Heb een speciale pagina aangemaakt over de Kawasaki 1400GTR waarmee ik wel een heel extreme rit heb gemaakt.
Waar ik poogde van 500 km ver te geraken met één tank na wat discussies met andere Kawa-gebruikers en omtrent die nieuwe 2010-ECO-modus stand, geraakte ik (in onmenselijke omstandigheden, dat wel) aan 603 km voor ik stilviel aan... hihi... de Psychiatrische Kliniek in Brugge.
Zou die moto mij misschien toch iets hebben willen duidelijk maken door daar precies stil te vallen?
Alles vindt u op
http://www.logocom.be/moto/1400gtr
en voor techneuten staat er iets meer over mijn eigen visie en logica over het probleem van ongelijke remslijtage daarbij vooraan door het K-ACT systeem van Kawasaki dat werkelijk fenomenaal is en ik graag eens met iemand zou willen vergelijken die de beste BMW heeft in een echte remtest (op regen en droog). Die link staat in de linkerkolom als je naar beneden bladert als link. De pagina's moeten normaal in het midden verschijnen, maar uit tijdsgebrek zullen er nog veel schoonheidsfoutjes instaan.
PS: Nogmaals, het is eigenlijk onverantwoord dergelijke experimenten uit te voeren. Je moet meer in je spiegels kijken en je bent echt doodsbang en krijgt krampen in je rechter hand om a 2.500 RPM = 90 km/h te rijden. Maar de score mag er zijn: meer dan 600 km waar ik hoopte op 500 km met officieel 22 litertank (ik tankte wel 5 liter + 18,82 liter = 23,82 liter = overvol).
PS: Met mijn PanAmerican ST1100 raakt ik met een veel grotere tank zelfs niet in de buurt van 500 km!

same here
Mijn V-Strom 650 trekt met normaal rijgedrag 400km, verbruik +/- 5.1 met tankinhoud van 22 Liter.