Ralph schreef:Daar ik op zoek ben naar een nieuwe moto en ik altijd al enorm zot geweest ben van supermotards, zit er dus ook een kans in dat het een supermotard wordt.
op dit forum is er blijkbaar niet veel van te vinden, en op
www.supermotard.be hebben ze alleen veel lof over een xr
nu wil ik graag weten van jullie wat jullie goede supermotards vinden (liefst uit eigen ervaring) en waarom...
ik ben vandaag al gaan kijken naar een YAMAHA TT 600L van 1990, maar ik vindt daar bitter weinig info over.
Hebben die trouwens wel een oliepomp en wat zijn de andere
- pluspunten
- minpunten
- ...
het gaat over deze supermotard:

dat wit vanvoor op de koplamp is een blad waar 'te koop' op staat he, voor alle duidelijkheid...
greets
Hey
De motor van zo een TT is voor lange tijd onveranderd gebleven.
Dat wil wat zeggen.........ze zijn oersterk!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ge gaat er weinig problemen mee hebben.
Voor de rest is zijn enigste nadeel bij mij zijn redelijk hoge gewicht tegen over de modernere SM.
En de kickstart.....tja eens da ge de handeling gewoon zijt is het kinderspel.
Een oliepomp heeft em wel degelijk (allez de mijne toch:p ) aangezien dat ge met een apart oliereservoir zit buiten de motor moet die olie wel terug gepompt worden naar da reservoir.
Die van mij is nen '96 met Ohlins achter & Kayaba upsd voor, klauw & rempomp van Brembo en ben volop bezig em ook om te zetten naar nen SM.
En is zeker niet enkel geschikt voor de velden ......met zo nen TT op SM wielen kunt ge nog veel racerkes & nakeds te kakken zetten op bochtige wegen.
Dus doen zou ik zo zeggen.
FF hier ook eens kijken :
http://www.rallye-tenere.net/Stamb_tt_600.htm