Kawa 1400GTR 603 km met één tank; clipjes gemaakt

Rijervaring, foto's en geschiedenis van tour motoren.

Moderator: Moderators

Kawa 1400GTR 603 km met één tank; clipjes gemaakt

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc » Wo Aug 04, 2010 12:40 am

Heb een speciale pagina aangemaakt over de Kawasaki 1400GTR waarmee ik wel een heel extreme rit heb gemaakt.

Waar ik poogde van 500 km ver te geraken met één tank na wat discussies met andere Kawa-gebruikers en omtrent die nieuwe 2010-ECO-modus stand, geraakte ik (in onmenselijke omstandigheden, dat wel) aan 603 km voor ik stilviel aan... hihi... de Psychiatrische Kliniek in Brugge.

Zou die moto mij misschien toch iets hebben willen duidelijk maken door daar precies stil te vallen?

Alles vindt u op

http://www.logocom.be/moto/1400gtr

en voor techneuten staat er iets meer over mijn eigen visie en logica over het probleem van ongelijke remslijtage daarbij vooraan door het K-ACT systeem van Kawasaki dat werkelijk fenomenaal is en ik graag eens met iemand zou willen vergelijken die de beste BMW heeft in een echte remtest (op regen en droog). Die link staat in de linkerkolom als je naar beneden bladert als link. De pagina's moeten normaal in het midden verschijnen, maar uit tijdsgebrek zullen er nog veel schoonheidsfoutjes instaan.

PS: Nogmaals, het is eigenlijk onverantwoord dergelijke experimenten uit te voeren. Je moet meer in je spiegels kijken en je bent echt doodsbang en krijgt krampen in je rechter hand om a 2.500 RPM = 90 km/h te rijden. Maar de score mag er zijn: meer dan 600 km waar ik hoopte op 500 km met officieel 22 litertank (ik tankte wel 5 liter + 18,82 liter = 23,82 liter = overvol).

PS: Met mijn PanAmerican ST1100 raakt ik met een veel grotere tank zelfs niet in de buurt van 500 km!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Gebruikers-avatar
VAN BELLE Jean Marc
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor Swa » Wo Aug 04, 2010 9:07 am

Interessant, maar onder de 4l / 100km is best wel haalbaar met nog heel wat andere motoren (zonder ECO drive). Nu is het wel zo dat dat meestal niet zo'n zware motoren zijn zoals een 1400, maar toch.
Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...
Gebruikers-avatar
Swa
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Olsene Boy » Wo Aug 04, 2010 9:18 am

ola, dat is 423 kilometer verder dan dat ik geraak met mijn volgetankt 600-tje :D
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor 666racerke » Wo Aug 04, 2010 10:04 am

:agree: same here
PSN: racerke666
Gebruikers-avatar
666racerke
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor TooTall » Wo Aug 04, 2010 6:11 pm

Nice! :D Dat zal een vermoeiende dag geweest zijn :) Mijn V-Strom 650 trekt met normaal rijgedrag 400km, verbruik +/- 5.1 met tankinhoud van 22 Liter.

Ik begrijp dan Honda niet met hun nieuwe VFR, 18.5L = 285km radius. Véél te weinig.

Ga je nu ook eens testen wat de kortste afstand is om hem leeg te krijgen? :p
Gebruikers-avatar
TooTall
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor VAN BELLE Jean Marc » Wo Aug 04, 2010 8:51 pm

TooTall schreef:Ga je nu ook eens testen wat de kortste afstand is om hem leeg te krijgen? :p

Inderdaad, na die verschrikkelijke tocht, kan ik al meegeven dat ik nu bijna op reserve zit onder de 300 km en dat beviel me eigenlijk wel meer (reactie?)... Maar die test zal ik eens proberen te doen in Duitsland ergens volgende maand hopelijk. Laat je het dan zeker weten.
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als je iets negatiefs van je vrouw zegt, vergeet dan niet dat je daarmee je eigen keuze bekritiseert.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit van mijn leven dus.
Gebruikers-avatar
VAN BELLE Jean Marc
2fast4u.be Regelmatig Lid

Terug naar Tour motoren