wreckah schreef:heel veel respect hierroo.
wacht daar nog maar effe mee , als 't nie beter is dan origineel was het vooral een gigantische verspilling van tijd

Moderator: Moderators
wreckah schreef:heel veel respect hierroo.

Z146 schreef:janbros schreef:Z146 schreef:Dat duurt nogal voor dat die blok om zeep is
ik ben dan ook gene pro zoals het Mototech NBC-team
Ok 1-0 voor de Jan

, maar vermits het maar 1 is, is het geen ontwerp-fout, maar een lokaal probleempje 

en nu is alles ok
Ik ben géén expert (verre van zelfs) maar "PAPIER" in een blok gebruiken... ?

Ik vermoed dat Jan én MotoTech wél weten waar ze mee bezig zijn 
Vollegaaz schreef:tja... nochtans --->Pakkingpapier
Of ik ben gewoon grandioos mis met mijn stelling 
Kan dus wel tegen enkele °C 
janbros schreef:pff, sorry Niko, weer mislukt. Het blok is lekvrij ondertussen![]()
Ik wil nog altijd komen helpen hé. Of zal ik hem roderen ?![]()
paar keer culasse eraf gehad op zoek naar mogelijke problemen. zelfs nieuwe buskes gemaakt voor rond de KIPS-kleppen zodat ik dikkere O-ringen kon steken. water lekt niet meer langs klep naar buiten, maar dan was ergens intern nog een lek![]()
toch maar de cylinders er ook eens afgenomen, en toen bleken de pakkingen onder de cylinder vergaan te zijn. Ik had gewoon printerpapier gebruikt omdat ik de cylinders zo weinig mogelijk omhoog wou brengen (uitlaatpoorten zijn al licht verhoogd, en daar kwam dan nog eens een extra mm bij vanwege de lagere zuiger). Blijkt dus dat gewoon papier niet tegen naft kan. Daarom maar weer "standaard" pakkingen gemaakt uit "ontbijt-granen-dosen-karton"en nu is alles ok
![]()
die dikkere dichting verkllot wel mijn squish en compressieverhouding, maar ga het effe gewoon zo laten en zien hoe de cylinderkop het uithoud.
ja mannen, 't is zoals met zoveel dingen hè : iemand moet het uittesten. Bij deze weet ge nu allemaal dat ge geen printerpapier als pakking moet gebruiken als er naft (of misschien was het de anti-gel) mee in aanraking komt.
. Stefaan : mercie voor den tip

janbros schreef:en vanaf nu mogen ze hier bij ons in de gemeente vollenbak beginnen sterven, kwestie van ne voorraad papier aan te leggen
, dus heb niet echt een referentiepunt meer, maar 'k heb toch den indruk dat het dik in orde is kwa power
.
(2-takten houden niet van 70+ °C
)

. Maandag toerke van 400km gedaan, en ergens in de ardennen barst achteraan de cylinderbevestiging ontdekt
cylinder was nog steeds droog en radiator vol, dus na een paar stops en checks, gewoon besloten om de kraan weer open te draaien en verder te genieten moest uiteindelijk toch thuis geraken
. Staat van de barst is nog steeds hetzelfde - gelukkig - en blok nog altijd droog.
cylinder demonteren en laten lassen.Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten