Honda cbr1000rr weg voor een yamaha fz1

Rijervaring, foto's en geschiedenis van naked bikes.

Moderator: Moderators

Honda cbr1000rr weg voor een yamaha fz1

Berichtdoor marc b12 » Za Dec 11, 2010 3:37 pm

Ergens in september heb ik mn bandit 1250N verkocht voor een honda cbr1000RR repsol.Nu bleek al vrij snel dat een supersport niet echt mijn ding was en ik besloot dus redelijk snel om de Honda weer van de hand te doen. Ik wou op die 2 maand dat ik ermee gereden heb niet echt geld verliezen en hem dus weer overlaten aan een dealer was dan ook geen optie omdat je dan nooit echt krijgt wat je ervoor wil. Hem op kapaza en 2dehands gezet dus en na een tijdje krijg ik een telefoontje of ik geen zin had om hem te ruilen voor een 1 jaar jongere Yamaha FZ1 naked. Na wat info te verzamelen over de motor op het net,en na het zien van wat foto's van de moto afgesproken met de eigenaar en we hebben dus geruild van motor. De Yamaha heeft ondertussen nog geen meter gebold door het slechte weer en nu zijn de velgen er onderuit om ze te laten polieren. Er gaan nog wel enkele aanpassingen aan gebeuren zoals Rizoma fatbar stuur en risers, bar ends,titax hendels,stalen remleidingen,enz... Hier alvast enkele pics van de bike.Ik ga de verdere aanpassingen hier ook wel posten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
marc b12
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor G-smack » Za Dec 11, 2010 3:38 pm

ferm spel en als je dit soort moto beter ligt, why not :duim:
lijkt me een echte speelmoto
Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight.
Gebruikers-avatar
G-smack
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor marc b12 » Za Dec 11, 2010 3:44 pm

Ja,ben daar vrij zeker van. Na een week had ik al spijt dat mn bandit weg was. Maar het stuurgedrag van de honda was zoveel beter dan dat van de Suzuki dat ik ergens wel twijfelde om er weer eentje aan te kopen. Ik had op de advertentie dan ook vermeld dat ik een eventuele ruil met een bandit 1250 of een Kawa z1000 zou overwegen. Nu kwam die mens daar ineens af met de fz1,en toevallig ken ik enkele mensen die daar mee rijden en zei vertelden me dat dit wel iets was voor mij . Dus was de knoop redelijk snel doorgehakt . ;)
Gebruikers-avatar
marc b12

Berichtdoor joe » Za Dec 11, 2010 3:57 pm

Goeie keuze :duim:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
joe

Berichtdoor Spinnekop » Za Dec 11, 2010 4:07 pm

Afgezien van het feit of we die blauwe lampjes nu mooi vinden of niet, denk ik dat ze je toch beter laten opvallen als motorrijder. 'k Heb precies het idee dat koekblikkers die uit een zijstraat komen u iets sneller gaan zien aankomen. Wishful thinking misschien. :p Voor de rest mooi machien natuurlijk, zo'n FZ1. :duim:
Spinnekop

Berichtdoor NATAS » Za Dec 11, 2010 4:14 pm

proficiat met de ruil.
veel plezier op de FZ1 :moto:
There are no speed limits on the road to excellence.
Gebruikers-avatar
NATAS
2fast4u.be pro member

Berichtdoor KawaNinja46 » Za Dec 11, 2010 5:02 pm

ik snap het niet. Je wou niet veel verliezen op de Blade.
En dan ruil je met een goedkoper model als de FZ1?

Die met de FZ1 heeft toch een zaakske gedaan denk ik dan.

Maar in elk geval, als de nakeds meer uw ding zijn, zalt zeker een goeie ruil zijn! Veel plezier met de FZ1 !! :duim:
- Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting -
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Flip CBR » Za Dec 11, 2010 5:04 pm

KawaNinja46 schreef:Die met de FZ1 heeft toch een zaakske gedaan denk ik dan.

Dat dacht ik ook, maar ik weet natuurlijk niet van welk jaar de motoren zijn...
Wel cool die FZ1 !
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor marc b12 » Zo Dec 12, 2010 9:22 am

De cbr was van 2005 en had nu 30000 km gedaan en stond op versleten banden. De fz1 is van 2006 en heeft er 26000km . Als ge de prijzen tweedehands bekijkt dan komt dat in elkaars buurt. Trouwens, alle reactie's die ik kreeg op de cbr haakten af op de km stand. Alsof die Honda dan aan grut gereden is,wat helemaal niet klopt. Ik heb 6500€ gegeven aan de cbr en de prijs van de yamaha stond zelfs hoger (7200€) op kapaza. Moest ik zinnens zijn van hem opnieuw te verkopen dan zou ik ongeveer hetzelfde bedrag weer hebben dan dat ik eraan kwijt was. Ik heb bij verschillende dealers geweest om eens te zien wat ik zou moeten opleggen voor een andere tweedehands , en dan kwam het steeds uit dat ik ongeveer 1500€ moest opleggen. Ben bij Geert van Mol geweest , Dirk Van Mol , Ideal , en Bike parts. Bij Bike parts kreeg ik nog het beste aanbod op een bandit 1250 S van 2010, maar dan nog eentje met het zilverkleurige blok en dan zou ik 1250€ moeten opleggen hebben. Eentje wou zelfs maar 5000€ meer geven voor de Honda :?.
Gebruikers-avatar
marc b12

Berichtdoor Flip CBR » Zo Dec 12, 2010 1:52 pm

Mja, bij een dealer moet je niet zijn voor een goede overnameprijs mijn gedacht.
Die denken alleen maar aan hun winst, hetgeen logisch is.
En 30.000km is inderdaad niks voor zo'n blok (zeker bij straatgebruik), maar
maak dat de meesten maar eens wijs...
Dus dan heb je eigenlijk geen slechte zaak gedaan.
Dan rest me enkel nog het volgende: Veel plezier met de FZ :duim:
One life, live it !!
CBR dude
Gebruikers-avatar
Flip CBR
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor white tiger » Zo Dec 12, 2010 2:02 pm

Eerlijk gezegd niet alle dealers zijn zo
heb een voorbeeld met men maat die zen gsxr 1000 k5 weg deed voor een fazer
bij felix en jos was hij gaan zien voor een 2dehands dat daar toen stond een blauwe fz1fazer volledige kuip derop en aantal opties
felix en jos keek even op 2dehands waar zen gixxer op stond en menne maat vroeg toen de prijs op 2dehands en kreeg die ook zonder aarzelen van deze dealer
Dus niet iedere dealer is zo uiteraard zijn er altijd die proberen he
gelijk hebben ze wij zouden dit ook doen lol
Gebruikers-avatar
white tiger
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor G-smack » Zo Dec 12, 2010 3:26 pm

Raes in loppem heeft altijd goede deals
bv
http://www.motoafbraakraes.be/index.php?pagina=schadevrij&query=ja
heb hem gezien en is als nieuw
Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight.
Gebruikers-avatar
G-smack
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor KawaNinja46 » Zo Dec 12, 2010 4:08 pm

marc b12 schreef:De cbr was van 2005 en had nu 30000 km gedaan en stond op versleten banden. De fz1 is van 2006 en heeft er 26000km . Als ge de prijzen tweedehands bekijkt dan komt dat in elkaars buurt. Trouwens, alle reactie's die ik kreeg op de cbr haakten af op de km stand. Alsof die Honda dan aan grut gereden is,wat helemaal niet klopt. Ik heb 6500€ gegeven aan de cbr en de prijs van de yamaha stond zelfs hoger (7200€) op kapaza. Moest ik zinnens zijn van hem opnieuw te verkopen dan zou ik ongeveer hetzelfde bedrag weer hebben dan dat ik eraan kwijt was. Ik heb bij verschillende dealers geweest om eens te zien wat ik zou moeten opleggen voor een andere tweedehands , en dan kwam het steeds uit dat ik ongeveer 1500€ moest opleggen. Ben bij Geert van Mol geweest , Dirk Van Mol , Ideal , en Bike parts. Bij Bike parts kreeg ik nog het beste aanbod op een bandit 1250 S van 2010, maar dan nog eentje met het zilverkleurige blok en dan zou ik 1250€ moeten opleggen hebben. Eentje wou zelfs maar 5000€ meer geven voor de Honda :?.

Ah ok :) ik dacht dat de CBR nog maar 2 maand oud was en in dat geval zou't zowiezo een slechte zaak geweest zijn voor u :)
Khoop dat ge veel plezier hebt met de FZ1 ;) :duim:
- Racing is life. Anything before or after.. .. is just waiting -
Gebruikers-avatar
KawaNinja46
2fast4u.be pro member

Berichtdoor marc b12 » Zo Dec 12, 2010 6:19 pm

Ja hallo. Moest die inderdaad maar twee maanden oud geweest zijn dan mocht ik waarschijnlijk van mijn vrouw ni meer binnen .:D maar nu heb ik echt het gevoel dat het een faire deal is. Ik heb weer een naked en ik ben ook zeker dat de cbr in goede handen is . Beiden content dus .;) Van mij mag de winter nu al ophoepelen zenne. :moto:
Gebruikers-avatar
marc b12

Berichtdoor bandit 107 » Zo Dec 12, 2010 7:52 pm

proficiat he Marc :duim:, nu blijf ik alleen over met de racer:p, je vergeet mijne stuurombouw toch niet he?
Gebruikers-avatar
bandit 107

Berichtdoor marc b12 » Zo Dec 12, 2010 7:57 pm

Nee nee,als ge alles hebt kom je maar af he.;)
Gebruikers-avatar
marc b12

Berichtdoor bandit 107 » Zo Dec 12, 2010 9:05 pm

in orde :duim:
Gebruikers-avatar
bandit 107

Berichtdoor zwieper » Ma Dec 13, 2010 8:47 am

just ook je topicske gelezen.. heb ook een fz1 gehad van 2006... pracht moto, maar heel slechte gasrespons, waardoor ik hem heb weggedaan voor een model 2007 die stukken beter was. anderzijds heb ik een vriend die niet klaagt van de gasrespons van zijn 2006... tijd zal het uitwijzen zeker.
Gebruikers-avatar
zwieper

Berichtdoor Ducky » Ma Dec 13, 2010 10:11 am

G-smack schreef:ferm spel en als je dit soort moto beter ligt, why not :duim:
lijkt me een echte speelmoto

:agree::duim:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ducky
2fast4u.be pro member

Berichtdoor marc b12 » Ma Dec 13, 2010 7:48 pm

zwieper schreef:just ook je topicske gelezen.. heb ook een fz1 gehad van 2006... pracht moto, maar heel slechte gasrespons, waardoor ik hem heb weggedaan voor een model 2007 die stukken beter was. anderzijds heb ik een vriend die niet klaagt van de gasrespons van zijn 2006... tijd zal het uitwijzen zeker.

Ik ben er van op de hoogte. Maar ik heb er nog geen meter mee gereden,dus nog even afwachten. Als ik het niet goed vind dan is er wel een oplossing voor hoor. je kan de secundaire butterfly's(kleppen in de injectie) verwijderen of vervangen door kleinere exemplaren ,en dan is dat , volgens ik al aan info gevonden heb een pak beter. Ik heb dit destijds bij mn bandit ook gedaan en die pakte nog beter op dan ervoor. ik zal het hier wel posten wat ik ermee ga doen. Eerst maar even zo testrijden ;).
Gebruikers-avatar
marc b12

Volgende

Terug naar Naked Bikes