Honda CBR1100XX SuperBlackbird

Rijervaring, foto's en geschiedenis van sport/supersport motoren.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Bigshorty » Za Mei 17, 2008 11:23 am

Heb in mijn (98' xx) voorvork WP veren zitten en achteraan een volledige WP vering. Ben er serieus kontent van. Vroeger zonder de wp veren in de voorvork, reed ik met men uitlaat collector tegen de grond en de kuip was dan ook geschuurd. Na de aanpassingen veel stabieler bochten gedrag en beter remgedrag(voorvork stabieler). De achtervering kan ik bij duorijder harder zetten, wordt ook gedaan als de koffers erop staan om op verlof te gaan.

Mvg,
Bigshorty
Gebruikers-avatar
Bigshorty
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor blueflyer » Za Mei 17, 2008 11:39 am

das de max:duim: en idd ene die zegt da mee nen blakkie genen bocht te rijden is..no comment;)
Bigshorty schreef:Heb in mijn (98' xx) voorvork WP veren zitten en achteraan een volledige WP vering. Ben er serieus kontent van. Vroeger zonder de wp veren in de voorvork, reed ik met men uitlaat collector tegen de grond en de kuip was dan ook geschuurd. Na de aanpassingen veel stabieler bochten gedrag en beter remgedrag(voorvork stabieler). De achtervering kan ik bij duorijder harder zetten, wordt ook gedaan als de koffers erop staan om op verlof te gaan.

Mvg,
Bigshorty
'go whit the flow and don't push the river'
Gebruikers-avatar
blueflyer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ASTRO » Za Mei 17, 2008 11:51 am

Hyperpro`s zijn idd een geweldige verbetering. Voor wat ze kosten kan je geen betere keuze maken. Ik heb nu enkele maanden de progressieve voorvorkveren en de vervang achterveer. Motor stuurt veel lichter.:duim:
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

HELL`s afraid i might take over
Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor blueflyer » Za Mei 17, 2008 11:58 am

gaat mi vooral veel betekenen bij bochtenwerk waar asfalt er niet biljartachtig bij ligt..het 'dribbelen' zal beter onder controle zijn:duim:
ASTRO schreef:Hyperpro`s zijn idd een geweldige verbetering. Voor wat ze kosten kan je geen betere keuze maken. Ik heb nu enkele maanden de progressieve voorvorkveren en de vervang achterveer. Motor stuurt veel lichter.:duim:
Gebruikers-avatar
blueflyer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ASTRO » Za Mei 17, 2008 2:42 pm

blueflyer schreef:gaat mi vooral veel betekenen bij bochtenwerk waar asfalt er niet biljartachtig bij ligt..het 'dribbelen' zal beter onder controle zijn:duim:

Idd,

en de voorvorken slaan niet meer door bij een noodstop:D
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Brunetti » Za Mei 17, 2008 5:08 pm

Bigshorty schreef:Heb in mijn (98' xx) voorvork WP veren zitten en achteraan een volledige WP vering. Ben er serieus kontent van. Vroeger zonder de wp veren in de voorvork, reed ik met men uitlaat collector tegen de grond en de kuip was dan ook geschuurd. Na de aanpassingen veel stabieler bochten gedrag en beter remgedrag(voorvork stabieler). De achtervering kan ik bij duorijder harder zetten, wordt ook gedaan als de koffers erop staan om op verlof te gaan.

Mvg,
Bigshorty

Awel, dat van die collector tegen de grond heb ik ook al tegengekomen, op den afrit van de E17 bij ons in Beervelde en een paar keren in de Pyreneëen in stijle hairpins (telkens met duo). Is toch wel eigenaardig gevoel. In de hairpins dacht ik, ok, zal wel normaal zijn, maar op den afrit van de E17, ok, zat wel vaart achter ;) maar toch.
Wat raden jullie aan WP of Hyperpro ? Gezien ik veel met duo en nog meer met koffers rij, ga ik misschien wel voor de volledige vervangvering gaan.
Of is enkel de voor en achterste veren genoeg ? 'k vraag het maar gezien jullie ervaring mee hebben.

Brunetti
Croix : 1.02.41 | Mettet : 1.16.15
Folembray : 59.60 | Zolder : 1.52.50
Francorchamps : 2.59.93 | Ecuyers : 2.05.xx
Gebruikers-avatar
Brunetti
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Brunetti » Za Mei 17, 2008 5:14 pm

[quote="blueflyer"]das de max:duim: en idd ene die zegt da mee nen blakkie genen bocht te rijden is..no comment]

Ik zou het eerder voor het confort doen en voor het duo rijden, nu staat ie dan veel te laag (we zijn ook geen pluimgewichten : 95 +65 :u )
Qua bochten en snel rijden heb ik er nog weinig moeten lossen (man, I like that bike : rij ik die RR'kes buitenkant bocht met mijn pseudotoermachine (met de koffers en gps):D :D )
Croix : 1.02.41 | Mettet : 1.16.15
Folembray : 59.60 | Zolder : 1.52.50
Francorchamps : 2.59.93 | Ecuyers : 2.05.xx
Gebruikers-avatar
Brunetti
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor blueflyer » Za Mei 17, 2008 7:05 pm

oeppasse dat er gene r-dinges aan uw koffers blijft hangen:D
Brunetti schreef:Ik zou het eerder voor het confort doen en voor het duo rijden, nu staat ie dan veel te laag (we zijn ook geen pluimgewichten : 95 +65 :u )
Qua bochten en snel rijden heb ik er nog weinig moeten lossen (man, I like that bike : rij ik die RR'kes buitenkant bocht met mijn pseudotoermachine (met de koffers en gps):D :D )
Gebruikers-avatar
blueflyer
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor ASTRO » Za Mei 17, 2008 7:52 pm

[quote="Brunetti"]Awel, dat van die collector tegen de grond heb ik ook al tegengekomen, op den afrit van de E17 bij ons in Beervelde en een paar keren in de Pyreneëen in stijle hairpins (telkens met duo). Is toch wel eigenaardig gevoel. In de hairpins dacht ik, ok, zal wel normaal zijn, maar op den afrit van de E17, ok, zat wel vaart achter ]

Hyperpro heeft ook een vervangende achterschok, de 3D. Kost ongeveer 900eu.
Wil je echt topmateriaal dan moet je eens aankloppen bij een OHLINS dealer
http://www.ohlins.se/

Zorg wel dat je zit als je de prijzen hoort.:D

Ik heb trouwens alleen de vervangveren, kom eens naar een rit dan mag je de mijne gerust eens proberen, voel je meteen het verschil:duim:
Afbeelding

HEAVEN doesn`t need me,

Gebruikers-avatar
ASTRO
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Bigshorty » Zo Mei 18, 2008 9:33 am

Ik zou voor de WP gaan(ben er kontent van en staat al 100 000km op de moto), hyperpro ken ik nie(kan er niet over oordelen). Achtervering is ook op gewicht chauffeur afgeregeld als ik deze gekocht heb! En als er duo of bagage meerijdt, wordt de vering harder gezet door de preload adjuster. De achtervering is iets langer, de moto gaat iets hoger worden. Dus bij nieuwe achterband en de moto staat op de middenbok, kan het zijn dat de achterband de grond raakt en men het wiel moeilijk rond krijgt(Bv:voor ketting te smeren). Is op te lossen door een blokje onder de middenbok te lassen(heb ik gedaan).
De voorvork met de WP veren is ook op gewicht afgeregeld. Hoop dat dit je een beetje verder helpt.
Hier is de site van WP, staan prijzen op. Invoerder is gesitueerd in MOL en men kan steeds de moto daar laten ombouwen, mits een meerprijs te betalen voor in en uit bouwen vering.
http://www.wpsuspension.be/nl/road.html

Als ik effe reken volgens prijzen catalogus op WP site:
Voorvork veren + olie(XX bestelnr: 9932-0282.A) = +/- 120 euro(kan minder zijn, weet nie hoeveel olie erin kan)
Achtervering Type Fusion(xx bestelnr: 17.14.R8.21)= 660euro + preload 240euro
Achtervering Type Emulsion(XX bestelnr: 17.14.R9.21) = 425 euro + preload 240euro(als dit monteerbaar is op dit type)

Ik zou toch een preload adjuster nemen en deze op een handige plaats op de moto zetten, zodat je ten alletijde deze gemakkelijk kan bedienen. Mijn preload staat naast de voetsteun ophanging gemonteerd achteraan waar uitlaat op vastzit.

Indien nog vragen, stuur maar een Pm.

Bigshorty

[quote="Brunetti"]Awel, dat van die collector tegen de grond heb ik ook al tegengekomen, op den afrit van de E17 bij ons in Beervelde en een paar keren in de Pyreneëen in stijle hairpins (telkens met duo). Is toch wel eigenaardig gevoel. In de hairpins dacht ik, ok, zal wel normaal zijn, maar op den afrit van de E17, ok, zat wel vaart achter ]
Gebruikers-avatar
Bigshorty
2fast4u.be Regelmatig Lid

Vorige

Terug naar Sport / Supersport