knutselen om dat kreng in orde te brengen. :mad:

heb ik soms ook maar ik kan dat aan de zijkant bij mijn carburators gewoon terugduwen. kijk eerst wel of het de kabel is en zo ja probeert daar gewoon wat olie in te spuiten.

bij mij blijft dat mechanisme aan de carburators soms hangen en heb dat ook al een paar keer afgekuist maar soms blijft die hangen.

kijk eerst aan wat het ligt voor je mss onnodige kosten doet
angst belemmert prestaties.
ik sterf hoe ik geboren ben : al bloedend en blijtend
Gebruikers-avatar
racer
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sw@tLorD » Vr Apr 13, 2007 6:30 am

racer schreef:heb ik soms ook maar ik kan dat aan de zijkant bij mijn carburators gewoon terugduwen. kijk eerst wel of het de kabel is en zo ja probeert daar gewoon wat olie in te spuiten.

bij mij blijft dat mechanisme aan de carburators soms hangen en heb dat ook al een paar keer afgekuist maar soms blijft die hangen.

kijk eerst aan wat het ligt voor je mss onnodige kosten doet

Heb ik gedaan. De kabel was langs een kant eruit geschoten en sat vast, waardoor hij automatisch al alles aantrok. Ik heb het gerepareerd. Maar nu kan ik hem niet meer aanspannen. Ik heb ondertussen al een nieuwe liggen en ik ga proberen om er vandaag bij een dealer een gaatje te vinden om hem binnen te doen. Miljaar!
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sw@tLorD » Vr Apr 13, 2007 10:46 pm

[UPDATE]

Vandaag heb ik nogal liggen prutsen ze. Pfff. Eerst wou de motor ni starten. Ik heel die bazaar eraf gehaald en toen merkte ik dat het tapkraantje van de naftbak dicht stond.

Nu ik er toch de naftbak had afgesloopt, dacht ik ineens de chokekabel te vervangen door een nieuwe, die wel bleef steken. En zoals verwacht werkte de choke terug. In de oude kabel zat een plooi ergens, dermee dat die niet meer terug wou. Pffft.

Maar de misere was niet over. Ik pak mijn naftbak terug op en ik zie dat er een benzinedarmke het begeven heeft en doormidden is geknakt. Al goe dat ik het nu zag. Want onderweg was het dikkere shit geweest. Dus morgenvroeg, nog voordat de haan begint te kraaien, staat de deze voor de brico voor een nieuw darmke. Met een meter kom ik een tijdje toe.

Ds twas weeral wat vandaag.
Ondertussen ben ik volop aan het filmpje bezig en de foto's komen in de loop van de week! Ik zal er een nieuwe post voor openen. Hopelijk vinden jullie het eindresultaat beter dan in het begin. Ikzelf ben er echt smoor op!

Slaapwel! :moto:
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Dawg » Za Apr 14, 2007 12:13 am

Sw@tLorD schreef:[UPDATE]

Vandaag heb ik nogal liggen prutsen ze. Pfff. Eerst wou de motor ni starten. Ik heel die bazaar eraf gehaald en toen merkte ik dat het tapkraantje van de naftbak dicht stond.

Nu ik er toch de naftbak had afgesloopt, dacht ik ineens de chokekabel te vervangen door een nieuwe, die wel bleef steken. En zoals verwacht werkte de choke terug. In de oude kabel zat een plooi ergens, dermee dat die niet meer terug wou. Pffft.

Maar de misere was niet over. Ik pak mijn naftbak terug op en ik zie dat er een benzinedarmke het begeven heeft en doormidden is geknakt. Al goe dat ik het nu zag. Want onderweg was het dikkere shit geweest. Dus morgenvroeg, nog voordat de haan begint te kraaien, staat de deze voor de brico voor een nieuw darmke. Met een meter kom ik een tijdje toe.

Ds twas weeral wat vandaag.
Ondertussen ben ik volop aan het filmpje bezig en de foto's komen in de loop van de week! Ik zal er een nieuwe post voor openen. Hopelijk vinden jullie het eindresultaat beter dan in het begin. Ikzelf ben er echt smoor op!

Slaapwel! :moto:

/me is benieuwd :D
Dawg
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Kienke » Za Apr 14, 2007 11:01 am

Dawg schreef:/me is benieuwd :D

:agree: zou gij u gene ouwe ducati ofzo kopen?? ge gaat daar veel plezier aan beleven zo te zien! :D :D
History: ZX6-R '00/ B600S '00 - B1250N '08/ VFR750 '95/ ZX9-R '00
Current: none
Gebruikers-avatar
Kienke
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Sw@tLorD » Wo Apr 18, 2007 9:11 pm

Kienke schreef::agree: zou gij u gene ouwe ducati ofzo kopen?? ge gaat daar veel plezier aan beleven zo te zien! :D :D

:D Je brengt mij op ideeën ! :D

Vandaag ben ik de voorvorkversteviger gaan halen. De oude had ik proberen te herspuiten maar dat is mislukt. Voor €14 kan ik niet blijven sukkelen.
Zodus kon ik ook ineens mijn nieuw spatbord vastmaken. Vorwielke eraf, vvv op spatbord en spatbord tussen de vorken en vastmaken die handel! Het resultaat zie je hieronder. Maar op de foto's van de bike moeten jullie nog heeel even wachten. Ik wacht nl. nog op de koplamphouders. En zonder die, is de moto niet af he!? Dus nog eeel efkes geduld.

Wat ik tevens nog kan melden, is dat ik al met de moto gereden heb. Een 150tal kms en ik leef nog! Dus alles steekt nog goed ineen.

Jaja mensen, het is bijna gedaan! :u
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Locke » Wo Apr 18, 2007 9:13 pm

Ben echt benieuwd naar het eindresultaat :D :D
Joeri (Racer) R.i.p Ik ga je nooit vergeten maatje!
Gebruikers-avatar
Locke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor racer » Wo Apr 18, 2007 9:13 pm

Senne V. schreef:Ben echt benieuwd naar het eindresultaat :D :D

:agree:
angst belemmert prestaties.
ik sterf hoe ik geboren ben : al bloedend en blijtend
Gebruikers-avatar
racer
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Nero » Do Apr 19, 2007 9:58 pm

shit man, gij moet geduld hebben, ik heb mij replica kuipen(straatversie) gekocht, wel grote brol aan een goedkope prijs, en het heeft bijna een maand geduurd voor alles bijna paste. Dan nog bijwerken en spuiten nog een maand erbij. Fotokes volgen nog maar ik zou eerst aan 50 post willen geraken.
Gebruikers-avatar
Nero

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Apr 19, 2007 10:17 pm

Nero schreef:shit man, gij moet geduld hebben, ik heb mij replica kuipen(straatversie) gekocht, wel grote brol aan een goedkope prijs, en het heeft bijna een maand geduurd voor alles bijna paste. Dan nog bijwerken en spuiten nog een maand erbij. Fotokes volgen nog maar ik zou eerst aan 50 post willen geraken.

Ge moet er inderdaad wat geduld voor hebben. Want ge hebt altijd extra kosten al dan niet door je eigen stomme (:@ ) fout ...
Het is gewoon een hobby en daar doen wij het voor zeker?

Ik vind dat de moeite het loont. Het doet echt enorm deugd als alles klaar is. je stapt op de moto je haalt diep adem en drukt de startknop in. Om vervolgens met een brede glimlach je staanplaats te verlaten.

En Nero, ik wil best jouw foto's nu al zien hoor :duim:
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Vorige

Terug naar Anderen & Ombouw