Ik weet dat er ergens al een topic bestaat betreft herdenking aan overleden vrienden en familieleden. Maar vind het momenteel niet. Dit mag eventueel verplaatst worden naar het juiste topic.
Ik wil via deze weg... efkes mijn frustratie, zottigheid en verdriet kwijt.
Ik zit alleen thuis en dan wordt het pas confronterend. Alles wat ik al dagen probeer te verbergen is er nu... Dus heb ik geen andere keuze dan er mee om te gaan. En dit is een manier van mij... delen met de buitenwereld.
De titel zegt het zelf: in memoriam of mijn mémé...
Ze is sedert zondag in coma. Ze ligt nu in haar bed in het rusthuis.
Ze heeft enkel nog een zuurstofmasker.
Ze krijgt geen medicatie, insuline meer... uitzonderlijk nog kleine dosis morfine bij te hevige spierkrampen.
Ze kan haar afvalstoffen (zoals urine ed) niet meer kwijt... Het stapelt zich dus op in haar lichaam.
Ze werd maandag berecht door de priester.
En nu is het ... afwachten en de wacht houden tot haar hart het begeeft! Tot haar lichaam te moe is om zich nog te verzetten.
Afwisselend houden mijn ouders, tante en ik de wacht...
Het is nu 2dagen verder... En ergens heb ik zoiets van "liever de korte pijn".
Laat het aub voorbij zijn. Maar wie ben ik??
Mémé is 86. Een madame naar mijn hart! Iemand met haar beide voeten op de grond. Werelds. Nuchter.
Ze heeft veel te verduren gehad zowel op familaal als op gezondheidsgebied.
Sedert september ging ze kliniek in en uit... tot voor kort het ziekenhuis opname weigerde. Het leek zinloos... "Mevrouw is niet meer te redden". Ze hield zich nog een week kranig. Tot zondag. Dan is ze het bewustzijn verloren en in comateuse toestand geraakt.
En ergens weten we allemaal van: eens een oud dametje zoveel kliniek doet op korte tijd kan het geen goed teken zijn! Maar toch blijft een mens hopen. Je wil zo lang mogelijk bij je houden! De coma is niet onaangekondigd maar toch een slag ih gezicht! Een ontnuchtering.
Nu is ze nog steeds in coma... en ergens weet je wel dat het einde nabij is maar toch hoop je op dat kleine mirakel dat ze het haalt.
En aan de andere kant wil je "de korte pijn".
Het wordt, zeker weten, een tweede klap in het gezicht eens het einde er is.
Dit is voor haar, ze
houdt van Gorki, net als ik.
http://www.youtube.com/watch?v=6aFSp1V_mU0
mia heeft het licht gezien
ze zegt niemand gaat verloren
mia heeft nooit afgezien
ze vraagt kun jij nog dromen???