kay schreef:sorry maar ik snap voor een stuk die mensen soms ook wel (vind da natuurlijk ook wel erg voor die bouwkraanmeneer). Hier in België worden mensen die van een oorlogsland of heel arm land met veel miserie komen veelal teruggestuurd (waarom is mij een raadsel) en anderen die niet in zo'n situatie verkeren mogen blijven (vraag zit mij allang dwars, iemand een goed antwoord hierop?)
Ge moet goed het onderscheid maken tussen oorlogsvluchtelingen of economische vluchtelingen.
Iran is geen land in oorlog!!!
Beste zou zijn dat Europa een heel groot gebied in Afrika zou inhuren en daar pavaljoentjes op en alles wat maar wenselijk is voor die mensen, zodat die niets te kort komen.
De oorlogsvluchtelingen, die gaan zich daar superamuseren, want ze zijn weg van de oorlog en weten dat ze erna terug naar huis kunnen.
De economische hebben dan alweer wat minder geluk, want die staan terug in de middle of nowere. Daarna terug sturen en die komen dan niet meer terug.
Ik ben ook van principe dat ze zo een mensen meteen moeten terug sturen. Zie nu die oostblokkers. Die zitten bij hun op café te stoefen dat ze naar belgie gaan vluchten. Ze komen hier aan en dan duurt het jaren eer ze terug moeten. Nee, die moeten meteen terug, want als die een week later terug in diezelfde café zijn nederlaag zit te vertellen, worden die anderen ontmoedigd.