Honda Deaville NT700VA

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Honda Deaville NT700VA

Berichtdoor .:ZeD:. » Do Jun 05, 2008 6:20 am

Geen idee of ik wel op het juiste forum zit, maar ik heb vorig weekend een nieuwe Honda Deauville gekocht. Straks nummerplaat halen bij D.I.V.

Zijn er nog andere mensen die een tourmoto hebben of zijn jullie allemaal eigenaars van racebakken.

Ben zelf eerder een toerist op de baan. Enkel bij mooi weer, niet te fel plat gooien maar toch een beetje vlot rijden. :D
Лучше несколько хороших друзей чем много так называемых друзей
Ik hoef niet te zwemmen in het geld , pootjebaden is genoeg !
HAPPY WIFE = HAPPY LIFE
Gebruikers-avatar
.:ZeD:.
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor transalpje » Do Jun 05, 2008 6:26 am

Welkom hier. Hier zitten wel wat tourmotoren of tour-rijders. Hangt eigenlijk allemaal van je definitie van Touren af. Ik reken mijn BMW R1200GS ook onder de tourmachines, want hij vreet genoeg km's op een jaar:D
Gebruikers-avatar
transalpje
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Nickel » Do Jun 05, 2008 9:46 am

Welkom

Ik rij zelf ook met een zwarte Deau 700 sedert februari. Staan ondertussen 5000 km op de teller en hij begint leuker en leuker te bollen.
:moto:
Is natuurlijk geen racemachine, maar die bedoeling heb ik ook niet, mijn ambities liggen immers ook ergens anders dan zo'n knietje leggen.

Ondertussen het vrouwtje ook over de streep gekregen zodat we aan het kijken zijn voor een tweede fietsje voor haar. Zal waarschijnlijk tweedehands cb500 worden of iets dergelijks.

Nickel
Nickel
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor brainstorm » Do Jun 05, 2008 7:43 pm

Hiero nog nen toerder.
Rij door de week (en ook in het weekend, naargelang de goesting) met mijn Deauville (nog nen 650 van 2003) van en naar het werk.
In het weekend heb ik een ST1300 Pan European klaar staan voor het wat grotere en snellere werk.

Trouwens proficiat met uwen Deauville, ge gaat er geen spijt van hebben, zeer plezant motoke.

Als mijne Pan is afgeschreven van de belastingen (woon/werk verkeer) word mijn Deauvilleke vervangen door een nieuw exemplaar, alleen jammer dat ik nog 4 jaar moet wachten anders zou ik het onmiddelijk doen :duim:

;)
Motorrijden is niet mijn hobby, ik "ben" motorrijder.
Gebruikers-avatar
brainstorm
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Nickel » Do Jun 12, 2008 4:06 pm

We vinden hem zelfs zo leuk dat we er een tweede hebben bijgekocht (wel een occasie 650) voor t vrouwtje. Kan een leuke zomer worden (als 't ooit zomer wordt tenminste :o )

Nickel
Nickel

Berichtdoor brainstorm » Do Jun 12, 2008 4:54 pm

Nickel schreef:We vinden hem zelfs zo leuk dat we er een tweede hebben bijgekocht (wel een occasie 650) voor t vrouwtje. Kan een leuke zomer worden (als 't ooit zomer wordt tenminste :o )

Nickel

Goeie keuze, gaat er zeker geen spijt van hebben :duim:

Van welk bouwjaar?
Gewoon ter info hoor, want vanaf 2003 is de motor een beetje veranderd en dat komt de verstook ten goede.
Heb zelf eentje nieuw gekocht in 1999 en eentje in 2003, waar ik nu nog mee rondtuf en moet zeggen dat deze veel beter is.
De motor trilt minder en verstookt minder, bij normaal rijgedrag lust hij 4,5 liter, dus, daar kan je gemakelijk 350 km mee doen alvorens de pompt te moeten opzoeken.
Ik zou zeggen, veel plezier ermee en hou het veilig :duim:

;)
Gebruikers-avatar
brainstorm
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor VerSeg » Do Jun 12, 2008 6:04 pm

.:ZeD:. schreef:Geen idee of ik wel op het juiste forum zit
Een moto is een moto, allé ... wat motard zijn betreft toch. :D
Ben zelf eerder een toerist op de baan. Enkel bij mooi weer, niet te fel plat gooien maar toch een beetje vlot rijden. :D
Als ge het zo ziet, dan ben ik een supertoerist. :rolleyes:

Veel succes met uw bakske. :duim:
Gebruikers-avatar
VerSeg
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Nickel » Ma Jun 16, 2008 8:43 am

[quote="brainstorm"]Goeie keuze, gaat er zeker geen spijt van hebben :duim:

Van welk bouwjaar?
Gewoon ter info hoor, want vanaf 2003 is de motor een beetje veranderd en dat komt de verstook ten goede.
Heb zelf eentje nieuw gekocht in 1999 en eentje in 2003, waar ik nu nog mee rondtuf en moet zeggen dat deze veel beter is.
De motor trilt minder en verstookt minder, bij normaal rijgedrag lust hij 4,5 liter, dus, daar kan je gemakelijk 350 km mee doen alvorens de pompt te moeten opzoeken.
Ik zou zeggen, veel plezier ermee en hou het veilig :duim:

]

Is er ene van 1998 met 30 000 km. Heb pas een nieuwe 700 gekocht in februari dus het stopt ergens hé. En voor een complete nieuweling moet je geen (te) nieuwe kopen ook hé....
Er liggen wel nog macadams 100x op van voor en van achter, denk er toch over om die te vervangen door de bt 020. Ik vermoed dat de wegligging daarmee zou verbeteren?

Nickel
Nickel

Berichtdoor Olsene Boy » Ma Jun 16, 2008 9:31 am

4,5 liter, zo een verbruik zou ik nu ook wel willen...

welkom op 2fast

reed met een gsxf, een sport-touring model, nu toch overgeschakeld op sport model maar zit er wel in dat ik vroeg of laat toering ga...

heb namelijk geen wagen en dan is iets zuinigs/comfortabels nog zo plezant voor t woon-werk
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor brainstorm » Ma Jun 16, 2008 3:50 pm

Nickel schreef:Er liggen wel nog macadams 100x op van voor en van achter, denk er toch over om die te vervangen door de bt 020. Ik vermoed dat de wegligging daarmee zou verbeteren?

Nickel

Heb er bij mij nu Pilot Road 2 op liggen, zijn bangelijk goed, ook in nat weer :duim:

Olsene Boy schreef:4,5 liter, zo een verbruik zou ik nu ook wel willen...

Dat hangt ook een beetje van uw eigen pols af hé :D
Maar verder dan 6 liter ben ik nog niet geraakt en dan geef je gas a volenté.

Mijne Pan ST1300 verstookt meer, een 6 a 7 liter.

;)
Gebruikers-avatar
brainstorm
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor geiteboer » Wo Jul 02, 2008 5:26 pm

Ik ben ook een toeristisch typeke:D . Ik rij met een fzs1000 fazer en ben van zolder. Kunnen misschien eens afspreken voor een toeristische rit. Zal dan wel iets in elkaar boxen op de zumo.

Marc
security driver on V-STROM DL 650www.fazer.carnysoft.be
Gebruikers-avatar
geiteboer

Berichtdoor brainstorm » Wo Jul 02, 2008 5:55 pm

geiteboer schreef:Ik ben ook een toeristisch typeke:D . Ik rij met een fzs1000 fazer en ben van zolder. Kunnen misschien eens afspreken voor een toeristische rit. Zal dan wel iets in elkaar boxen op de zumo.

Marc

Lijkt mij een zeer goed idee :duim:
Ik ben van Brasschaat, net boven Antwerpen en heb hier ritten genoeg op mijn Zumo staan.
Dus, als we een keer naar zolder moeten afzakken, geen probleem, dan komen jullie per kerende maar eens een ritje in het Antwerpse maken.
Meestal neem ik de mensen een keertje mee naar de Zeelandbrug en een stukje Nederlands Zeeland, is altijd mooi voor de meeste.
Alleen moeten we maar eens een datum afspreken hé?
En een plaatsen uur van afspraak.
Misschien een nieuw topic starten................? :cool:

;)
Gebruikers-avatar
brainstorm
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor Blackpan » Zo Jul 20, 2008 12:33 pm

Ik ben ook van het touristische type en rijd met een Pan European st 1100
Heb ook wel interesse om eens samen een ritteke :moto: te doen
Grtz Blackpan
Suzuki v-strom dl 650 abs,2010
Gebruikers-avatar
Blackpan
2fast4u.be Newbie

Terug naar Tour motoren