Hond zoekt baasje

Moderator: Moderators

Hond zoekt baasje

Berichtdoor luna666 » Do Mrt 09, 2006 8:58 am

[indent]

Naam: Sam
SO-nummer: 70889
Ras(kenmerken): cv Labrador
Kleur: zwart
Geslacht: reu
Leeftijd: 7 jaar
Andere kenmerken: nihil

Mag ik even je aandacht?

Wel, mijn naam is Sam en ik zou graag even je aandacht willen vragen om mijn curriculum vitae te lezen. Heel precies weet ik het allemaal niet meer en het moet een beetje beknopt zijn, zodat het je volle aandacht krijgt. Ik werd geboren als reu uit een nest pups en kwam bij een gezin terecht waar ik mocht opgroeien tot een volwassen kerel. Mijn baasjes waren goed voor mij, ik kreeg liefde, ook aandacht en ze leerden me zindelijk te zijn, zodat ik zelfs 's nachts binnen in een warm nestje mocht slapen. De vriendschap die ik kreeg beantwoordde ik door zelf een voorbeeldige jongen te zijn. Mensen werden mijn vrienden. Iets moeilijker vond ik het om met zo'n pluizig ding (mijn baasjes noemden ze Musty, de poes) om te gaan, ze maakte zo een gek lawaai en je kon er wel lekker achter aan hollen, maar dat mocht dan weer niet.

Al bij al, mijn leven was mooi. Op een dag werden er vele spullen in dozen gedaan, die werden in de auto gezet en even later mocht ik ook mee in de auto. En… je raadt het al, daarom vraag ik even je aandacht.

Ik wacht op jou in het asiel, zelfs al een jaar lang.

Sorry, voor dit abrupte einde, ik zou nog veel meer willen toevoegen aan mijn levensloop, daarom.. Hoopvol wachtend op nieuwe baasjes,

getekend,
Sam

[/indent]
Afbeelding

Dus, moest ge iemand kennen, die zich wil ontfermen.................TEL 016-56 77 07
Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !!

www.ducatimob.be
666 -->> luna666
Gebruikers-avatar
luna666
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor murphy » Do Mrt 09, 2006 10:32 am

nonde da's knap geschreven!

ik hoop dat Sam zijn plaatske gaat vinden in de wereld...
Gebruikers-avatar
murphy
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor erazer » Do Mrt 09, 2006 10:42 am

Ik vind dat mensen maar eens wat verantwoordelijker moeten omgaan met hun dieren. Je dumpt je kinderen toch ook niet in een asiel (alhoewel, sommigen ...):@

Zolang ik bij m'n ouders woon, kan ik je niet helpen :(
23/08/2006 19:55: crash, result = broken leg, out till 1/12/2006
Afbeelding
[color=RoyalBlue]
fixx computer verkoop reparaties hardware & software verdeler
[/color]
Gebruikers-avatar
erazer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor toxic_rebel » Do Mrt 09, 2006 12:51 pm

SG1siler schreef:Ik vind dat mensen maar eens wat verantwoordelijker moeten omgaan met hun dieren. Je dumpt je kinderen toch ook niet in een asiel (alhoewel, sommigen ...):@

Zolang ik bij m'n ouders woon, kan ik je niet helpen :(

Je moet ook kijken onder welke omstandigheden hé....
Ons huurhuis werd enkele jaren geleden verkocht en 't enigste dat we vonden dat betaalbaar was was een appartement. Dus moest ons hondje naar 't asiel want in onze vriendenkring vonden we niemand die hem in huis wou nemen. Lijkt me minder erg dan een riesenschnauzer van 50 kilo op een appartement te steken hé...... als je niet weet wat de redenen zijn kun je beter zwijgen :@
Gebruikers-avatar
toxic_rebel
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor GregOrgy » Do Mrt 09, 2006 1:07 pm

toxic_rebel schreef:Je moet ook kijken onder welke omstandigheden hé....
Ons huurhuis werd enkele jaren geleden verkocht en 't enigste dat we vonden dat betaalbaar was was een appartement. Dus moest ons hondje naar 't asiel want in onze vriendenkring vonden we niemand die hem in huis wou nemen. Lijkt me minder erg dan een riesenschnauzer van 50 kilo op een appartement te steken hé...... als je niet weet wat de redenen zijn kun je beter zwijgen :@

Daar heb je wel gelijk in, maar ik denk niet dat SG1siler het zo bedoelde.
Natuurlijk kan het zijn dat je door redenen je huisdier weg moet doen, zonder dat je het zelf wil!
Is meer bedoeld voor mense die even een hond ofzo willen, en na een tijdje ze beu zijn en weg doen of verwaarlozen! Dat vind ik ook echt schandalig! :o
Goed nadenken voor je iets in huis haalt is de boodschap!:duim:
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

http://www.eybis.com
Gebruikers-avatar
GregOrgy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor kim » Do Mrt 09, 2006 1:09 pm

a dog is for life,not just for christmas

hoop dat sam snel terug ne goeie thuis vindt,zal eens mee rondhoren
trust me, i won't go fast.........
Gebruikers-avatar
kim
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor (kawa)sjaakie » Do Mrt 09, 2006 1:17 pm

GregOrgy schreef:Daar heb je wel gelijk in, maar ik denk niet dat SG1siler het zo bedoelde.
Natuurlijk kan het zijn dat je door redenen je huisdier weg moet doen, zonder dat je het zelf wil!
Is meer bedoeld voor mense die even een hond ofzo willen, en na een tijdje ze beu zijn en weg doen of verwaarlozen! Dat vind ik ook echt schandalig! :o
Goed nadenken voor je iets in huis haalt is de boodschap!:duim:

jap en vooral geen hond kopen als speelgoed voor de kindjes :mad: ,,,dit loopt gegarandeerd voor één van de 2 verkeerd af :s
Gebruikers-avatar
(kawa)sjaakie
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor W650 » Do Mrt 09, 2006 1:56 pm

Als ik zo iets lees krijg ik steeds bijna de tranen in de ogen. Heb zelf een viervoeterke in huis, wordt vertroeteld en verwend als ne kleine dus kan onmogelijk nen 2de in huis nemen. Vond het prachtig geschreven en hoop dat Sammeke vlug een goed thuis vind. Enige tijd geleden heeft er iemand hier ook een hondje gepost en had nadien vrij vlug een nieuwe thuis. Good luck :duim:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?

[size=75]
[/SIZE]
Foto's :Navarra 2008-
Bezoek mijn website : http://www.everyoneweb.com/motoravonturen/
Gebruikers-avatar
W650
2fast4u.be pro member

Berichtdoor nr17 » Do Mrt 09, 2006 2:30 pm

toxic_rebel schreef:Je moet ook kijken onder welke omstandigheden hé....

Zwijgen :?:?.

'k Zal het zelfs hardop typen se, ieder maakt zijn rekening natuurlijk, en zoals je zegt is elk geval een ander verhaal, maar dit is voor mij absoluut geen oplossing!
Je trouwe vriend wegdoen omdat je moet verhuizen waar geen hond welkom is of het te klein is, no way!! Dan moet er een ander oplossing gezocht worden.
Bovendien te klein, ga dan ne keer meer wandelen met da beest.
Bandit 12+5+0 = 17 :moto: The road's no place to race.
Gebruikers-avatar
nr17
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor nr17 » Do Mrt 09, 2006 2:32 pm

Sorry, het belangrijkste nog vergeten:

Veel succes met het vinden van een goede thuis voor Sam. :duim:
Bandit 12+5+0 = 17 :moto: The road's no place to race.
Gebruikers-avatar
nr17
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Mrt 09, 2006 9:41 pm

Dat is een triest verhaal :(

Hier is geen plaats meer. Al zou ik er nog eentje willen. Wij hebben een Tervuurse Herder uit het aziel gered.

Tis soms triestig voor die beesjes ...
Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Sw@tLorD » Do Mrt 09, 2006 9:45 pm

nr17 schreef:Zwijgen :?:?.

'k Zal het zelfs hardop typen se, ieder maakt zijn rekening natuurlijk, en zoals je zegt is elk geval een ander verhaal, maar dit is voor mij absoluut geen oplossing!
Je trouwe vriend wegdoen omdat je moet verhuizen waar geen hond welkom is of het te klein is, no way!! Dan moet er een ander oplossing gezocht worden.

Ons appartement met tuin werd in den tijd ook verkocht. Dus wij moesten er ook uit. Toen kwamen wij in botsing met de realiteit. Tijdens de zoektoch kregen wij overal een negatief antwoord als wij over de hond begonnen. (Bij sommigen vroegen ze zelfs hoeveel kinderen mijn ouders hadden). Mijn vader is dan naar de gazet gestapt. Nadat ons artikel was gepubliceerd, werden wij overstelpt met aanbiedingen van mensen die aan ons wouden verhuren. Uiteindelijk zijn wij ook in een appartement gaan wonen. Opt 7de. En als je genoeg tijd maakt voor het dier en zeer regelmatig gaat wandelen, dan is dat beesje zeer blij. Natuurlijk is het moeilijker te combineren met een kat.
Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977
Gebruikers-avatar
Sw@tLorD
2fast4u.be expert member

Berichtdoor tweety » Do Mrt 09, 2006 10:56 pm

kei lief...
en 'k hoop dat Sammeke rap ne goeie thuis vind...
mor 'k zit hier al met genoeg beesten thuis momenteel...:u

dikke kus
tweety
Gebruikers-avatar
tweety
2fast4u.be expert member

Berichtdoor peter » Vr Mrt 10, 2006 7:56 am

sluit me volledig aan bij nr17. Met een hond haal je een hoop verantwoordelijkheid in huis, dat weet je op voorhand, dan gedraag je je er naar.

Zoals steeds is de hond weeral de dupe vant verhaal, jammer...zeer jammer.

Mijn vrouwke en ik hebben 17j honden gehad, beiden zijn ondertussen op bejaarde leeftijd gestorven, maar ik mag gerust zeggen dat die een fantastisch leven hebben gehad. Voorlopig nemen we er geen meer omdat we vinden dat we er momenteel niet voluit onze tijd kunnen/willen insteken (ook al zouden we doodgraag terug honden hebben).

Ach, vele mensen zouden beter geen dieren (of kinderen ook trouwens) mogen hebben.
KTM SM-T 990
:-)
peter
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor jos » Za Mrt 11, 2006 2:36 pm

peter schreef:
Ach, vele mensen zouden beter geen dieren (of kinderen ook trouwens) mogen hebben.

Volkomen mee eens, als ikzelf niet met een verhuis zat ging ik hem halen. (mooi geschreven verhaal)
Maar ben zelf aant zoeken voor een huis omdat ik de 2 honden en een angorakonijntje nie kan achterlaten.

Groetjes.
Aut viam inveniam aut faciam
Gebruikers-avatar
jos
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor zardoz » Za Mrt 11, 2006 2:53 pm

Sw@tLorD schreef:Ons appartement met tuin werd in den tijd ook verkocht. Dus wij moesten er ook uit. Toen kwamen wij in botsing met de realiteit. Tijdens de zoektoch kregen wij overal een negatief antwoord als wij over de hond begonnen. (Bij sommigen vroegen ze zelfs hoeveel kinderen mijn ouders hadden). Mijn vader is dan naar de gazet gestapt. Nadat ons artikel was gepubliceerd, werden wij overstelpt met aanbiedingen van mensen die aan ons wouden verhuren. Uiteindelijk zijn wij ook in een appartement gaan wonen. Opt 7de. En als je genoeg tijd maakt voor het dier en zeer regelmatig gaat wandelen, dan is dat beesje zeer blij. Natuurlijk is het moeilijker te combineren met een kat.

Chapeau, het levende voorbeeld van dat als ge genoeg moeite doet of iets echt wilt, dat er wel een oplossing komt.
T is bij veel mensen vaak gemakkelijker om te zeggen "we hebben echt ons best gedaan, maar t ging niet anders". Mijne hond zal nooit naar het asiel verhuizen omwille van huisvesting. Toen wij op zoek moesten gaan naar een huurhuis, heb ik mij direkt omgedraaid bij elk huis waar ze zeiden "huisdieren niet toegelaten" of waar er simpelweg niet genoeg plaats was voor de hond.

Quote:
Geplaatst door toxic_rebel
Je moet ook kijken onder welke omstandigheden hé....

Geplaatst door nr17

Zwijgen :?:?.

:agree:

Wij moesten ook noodgedwongen verhuizen, met een beperkt huurbudget, waarvoor ge eigenlijk alleen een appartement vond. Na een jaar zoeken (waarvan een half jaar noodgedwongen bij mn schoonmoeder wonen, omdat we nog niks haddengevonden) uiteindelijk ons droomhuis gevonden. 65 are grond erbij, plaats genoeg dus voor de hond, voor ne prijs waar ge vaak nog geen appartement voor hebt.
Dus Toxic Rebel, alles gaat in mijn ogen. Ge moet geen mensen aanvallen die het beste voorhebben met dieren. Voor mij is een hond zoals een kind (en ik heb ze allebei), als ge er een in huis neemt, neemt ge de verantwoordelijkheid voor 100%.
Als ge ne Riesenschnauzer neemt, weet ge toch dat z'n formaat wel eens voor problemen kan zorgen? Maar ja, hoeveel honden van dat formaat zitten er in t asiel omdat de baasjes ze toch niet meer zo leuk vinden? Als ge m echt wou houden, dan had ge wel een oplossing gevonden, niet met stenen beginnen smijten omdat ge een schuldgevoel hebt.

K ben daar radicaal in, maar als iedereen zo zou denken, zouden de asiels al een pak minder vol zitten.
zardoz

Berichtdoor luna666 » Ma Mrt 13, 2006 8:34 pm

Sammeke zit in het asiel van Langdorp, de sukkelaar zit er al een jaar lang :(

Zou hem direct gaan halen, maar dat gaat helaas ni, want wij hebben onze Bouvier (reu) vn 13 jr en de Malteser (weldra 12 ) en de bouvier is echt in de winter vn zijn leven, hij kan ni zoveel meer hebben.

En weldra komt onze oudste en zijn vriendin bij ons inwonen en die brengen hun stafford teefje ook mee.

En dat is momenteel meer dan hij aankan. Heb er enorme hartpijn van zelle, maar volgens mijne halve trouwboek moet ik een beetje realistisch blijven en zien dat het voor alle bewoners vn dit huis nog leefbaar blijft, ook vr onze twee poezen hé.

En ik ga door een vuur voor mijn beestjes zelle, dat weet iedereen hier :)

Ben hoe dan ook een enorme dierenvriend die het dikwijls zeer moeilijk heeft met het onrecht dat er wordt aangedaan.:engel:

En ik probeer stillekes mijn bijdrage te leveren om het leed een beetje proberen te verzachten.;)

In elk geval allen bedankt vr de reacties, en als ge iemand weet.........
Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !!

www.ducatimob.be
666 -->> luna666
Gebruikers-avatar
luna666

Terug naar Off-Topic