lap daar gaat ons 6%

Moderator: Moderators

Berichtdoor Thinluni » Wo Nov 16, 2005 6:55 pm

Die 6% is dat niet enkel in Gent.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thinluni
2fast4u.be expert member

Berichtdoor The Doctor » Wo Nov 16, 2005 10:47 pm

Zo heb ik vandaag ook vernomen, geldt enkel in Gent momenteel, andere kantons zijn het nog aan bekijken.
[url=http://img466.imageshack.us/my.php?image=k510005fb.jpg]
[/url]2004: GSXR 600 K4--2005: GSXR 1000 K5--2006: DR-Z SM--2007: ????
Gebruikers-avatar
The Doctor
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor kawabill » Wo Nov 16, 2005 11:54 pm

The Doctor schreef:Zo heb ik vandaag ook vernomen, geld enkel in geld momenteel, andere kantons zijn het nog aan bekijken.

:s
Geldt enkel in Gent bedoel je? Of hebben die twee flitsen deze week zo een indruk op je gemaakt dat je enkel nog geld en geld en geld kunt denken?;)
Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life.
I'll find as many of these moments as possible.

Ubuntu=I am what I am because of who we all are

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Gebruikers-avatar
kawabill
2fast4u.be expert member

Berichtdoor DJ_Scorpio » Do Nov 17, 2005 8:17 am

Speedieke schreef:Tis weeral schoner en schoner aan't worden... :@

Heeft iemand een idee wat de sancties zijn bij het rijden met valse nr-plaat of zonder nummerplaat, of met klap-toe nummerplaat, of een terugflits nrplaat... enz...?

Das toch hetgeen da mijn eerste idee zal zijn...

"Ghostrider, here i come!"

Edit: ik ga er eens een appart topic van maken, ivm nummerplaat prutsen.

De juiste prijs weet ik niet maar da zal toch wel zwaarder doorwegen als een snelheidsboete (tenzij je natuurlijk supersnel reed) en een rijverbod zal ook wel volgen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DJ_Scorpio
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor DJ_Scorpio » Do Nov 17, 2005 8:24 am

The Game schreef:Ik snap dit toch absoluut niet ze...

Ok... ze gaan de foutmarge weglaten die gebruikt word om de snelheid af te lezen op da meettoestel... alles goed en wel... ze moeten hun werk ma tegoei doen en als uw voertuig tegen 150 voorbij bolt moet er ook wel degelijk 150 op da multidingskesspel komen...

... maar dan is mijn vraag... welke otto bolt daadwerkelijk 150???

... en ik dacht dat dit gebruikt werd om een eventuele speling op de kilometerteller wat te compenceren. Had ik het dan zo verkeerd???

Dit snap ik toch wel eventjes niet ze... :s ben dom ok ma toch... :rolleyes:

Die 6% diende voorheen om de eventuele afwijking van de multanova-toestellen in te calculeren en niet voor de afwijking van je teller. Met de huidige generatie flitstoestellen gaan ze er blijkbaar van uit dat die preciezer werken en die 6% niet meer nodig is.

De afwijking van je teller is enkel maar voordelig voor jezelf, als je bv. 150/u reed en je wordt geflitst dan rij je in werkelijk maar een goeie 142 ofzo dus daar zou ik niet over klagen. Anderzijds een politierechter die moet oordelen over een snelheidsovertreding van bv. 170/u weet in zijn achterhoofd ook wel dat je op je teller 180 of meer had staan om die 170 te rijden en zou daaruit ook wel eens kunnen besluiten dat je echt niet goed bezig was, want als je 180 of meer op je teller had staan weet je ook wel dat je ermee aan het spelen was en dat zou wel eens kunnen meespelen in zijn beslissing voor het rijverbod.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DJ_Scorpio

Berichtdoor DJ_Scorpio » Do Nov 17, 2005 8:30 am

Viena schreef:tja ik dacht ook altijd dat die 6% was om de eventuele fouten van de multinova te corrigeren. en niet omdat die agent het getalleke dat verschijnt moeilijk kan lezen.

Zoals Rikkie zegt, in het vervolg het attest van die agent opvragen, kan je alleen maar zoveel km/h schelen.:D

Als je die details gaat opvragen dan ga je de minnelijke schikking betwisten en dus in feite in beroep, als je dan uiteindelijk veroordeeld wordt dan wordt het alleen maar duurder. Een minnelijke schikking is altijd goedkoper dan in beroep gaan tenzij je vrijgesproken wordt maar die kans is maar klein. Er is al eens ooit een dwaze kettingbrief geweest (zelfs op dit forum is daar een topic over) waarin men dit ook al eens voorstelde, degene die dat toen geprobeerd hebben kunnen getuigen dat het enkel maar veel meer gaat kosten als je denkt de grapjas uit te hangen met het gerecht.

De huidige toestellen zijn echt wel goed geijkt en de agenten die ik persoonlijk ken en ermee werken hebben daar allemaal een opleiding voor gehad.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DJ_Scorpio

Berichtdoor Mich » Do Nov 17, 2005 9:17 am

DJ_Scorpio schreef:De juiste prijs weet ik niet maar da zal toch wel zwaarder doorwegen als een snelheidsboete (tenzij je natuurlijk supersnel reed) en een rijverbod zal ook wel volgen.

Als ze hem al ni in beslag nemen !!!
Gebruikers-avatar
Mich
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor silhouet » Do Nov 17, 2005 10:30 am

Thinluni schreef:Die 6% is dat niet enkel in Gent.

Mhh meen dat ook gehoord te hebben.
Zijn agenten uit Gent dan beter opgeleid dan elders te lande ?
Luckily or sadly, depending on your callousness, stupidity is a self correcting condition...
Gebruikers-avatar
silhouet

Berichtdoor RACERKE » Do Nov 17, 2005 11:01 am

Da heb ik er nog over gevonden.....of da nu over gent gaat of nie....da weet ikke nie, komt van http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GVAKBROL
Vanaf 31 maart volgend jaar, zegt de federale minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), is de technische foutmarge van 6 km/u niet meer van toepassing.

[size=167]Afbeelding
[/size]
Gebruikers-avatar
RACERKE
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor roosje62 » Do Nov 17, 2005 11:04 am

dit heb ik nog gelezen

Vanaf 31 maart volgend jaar, zegt de federale minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), is de technische foutmarge van 6 km/u niet meer van toepassing.

of da nu voor gent alleen is da weet ik nie , komt van
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GVAKBROL
Gebruikers-avatar
roosje62
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Grunt » Do Nov 17, 2005 12:59 pm

roosje62 schreef:dit heb ik nog gelezen

of da nu voor gent alleen is da weet ik nie , komt van
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GVAKBROL

Ik herinner mij dat Landuyt daar toen een persverklaring heeft over afgelegd ja. Maar dat is daarna stillekes verdwenen.
Tot nader order geldt die omzendbrief (die de 6% aanbracht) nog steeds; in Gent niet meer noodzakelijk:?.
Nu is die piewie X sjarel bij verstek zwaar veroordeeld. Hij heeft nu 1 maand om verzet aan te tekenen en het proces te laten herhalen. Als hij dat doet, vervalt de uitspraak voorlopig weer. Mocht de rechter tot dezelfde conclusie komen, kan piewie X beroep aantekeken; en daarna nog in Cassatie gaan.
In dat geval hebben we nog een paar jaar. Kan er niemand die mens opsporen, dan kunnen we hem wat sponsoren:D
Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
Gebruikers-avatar
Grunt
2fast4u.be Senior Lid

Vorige

Terug naar Off-Topic