Hummer H2 aan banden gelegd

Moderator: Moderators

Hummer H2 aan banden gelegd

Berichtdoor habit » Vr Nov 10, 2006 8:32 pm

Vandaag was ik bij mijn dealer met mijn Chevrolet Tahoe voor een oliewissel, en heeft deze toch toevallig een prachtige tweedehands Hummer h2 staan met weinig km en full-option, daar dit al enkele jaren een favoriete wagen van me is vond ik het wel eens gepast om er in plaats te nemen en is te vergelijken met mijn Tahoe.
Veel gelijkenissen doordat de Hummer H2 opgebouwd is op het chassis van een Tahoe en uiteraard ook een dochterfirma van Chevrolet is vind je in het interieur veel gelijke zaken terug.
Buiten dat je voor deze wagen een rijbewijs C nodig hebt om er mee rond te toeren wist mijn dealer me er ook bij te vertellen dat bij eventuele aankoop van deze Hummer er nog wel een begrenzer in moet geplaatst worden zodat de max. snelheid 90 km p/u is. Mijn mond viel toen open en vroeg uiteraard waarom! door dat deze wagens wel als lichte vracht kunnen ingeschreven worden maar het Tarra boven de 3500 kg uitkomt is dit weer een van de zoveelste maatregelen van onze minister Landuyt om de snelheidsbeperkingen aan banden te leggen van L.V.

Nu op zich heb ik geen probleem dat men de bestelwagens van tussen de 3.5 tot 7.5 Ton aan een snelheidsbeperking oplegd, daar ik elke morgen rustig aan 120 km naar Antwerpen suis over de E313 en deze L.V. en ik spreek eerder over de grotere L.V. makkelijk tegen 130 à 140 p/u je voorbij knallen met regelmatig aanrijdingen tot gevolg..

Dus we zullen in de nabije toekomst de H2 aan dumpingprijzen kunnen kopen in ons landje, wel te verstaan dat je dan tegen 90 p/u wil rijden:s
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Jeroen! » Vr Nov 10, 2006 8:42 pm

Dat is minder, en is daar dan echt geen weg omheen?
Laatst zag ik er nog een rijden aan net iets meer dan 90...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor habit » Vr Nov 10, 2006 8:48 pm

1DRR schreef:Dat is minder, en is daar dan echt geen weg omheen?
Laatst zag ik er nog een rijden aan net iets meer dan 90...

tja de weg er omheen zou kunnen zijn dat je de begrenzer zou kunnen uitschakelen wanneer dit jou uitkomt, maar dit is een europese regel maw dus mag je ook niet in onze buurlanden harder rijden met zulke wagens, en wat de boetes zullen zijn voor deze overtredingen?? ik kan het me al voorstellen|(
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Road_devil » Vr Nov 10, 2006 8:50 pm

die spillie reed er toch ook mee, tijdens de gumball rally en die was toen ook al begrensd zenne op 90km/u
Gebruikers-avatar
Road_devil
2fast4u.be expert member

Berichtdoor KOLDARK » Vr Nov 10, 2006 9:26 pm

Klopt, ik ken iemand die deze al een tijdje heeft en eerst moest hij van die reflektoren achteraan plaatsen ( waar hij nu al 8 boetes voor heeft door ze niet te plaatsen ) en nu zou hij die begrenzer er moeten opzetten.

:s
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Thinluni » Vr Nov 10, 2006 9:36 pm

Belgie het land der debielen jong jong.:@
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thinluni
2fast4u.be expert member

Berichtdoor TDM » Vr Nov 10, 2006 10:17 pm

Nieuw en met terugwerkende kracht! Alle voertuigen met een MTM groter dan 3500kg en in dienst gesteld na 01/10/2001 moeten voorzien zijn van een snelheidsbegrenzer tot 90km/h. Dus ook al die Hummers. Dit bericht heb ik ontvangen op 04/09/2006.
Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.:D
Gebruikers-avatar
TDM
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Stax » Vr Nov 10, 2006 10:25 pm

:rolleyes: het loopt stilletjes aan de spuigaten uit met die belachelijke regels...
*-*-*-* LOUD PIPES SAVE LIVES *-*-*-*
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jeroen! » Vr Nov 10, 2006 10:29 pm

Redelijk belachelijk volgens mij. Ik heb het nooit geweldig gevonden, maar hoe langer hoe meer zou ik liever van dat Europa af zijn. Stelletjes Afbeelding Afbeelding daar.
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor McDaddy » Za Nov 11, 2006 1:22 am

Ik dacht dat da in Duitsland al was. Maar weet niet zeker.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor RunnerX » Za Nov 11, 2006 1:31 am

slopen die handel tot -3500kg :duim:
From CB500 (sold) to CBR900/Fireblade streetfighter(sold) to Honda CB1000r stunt'r 4 life - @ Runnerx @
-------------------------------------------
hoe gekker hoe liever:engel:
-------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RunnerX
administrator

Berichtdoor habit » Za Nov 11, 2006 7:51 am

Niet dat ik een grote voorstander ben van grote vette SUV's maar dat de overheid eerst deze kopers van dit klasse van wagens eerst de volle aankoopprijs laat betalen en dan daarna de regels gaat aanpassen alsof het dan werkelijk " vrachtwagens " zijn...

Ik behoed me welke regels ze kortelings gaan uitvinden om de motorrijder zijn vermaak te kelderen!! ik vrees dat er wat staat aan te komen de eerste jaren:s
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor dirk bruijns » Za Nov 11, 2006 9:03 am

habit schreef:... dat de overheid eerst deze kopers van dit klasse van wagens eerst de volle aankoopprijs laat betalen

Sinds vorig jaar zijn die regels er al. T.t.z. als je toch deze voertuigen als lichte vracht wil inschrijven m.a.w. weinig of geen verzekering en taks betalen, moeten deze voldoen aan zeer strenge eisen. Een hondenrenne'ke tussen de banken van een Cayenne volstaat niet meer, de bank eruit, gordels eruit en een vaste scheidingswand. En nog wat regels dat de laadvloer een minimum aantal centimeters met hebben tov lengte voertuig.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
dirk bruijns
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Tim » Za Nov 11, 2006 9:16 am

Bende zeikerds,dat ze een zwaardere taks heffen of zo,tenslotte ben je een grotere vervuiler en rij je de wegen sneller stuk.Tot daar aan toe.

maar dit , das weeral mensenkl%+;:rij

Maar ja spijtig genoeg denkt een meerderheid in Vlaanderen er anders over...

Mss volgende keer voor andere partij stemmen waarvoor dit geen prioriteit is?

En anders verhuizen naar de USA...Heb misschien in de toekomst de mogelijkheid maar heb toch mijn twijfels....'T zou al nie Californie worden en das wreed spijtig

Dus af en toe naar ginder op verlof gaan en een dikke vette Hummer huren is de boodschap
More tricks than your local strip club....

http://crashalot.blogspace.be/
Gebruikers-avatar
Tim
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor habit » Za Nov 11, 2006 9:33 am

de oplossing zou nog zijn dat je deze wagens aankoopt en uitvoert naar b.v. Polen en dan op Poolse registratie plaats en zo er hier mee rond rijdt, in Polen word voor dit soort wagens geen extra taks of wetten gevraagd.

Dus als we in de toekomst deze klasse van wagens op Poolse registratie zien rondrijden hier op onze wegen is dit duidelijk om de wet te omzeilen.

voor hoe lang dat dan weer duurt tot ze in deze landen ook de wetten aanpassen is dan weer de vraag??
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor McDaddy » Za Nov 11, 2006 10:02 am

habit schreef:Niet dat ik een grote voorstander ben van grote vette SUV's maar dat de overheid eerst deze kopers van dit klasse van wagens eerst de volle aankoopprijs laat betalen en dan daarna de regels gaat aanpassen alsof het dan werkelijk " vrachtwagens " zijn...

Ik behoed me welke regels ze kortelings gaan uitvinden om de motorrijder zijn vermaak te kelderen!! ik vrees dat er wat staat aan te komen de eerste jaren:s

De grote reden dat deze voertuigen zo belast worden en an benden gelegd worden, is het milieu. SUV's en andere zware auto's, die vervuilen het milieuveel harder dan de lichte jappen en europeanen. En dus nemen zij die regel van, hoe meer verstoken, hoe vervuilender voor het milieu, hoe meer betalen. Maar anderzijds komt er ook al meer binnen door het meerverbuik (dat is dan extra voor hen).

Een Jeep of SUV is in ons land alles behalve interessant.
I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!
Gebruikers-avatar
McDaddy
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Jeroen! » Za Nov 11, 2006 6:08 pm

Voor zover ik weet word een wagen nog steeds niet belast op uitstoot, maar gewoon op cc's en in dit geval op gewicht. Voor hetzelfde geld stoot die minder uit dan de gemiddelde 10jaar oude auto.
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor habit » Za Nov 11, 2006 6:30 pm

het merendeel van deze hummers rijden op gas!! dus van vervuiling is echt geen sprake!!
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor depo » Za Nov 11, 2006 6:44 pm

habit schreef:het merendeel van deze hummers rijden op gas!! dus van vervuiling is echt geen sprake!!

gelden deze regels voor ne hummer H3 ook :? deze is wel verkrijgbaar met diesel ;)
depo
2fast4u.be expert member

Berichtdoor KOLDARK » Za Nov 11, 2006 6:46 pm

habit schreef:het merendeel van deze hummers rijden op gas!! dus van vervuiling is echt geen sprake!!

Dan koopt je toch geene Hummer zeker :o

:moto:
Okinawa Goyu Ryu

To search for the old is to understand the new.

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.
Gebruikers-avatar
KOLDARK
2fast4u.be pro member

Volgende

Terug naar Off-Topic