Harley Davidson

Rijervaring, foto's en geschiedenis van choppers.

Moderator: Moderators

Re: Harley Davidson

Berichtdoor niko » Zo Dec 04, 2011 1:16 pm

hoi zit met een dilema : ben namelijk verzot op de night rod special en vroeg mij af of er hier zijn die deze moto thuis staan hebben of ermee gereden hebben ?
Zijn jullie er content van ? Hoe makelijk stuurt deze ?
Denk dat er een reden is dat je deze moto's niet op rondrittn tegen komt !
Zou graag hebben dat er eerlijke antwoorden komen ,ben van plan deze te testrijden maar op zo'n klein traject kom je niet veel te weten vind ik en het is gelijk nogal moeilijk om een testrit te versieren bij HD.
Kweet als ik ermee ga testrijden dat het mij zal bevallen omdat ik de moto gewoon vet vind en dus heb je de neiging om hem direct goed te vinden :p
Maar wat bij kleine baantje en bochten en lange ritten ??
Want eerlijk t'is niet echt een goedkope moto en zou zonde zijn van het geld dus graag wat feedback wat jullie ( night rod rijders) ervan vinden

grtz Niko
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Zo Dec 04, 2011 3:25 pm

ik ben er 100% tevreden als ik met de zoon in de ardennen rij moet ik wel in de bochten harder werken maar ja mijn zoon heeft een ktm690smc (kortere wielbasis),op de snelweg geen enkel probleem ,je kunt er rustig mee toeren aar je kunt gaas geven ,ik weet er ene staan 13500euro is wel van 2007,en nieuw kosten ze rond de 18700 dacht ik is nog altijd goedkoper dan een gewone harley als ik zo moet zeggen ,lange ritten heb ik geen probleem enkel om de 230km tanken,ben er al mee naar coupierre(fr) en klapedia(LT) geweest de mijne heb via de UK-NL-B laten komen scheelde toch 2000 euro's voor ééntje met toen 320 km erop
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Berichtdoor JollyRoger » Zo Dec 04, 2011 3:54 pm

Heb er ene gehad. Staat nu te koop bij JakkeVrints alwaar ik hem heb ingeruild tegen een StreetFighter S.
Voor de echt korte bochtjes en baantjes moet je je geen illusies maken en ook niet op de rotondes.
Je gaat de rest wat moeten laten gaan maar je kan op de rechte stukken serieus bijtrekken !!!
Als je wat werkt wring je hem wel door de bochten, het is niet onmogelijk maar plezant is anders.
Ik heb enkele ritten meegereden en dit ging toch wel bij "toeristisch". Enkel maal op een rond punt wel eens met steuntje serieus de grond geraakt daar waar de rest gewoon reed ...
Let wel als je er een koopt of je een 1250 cc of een 1130 en met of zonder ABS hebt.
De mijne is een 1250 + ABS en staat aldaar te koop voor +14000 € maar niets houdt je tegen om eens te bieden. 13500 € is volgens mij een mooie prijs voor een 2008 model met ABS. Een NightRod koop je eigenlijk niet voor zijn rij-eigenschappen maar meer voor zijn looks mijn gedacht. Het is en blijft naar mijn mening het mooiste wat Harley ooit gemaakt heeft samen met de XR1200. Ahja, zelf ben ik een 1,70 meter en op de Night Rod zat ik dan ook lichtjes naar voren met mijn rug. Bij snelheden van +120 "waaiden" mijn voeten van de forward-controls af.
Maar ik ken personen die met dezelfde Night Rod in de bochten gewoon de bandjes rond reden :D
Once you go black, you never go back ... Crematoriumopschirft !
Gebruikers-avatar
JollyRoger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor niko » Zo Dec 04, 2011 5:37 pm

thx mannen

t'is niet echt de bedoeling meer om door de bochten te scheuren daarom dat ik de speed triple zou verkopen en een night rod zou nemen. Op het laatste van de zomer toch gemerkt dat ik soms wel eens ferm over ging en dat zal wel eens verkeerd kunnen aflopen .
Dus 1 waar ik lekker met kan cruisen en als het nodig ik toch genoeg power heb om iets voorbij te steken.
Zelf ben ik 1.97m dus denk wel dat ik goed zal zitten op de night rod :p.
Heb je moto al zien staan op het net denk ik , heb zoal eens rond gekeken wat er 2dehands te koop is.

En wat is het grote verschil dan tussen de 2 motoren ?
Moet ik dan (als ik een 2dehands koop ) opletten voor 1 van de twee
En is ht dan niet beter de 2008 te kopen 2de hands ? vanwaege de brembo's
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Zo Dec 04, 2011 6:20 pm

standaard zitten er brembo's op ,het verschil van de 2 is misschien een persoonlijke keuze ben je voor abs of tegen in het jaar dat dit uit kwam moest je bij betalen ,en bij de één staat er wat meer op als bij een ander is volgens mij wikken en wegen,die ik heb daar hangt een prijskaartje aan maar is ook wel serieuz verbouwd :-)
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Berichtdoor niko » Zo Dec 04, 2011 6:22 pm

ghostrider666 schreef:standaard zitten er brembo's op ,het verschil van de 2 is misschien een persoonlijke keuze ben je voor abs of tegen in het jaar dat dit uit kwam moest je bij betalen ,en bij de één staat er wat meer op als bij een ander is volgens mij wikken en wegen,die ik heb daar hangt een prijskaartje aan maar is ook wel serieuz verbouwd :-)

maakt mij benieuwd fotoke mss :p
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor JollyRoger » Zo Dec 04, 2011 6:28 pm

1,97 m ? Fwoe, dan is de Night Rod voor jou een salon en aan je verdere uitleg te horen ideaal.
Ga dan voor de meest of best uitgeruste of schaf je het laatste nieuwe model aan ! Zijn een beetje
hoekiger gemaakt naar mijn smaak. De 1250 cc van 2008 tot en met 2011 is naar mijn smaak de
mooiste en beste keus.
Once you go black, you never go back ... Crematoriumopschirft !
Gebruikers-avatar
JollyRoger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Ma Dec 05, 2011 7:14 pm

niko schreef:
ghostrider666 schreef:standaard zitten er brembo's op ,het verschil van de 2 is misschien een persoonlijke keuze ben je voor abs of tegen in het jaar dat dit uit kwam moest je bij betalen ,en bij de één staat er wat meer op als bij een ander is volgens mij wikken en wegen,die ik heb daar hangt een prijskaartje aan maar is ook wel serieuz verbouwd :-)

Afbeelding

Afbeelding
die laatste zo is nu (2cm verlaagd

Afbeelding
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Berichtdoor niko » Ma Dec 05, 2011 7:19 pm

ghostrider666 schreef:
niko schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toch een vette moto :duim: en die band $-
Heb gisteren de speed triple te koop gezet ,ben eens benieuwd wat dat gaat geven en dan komt er ook een night rod in de garage :moto:
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor FORDHAM » Ma Dec 05, 2011 9:12 pm

een Night Rod in Sedona Orange of een Chrome Yellow with BlackGraphics :duim:
liever KLEUR dan dat akelig BLACK.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fly with the eagle or scratch with the chickens.

Loud pipes NEVER saved a life .
Gebruikers-avatar
FORDHAM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor ivan » Di Dec 06, 2011 12:57 pm

ghostrider666 schreef:
niko schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij zou nog wel mogen verlaagd worden, tzou hem beter staan ma toch :duim:
Gebruikers-avatar
ivan
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor niko » Di Dec 06, 2011 5:57 pm

tja voor mij de zwarte AUB :p

Zou een mooi kerst cadeauke zijn :D
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Wo Dec 07, 2011 7:44 pm

is al gezakt(2cm) moet soms iemand meenemen dan zakt ie nog een beetje en moet wa speling hebben
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Berichtdoor ivan » Zo Dec 11, 2011 6:58 pm

ghostrider666 schreef:is al gezakt(2cm) moet soms iemand meenemen dan zakt ie nog een beetje en moet wa speling hebben

bestaat daar gene air-ride voor ;)
Gebruikers-avatar
ivan
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Zo Dec 11, 2011 10:02 pm

ja maar ten1ste kost da 2400 euro ten 2de moet men het omhoog zetten als men rijdt,men kan er alleem maar mee pronken als je hem parkeert,dan kun je hem latten zakken,en heb er een paar negatieve dingen over gehoord ,nu ben ik 264 euro kwijt
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Berichtdoor niko » Di Dec 13, 2011 6:01 pm

wel ziet er naar uit dat ik toch wat geduld zal moeten hebben voor ik een night rod in de garage zal kunnen zetten :(
tot nu toe nog geen enkele reactie gekregen voor de speed triple , zal beetje aan de tijd van het jaar liggen denk ik ( hoop in februari / maart meer geluk te hebben )
Gebruikers-avatar
niko
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ghostrider666 » Di Dec 13, 2011 8:39 pm

geduld er zal wel eens een reactie komen
Gebruikers-avatar
ghostrider666
2fast4u.be Lid

Vorige

Terug naar Choppers