Ik ga me hier even voorstellen zodat jullie weten wie ik ben.
Mijn naam is Jeroen, ben 20 jaar (12-01-1991) en afkomstig uit Grimbergen. (Vlaams-Brabant)
Sinds ik klein was kwam ik altijd al met moto's in contact. Mijn vader heeft tal van verschillende moto's gehad.
Van een Yamaha TDM tot een Yamaha R6. Ik vond het altijd super leuk om elk weekend mee te mogen rijden, voornamelijk naar de Ardennen. Zelf had ik ook zo'n 50cc quad waar ik mij super kon op amuseren.
Ondertussen ben ik BIJNA 21 zoals jullie zien. Naar deze leeftijd kijk ik al uit van mijn 16de.
Ik geef toe ik vond het zaliger op mijn 16 jaar met mijn eerste brommer rondrijden dan op mijn 18 jaar met mijn eerste auto. Dat zegt dus eigenlijk genoeg.
Het zit nog altijd in mijn kop en tzal er ook ni zo snel uitgaan.
Mijn ervaring
Goh, zelf heb ik nog niet echt veel ervaring op het gebied van met de moto te rijden.
Ik reed op mijn 16 wel met zo'n Derbi Senda Xtreme supermotard model, dit ging ook wel +100 maar kan je nog altijd niet vergelijk met een moto natuurlijk.
Verder reed ik 1 jaar geleden ook nog met de quad (400cc).
Vorig jaar heb ik ook eens een ritje gedaan met een Suzuki GSXF750 (oud model), toen voelde ik pas wat het is voor met een echte moto te rijden haha.
Dromen
Ik droomde altijd, zelfs vorig jaar nog van een Yamaha R6, ik vond het gewoon beestjes.
Maar bij nader inzien lijkt het mij toch niet zo verstandig voor een tal van redenen.
Je verstand zit in je rechterhand zeggen ze, goh ik geloof er niet veel van, zo'n machine vraagt om snel gereden te worden punt uit.
Daarom ben ik verder gaan kijken naar een naked bike. Eigenlijk wou ik eerst een super omdat ik zoiets had op mijn 16. (ongeveer dus :P) Maar aangezien ik graag de moto toch wil gebruiken voor lange ritten te doen in het weekend lijkt mij deze keuze niet zo juist.
Resultaat
Ik ben terecht gekomen bij de KAWASAKI Z750. Vind het persoonlijk een super mooie naked bike met toch heel wat koppel. En meer dan genoeg pk. Ben er al helemaal verliefd op geworden. Ik kijk 1u per dag ongeveer naar filmpjes op Youtube van de Z750 haha. Nu is er in 2011 ook een R versie op de markt gekomen. Ik ben er dus nog zeker niet uit welke versie ik zou kopen.
Het plan
- Ongeveer deze tijd mijn theorie voor het rijbewijs A doen.
- 12 januari als ik 21 jaar ben bellen voor een afspraak voor mijn 6u lessen.
Hopen dat de winter dus niet zo echt lang duurt zodat ik zo snel mogelijk eraan kan beginnen.
- 2u extra lessen volgen zodat ik meteen met de motor van de rijschool mijn praktijk kan doen.
- Rond maart, als de winter voorbij is uitkijken naar een nieuwe moto. (de Z750(R) dus)
Rond wanneer volgend jaar zou het 2012 model er zijn van de Kawasaki Z750(R)?
Raden jullie het mij ook aan meteen de R versie te kopen? Of is dat helemaal niet nodig voor mij als eerste motor?
Zo dit was het dan voor nu. Ik hoop volgend jaar mee te kunnen cruisen met jullie!
Verder ga ik ook eens horen achter verzekering, etc.
Groetjes!
Jeroen

heel goede keuze, men nonkel rijd ook op een z750 en is echt wel heel plezant en aangenaam om met te rijden.