Handvatverwarming

Rijervaring, foto's en geschiedenis van andere motoren + ombouw projecten van alle motoren.

Moderator: Moderators

Handvatverwarming

Berichtdoor VerSeg » Do Sep 30, 2010 8:28 pm

Iemand een aanrader voor het plaatsen van handvatverwarming op een Yamaha XJ6F?
Best kiezen voor Yamaha-onderdelen (al maken ze die ook niet zelf) of voor een ander merk? Indien ander merk, welk is dan betrouwbaar?
Het moeten vooral deftige zijn zonder dat de handvatten veel te dik worden. Iets dikker worden ze natuurlijk altijd.
En dan nog iets ... zelf plaatsen of laten plaatsen?
Thanks
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor guido » Vr Okt 01, 2010 6:29 am

Al eens aan verwarmde handschoenen gedacht,veel effectiever en kan je mee nemen naar een volgende moto.
Voor de rest kan ik je niet helpen,behalve dat bij Hein Gericke verwarmde handvaten te koop zijn die makkelijk zelf zouden te plaatsen zijn
Gebruikers-avatar
guido
administrator

Berichtdoor StarWing » Vr Okt 01, 2010 6:43 am

Ik heb dat indertijd zelf geplaatst op mijn FZS600, van Booster. Maar nu zou ik effectief verwarmde handschoenen nemen. handvatverwarming verwarmt eigelijk alleen maar de binnenkant van uw hand, koude vingers heb je nog altijd zulle
*rrrrrr* // FZ6-N S2 // b0red@work
StarWing
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Preve » Vr Okt 01, 2010 7:43 am

Ik zag deze eens staan op een of andere website. Prijs is wel goed gerekend maar geen enkel lastig kabeltje meer.
http://www.fingerheaters.nl/handschoenen.html
Dec 2009 Yamaha XT660X.
QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
http://www.pandavre.be
Gebruikers-avatar
Preve
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Visio » Vr Okt 01, 2010 7:51 am

ik heb het altijd orighineel LATEN zetten, zie wel dat je de temperatuur kan regelen, in tussenseizoen durf ik al eens zomerhandschoenen dragen, maar 's morgens is't dan net te fris .. handvatverwarming mag dan "een beetje" aan .. maar niet "full power"

verwarmde handschoenen heb ik ooit ook geprobeerd .. maar da's toch niet hetzelfde. bij verwarmde handschoenen verbranden je vingers bijna, en heb je nog altijd een bevroren palm. ideaal is denk ik handvatverwarming met windschermpjes voor de vingers, maar da's niet op elke moto even mooi, die kapkes aan't stuur.
Gebruikers-avatar
Visio
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor zwieper » Vr Okt 01, 2010 11:28 am

oxford heeft heel goeie voor een schappelijke prijs, het monteren kan je zelf doen, houdt echt niet veel in, voordeel van handvatverwarming is dat je die altijd bij hebt, verwarmde handschoenen, das goed, maar als je vroeg vertrekt voor een lange rit, zit je er wel aan vast voor de ganse dag
Gebruikers-avatar
zwieper

Berichtdoor Jeroen! » Vr Okt 01, 2010 11:37 am

Visio schreef:ik heb het altijd orighineel LATEN zetten, zie wel dat je de temperatuur kan regelen, in tussenseizoen durf ik al eens zomerhandschoenen dragen, maar 's morgens is't dan net te fris .. handvatverwarming mag dan "een beetje" aan .. maar niet "full power"

verwarmde handschoenen heb ik ooit ook geprobeerd .. maar da's toch niet hetzelfde. bij verwarmde handschoenen verbranden je vingers bijna, en heb je nog altijd een bevroren palm. ideaal is denk ik handvatverwarming met windschermpjes voor de vingers, maar da's niet op elke moto even mooi, die kapkes aan't stuur.

Welk merk was dat ???

Gerbings verwarmde handschoenen zijn perfect, en eventueel ook uit te rusten met een temperatuurregelaar. Sindsdien heb ik geen koude handen meer gehad, ook niet bij temperaturen onder nul, en ik heb ook niks dat mijn handen uit de rijwind zou kunnen zetten.
Absolute aanrader, hoewel het kabelmanagement me soms wel parten speelt, maar hun laatste modellen kan je ook met een batterijtje kopen, dat voor korte ritten voldoende moet zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Axe » Vr Okt 01, 2010 11:42 am

zwieper schreef:oxford heeft heel goeie voor een schappelijke prijs, het monteren kan je zelf doen, houdt echt niet veel in, voordeel van handvatverwarming is dat je die altijd bij hebt

En waar vind je die dan? Ik overweeg ook om handvatverwarming te steken, maar geen idee waar te beginnen zoeken...
\ With great speed comes great responsibility
\\ GSR 600 rider
Gebruikers-avatar
Axe
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Berke » Vr Okt 01, 2010 3:15 pm

in het "te koop" onderdeel staan er zelfs nog verwarmde handschoenen te koop zag ik :)
Ik heb zelf handvatverwarming op men Z750 maar nog niet echt nodig gehad... ben niet diehard om bij vriesweer te bollen :p
Gebruikers-avatar
Berke

Berichtdoor Lucasfalt » Vr Okt 01, 2010 8:05 pm

Axe schreef:En waar vind je die dan? Ik overweeg ook om handvatverwarming te steken, maar geen idee waar te beginnen zoeken...

Oxford wordt verdeeld door Motana wat bij de Moorkens groep hoort,net zoals Suzuki.
Dus zowat elke Suzuki dealer en ook vele andere dealers kunnen dat leveren.
Ik dacht dat ook Hein Gericke ze verkoopt.:)
Gebruikers-avatar
Lucasfalt
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Tommy » Vr Okt 01, 2010 10:32 pm

Ik heb verwarmde handvaten van daytona
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10032048

Werken zalig goed, vooral in de 'start' stand :). De gewone 'on' stand geeft niet zo veel warmte.

-Voordeel : niet duur, en ge hebt ze altijd bij ;)
-Nadeel : buitenkant van de hand wordt niet verwarmd. Bij temperaturen rond het vriespunt begint dit na een halfuurtje toch nog te koud te worden, vb aan vingertoppen.

Deze heb ik al een jaar of 4, daarvoor had ik er van Saito, die warmden minder goed op
The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!
Gebruikers-avatar
Tommy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor VerSeg » Za Okt 02, 2010 10:15 am

Bedankt alvast voor alle tips, aan die handschoenen had ik zelf nog niet gedacht.
Het is wal niet voor mezelf maar voor mijn vrouw ... maar dit maakt niet uit, vraag en antwoord blijven hetzelfde.
Die handschoenen is inderdaad misschien ook een optie.
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Axe » Ma Okt 18, 2010 3:49 pm

Lucasfalt schreef:Oxford wordt verdeeld door Motana wat bij de Moorkens groep hoort,net zoals Suzuki.
Dus zowat elke Suzuki dealer en ook vele andere dealers kunnen dat leveren.
Ik dacht dat ook Hein Gericke ze verkoopt.:)

Heb het maar laat gezien, maar soit. Bedankt voor de reactie. Ging morgen toch naar mijnen dealer bellen, dus kan dan ondertussen eens horen.

't Begint nu toch goe fris te worden :)
\ With great speed comes great responsibility
\\ GSR 600 rider
Gebruikers-avatar
Axe
2fast4u.be Senior Lid

Re: Handvatverwarming

Berichtdoor hansdeboer » Vr Jan 13, 2012 12:04 am

Dit topic kwam ik tegen toen ik ook aan het zoeken was naar verwarmde handvatten. Na veel gelezen te hebben toch besloten om verwarmde handschoenen aan te schaffen. Toen nog gaan zoeken welk merk. Uiteindelijk is dat Gerbing's geworden vanwege de goede recensies en hun levenslange garantie. Moet zeggen dat ik nog geen enkel moment spijt heb gehad. Ik had nog een aantal vraagjes over het aansluiten op de accu van deze handschoenen maar ben goed geholpen bij http://www.verwarmdehandschoen.nl en ze hebben me een duidelijke uitleg gegeven. Tegenwoordig zit er ook een Junior Controller bij als je 12V handschoenen bestelt. Dit is een lange Y-kabel met ingebouwde temperatuurregelaar, dus geen blaren op de handen als je met 15 graden Celsius gaat toeren :moto:

Ze versturen trouwens ook naar Belgie. Een motormaatje van me heeft ook op die site besteld maar kon niet met iDEAL betalen dus hij heeft rechtstreeks contact met hen opgenomen en het bedrag via de bank overgemaakt.

Groetjes, Hans
hansdeboer
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor janbros » Vr Jan 13, 2012 12:45 am

mooi verkoopspraatje :duim:
Gebruikers-avatar
janbros
2fast4u.be pro member

Berichtdoor hansdeboer » Vr Jan 13, 2012 2:29 am

Ja als ik er zou werken wel! Maar dan zou ik niet om half 3 's nachts nog gaan posten hier.
hansdeboer
2fast4u.be Newbie

Terug naar Anderen & Ombouw