Iraanse asielzoekers dreigen van kraan te springen in Brussel

Moderator: Moderators

Berichtdoor Stax » Do Nov 09, 2006 7:20 pm

DJ_Scorpio schreef:Als je elke dag in Brussel Hoofdstad werkt en der heel veel moogt (lees moet) oppakken dan zie je dat er veeeeel profiteurs bij zijn. Maar zoals hierboven ook al ergens gezegd werd, je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, der zijn er ook heel wat goeie bij die echt moeite doen om zich te integreren en die gaan werken.

Het gaat het hierin gewoon om het feit dat je nooit of te nooit aan dergelijke chantagepraktijken mag toegeven, anders kunnen we ze morgen allemaal van de kranen gaan plukken en geloof me in Brussel staan er heel veel kranen. We (mijn collega's en ikzelf) waren gisteren met heel veel mankracht om nog maar te zwijgen van de ambulances, brandweer en nog zoveel andere mensen die achter de schermen alles in goede banen moesten leiden, der zijn zelfs trams die niet meer konden rijden omdat ze te dicht bij de plaats der feiten moesten passeren. En ik zal nog maar niet beginnen over de kostprijs van die hele chantagedag. Toen we gisteren de arrestaties in de kerk mochten doen met die zotten die zichzelf wilden verwonden was da ook niet zonder gevaar, je moet het maar eens voorhebben dat zo ene zichzelf en alles rondom hem in brand zet. Ik ben zeker geen racist en der moet hulp geboden worden aan mensen in nood maar nimmer of te nooit mag dat door zo'n praktijken afgedwongen worden.

100% gelijk in.
En België geeft ook niet toe in zo'n gevallen WANT er staat al langer te lezen in de krant dat die Iraniërs geen vergunning krijgen.
Voor hun actie was dat al een NJET en nu na hun aktie blijft het een NJET...
*-*-*-* LOUD PIPES SAVE LIVES *-*-*-*
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Bartje » Do Nov 09, 2006 7:24 pm

Stax schreef:Wie zegt dat ze profiteren?
Of is dat een vermoeden die jij nu uit en ik nooit in de mond genomen heb. :cool:

:?
Heb ik ergens vermeld dat dat van u komt ?
Maar ge gaat hier toch niet ontkennen , dat er niet van onze sociaal zekerheid en alles wat WIJ hebben opgebouwd opdat WIJ 't hier retegoed zouden hebben (komt wel van u) , geprofiteerd word hé !
Ik zeg niet dat 't allemaal profiteurs zijn , verre van !
You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Gebruikers-avatar
Bartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Stax » Do Nov 09, 2006 7:27 pm

Bartje schreef::?
Heb ik ergens vermeld dat dat van u komt ?
Maar ge gaat hier toch niet ontkennen , dat er niet van onze sociaal zekerheid en alles wat WIJ hebben opgebouwd opdat WIJ 't hier retegoed zouden hebben (komt wel van u) , geprofiteerd word hé !
Ik zeg niet dat 't allemaal profiteurs zijn , verre van !

Idd er zijn zeer zeker profiteurs...
Kmoet maar uit m'n venster kijken en kzie genoeg langdurig werklozen en leeggangers...
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Dieterke750 » Do Nov 09, 2006 8:17 pm

Stax schreef:Idd er zijn zeer zeker profiteurs...
Kmoet maar uit m'n venster kijken en kzie genoeg langdurig werklozen en leeggangers...

Ja zo weet ik der ier ook genoeg rondlopen ;)
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor habit » Do Nov 09, 2006 8:24 pm

[quote="Dieterke750"]Ja zo weet ik der ier ook genoeg rondlopen ]

en die moeten we niet alleen bij de allochtonen zoeken hoor!!
Gebruikers-avatar
habit
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Dieterke750 » Do Nov 09, 2006 8:32 pm

habit schreef:en die moeten we niet alleen bij de allochtonen zoeken hoor!!

idd dat bedoelde ik ;) (daar doelde stax ook op dacht ik)
Gebruikers-avatar
Dieterke750
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Stax » Do Nov 09, 2006 8:32 pm

[quote="Dieterke750"]idd dat bedoelde ik ]

Idd Dieterke :)
Gebruikers-avatar
Stax
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Jeroen! » Do Nov 09, 2006 8:37 pm

Ik blijf bij mijn spring maar gedacht. Niet omdat het asielzoekers zijn of wat dan ook, maar als ik morgen op het dak van het bedrijf ga staan omdat ik opslag wil ga ik die ook niet krijgen.
Ge moogt nog serieus kierewiet zijn, ik begrijp niet hoe zoiets uw zaak ten goede kan komen. En alhoewel ik bij mijn eerste gissing mis zat (ze hebben hun goesting niet gekregen), zullen we hierover naar Belgische gewoonte niet veel meer horen eens het is overgewaaid.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Assemocheilischmachallys !
Gebruikers-avatar
Jeroen!
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Bartje » Do Nov 09, 2006 8:37 pm

Kunt nen Belg moeilijk eruit zwieren hé , moet op een andere manier aangepakt worden !

Langs den ene kant liggen ze te roepen dat er niet genoeg werk is , langs den andere kant moeten ze buitenlanders naar hier halen om die knelpuntbanen (of hoe noemen ze 't ook alweer) op te vullen !
In de transport- en fruitsector vinden ze geen volk ? Dat ze die werklozen daar maar naartoe sturen !
You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!
Gebruikers-avatar
Bartje
2fast4u.be pro member

Berichtdoor racer » Do Nov 09, 2006 9:53 pm

ik was te juist naar leven zoals het is : luchthaven aan het kijken. Komt daar een vrouw uit kinshasa de vlieger uit gestapt. de controleur laat die vrouw stoppen en vraagt naar waar ze heen gaat. Ze zei dat ze naar lissabon ging en dat ze basketspeelster was. De man vraagt of ze geld bij had en een borgpapier (bewijs dat ze de mensen ging betalen voor haar gastgezin in lissabon) of zoiets. Ze had dus niks bij. de man zegt okee dan mag je het land niet binnen begint die daar te zeggen dat ze zich van kant ging maken als ze niet in Belgie mocht blijven. de man zegt dat het niet gaat en dan begint ze die nog uit te maken voor racist:? . Toen heeft ze naar haar tante gebeld hier in belgie en die heeft een advocaat laten komen en dan hebben ze asiel aangevraagd maar ze moest naar lissabon asiel gaan vrage want ze had een portugees visum. dus eerst zeggen dat belgen racisten zijn en dan asiel aanvragen. gewoon op de vlieger zetten en terug dan ist drekt opgelost
angst belemmert prestaties.
ik sterf hoe ik geboren ben : al bloedend en blijtend
Gebruikers-avatar
racer
2fast4u.be expert member

Berichtdoor Argentino » Do Nov 09, 2006 10:56 pm

Stax schreef:En dat WIJ hun geen antwoord of oplossing kunnen bieden is dan ook iets dat WIJ moeten oplossen...zij doen een wanhoopspoging deels door onze ingebrekestelling...
Maar Argentino wat houdt u tegen om die mensen een lift naar Iran te geven?? Opgelost toch???? of is het te simpel wat ik zeg? :rolleyes:

Nu trek je het toch wel een beetje in 't belachelijke hoor.
Nee, wij zijn niet verplicht om hen op te vangen, onderdak te geven ofzo... Als wij dat doen is dat binnen de mogelijkheden en binnen 't logische. Ik weet heel goed dat wij het hier niet slecht hebben, maar in elk land kan je er 't goeie van maken. Ik denk dat er Belgen genoeg zijn (en op de bank zie k dat veel te veel) die 't evengoed kunnen gebruiken. (Reportage Telefacts gisteren?!)
En daarbij, 't land van herkomst moet geen toestemming geven om hen terug te sturen.
Ik haal 't voorbeeld van mijn klante nog eens aan. Zij heeft al 3 documenten gehad voor onmiddellijke uitwijzing. Daar moet eens meer werk van gemaakt worden.
Rip Levi - 1/04/2009
Gebruikers-avatar
Argentino
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Off-Topic