laptimer voor Iphone (4) of zo ????

Voor alle toog verhalen

Moderator: Moderators

laptimer voor Iphone (4) of zo ????

Berichtdoor stofi » Do Apr 07, 2011 6:17 pm

Zou graag een laptimer hebben voor op men motor, en na effe zitten googlen al een paar keer tegengekomen dat er voor Iphone meerdere "app's" bestaan met laptimers. Zou via de ingebouwde gps zijn of zo..
Heeft er iemand ervaring mee en zo ja welke "app" was dat en wat vonden jullie ervan...
Zou niet alleen voor de grote circuit's zijn (zolder, franco) maar vooral voor Mettet, Croix, ....
Denk dat zo een programma een pak goedkoper zal zijn om te downloaden via i-tunes dan een compleet laptimer systeem....

Alé laat iets weten wat jullie denken, zo een "app" of toch een systeem...
If sex was a Fireblade ...no one would ever worry about performance !

Gebruikers-avatar
stofi
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor stef » Do Apr 07, 2011 6:21 pm

stofi schreef:Zou graag een laptimer hebben voor op men motor, en na effe zitten googlen al een paar keer tegengekomen dat er voor Iphone meerdere "app's" bestaan met laptimers. Zou via de ingebouwde gps zijn of zo..
Heeft er iemand ervaring mee en zo ja welke "app" was dat en wat vonden jullie ervan...
Zou niet alleen voor de grote circuit's zijn (zolder, franco) maar vooral voor Mettet, Croix, ....
Denk dat zo een programma een pak goedkoper zal zijn om te downloaden via i-tunes dan een compleet laptimer systeem....

Alé laat iets weten wat jullie denken, zo een "app" of toch een systeem...

Als em nen ingebouwde gps heeft zou het perfect mogelijk moeten zijn...
wrslk zal je ergens een start en stop positie moet aangeven en dan een automatische lap activeren ... ik ga binnenkort proberen met een Garmin Fiets Gps (edge)

mvg

Stef
Gebruikers-avatar
stef
2fast4u.be expert member

Berichtdoor stofi » Do Apr 07, 2011 6:27 pm

stef schreef:Als em nen ingebouwde gps heeft zou het perfect mogelijk moeten zijn...
wrslk zal je ergens een start en stop positie moet aangeven en dan een automatische lap activeren ... ik ga binnenkort proberen met een Garmin Fiets Gps (edge)

mvg

Stef

zit gps in, en al hier en daar op een paar forum's gelezen dat je enkel de startpositie moet aangeven en dan via gps berekend hij dan waneer je terug over het startpunt komt, maar waren daar over meerder app's bezig zodat het niet meer duidelijk was welk app ze bezig over waren .....:s
Daarmee dat ik eens wil hier vragen of er hier mensen ervaring met hebben ;)

Stofi
If sex was a Fireblade ...no one would ever worry about performance !

Gebruikers-avatar
stofi
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor M@@rt3n » Do Apr 07, 2011 6:44 pm

Ik heb vorig jaar Harry's Laptimer Pro gekocht voor iPhone4 maar dat werkte voor geen meter (had de gsm in mijn lederen pak gestoken). Te inaccurate GPS ontvangst.

Dan denk je, ik heb een Bluetooth GPS receiver nodig die accurater is .. maar helaas steek onze Steve (jobs) daar een stokje voor en verbiedt bluetooth devices die geen 'audio enhancements' zijn. Op Android toestellen heb je meer vrijheid op dat gebied.

Ik heb dus ne starlane laptimer gekocht uiteindelijk :D
Een klein camerake a la "30FPS SPY CAM Hidden Car Key Micro Camera DVR" en wat velcro/ductape twv 10 euro kan ook tijden opnemen natuurlijk.. tis maar wat ge er aan wilt geven en eruit wilt halen.
Gebruikers-avatar
M@@rt3n
2fast4u.be Regelmatig Lid

Berichtdoor STer » Do Apr 07, 2011 7:22 pm

in dergelijke posts spreken ze soms ook over gps-muizen.
Waarom/wanneer heb je dat nodig?
Gebruikers-avatar
STer

Berichtdoor M@@rt3n » Do Apr 07, 2011 7:32 pm

STer schreef:in dergelijke posts spreken ze soms ook over gps-muizen.
Waarom/wanneer heb je dat nodig?

Omdat die accurater zijn dat de meeste ingebouwde gps modules. Deze laatste zijn niet echt ontwikkeld om ronde tijden op te meten op de honderdste seconde nauwkeurig.
Gebruikers-avatar
M@@rt3n

Berichtdoor $l@k! » Do Apr 07, 2011 9:51 pm

http://www.appstorehq.com/harry-slaptimer-iphone-30314/app

kost wel 6$ ofzo. Ik "gebruik" racechrono, blijkt te werken maar eerste echte test pas in mei. maar die is wel voor wm 6.5
Circuit 2012: Mettet 15/05 Rookies, Mettet 07/06 Advanced, Zolder 17/06 Snel, Ecuyers 18-19/08 Rookies + Advanced?, Mettet 17/09 Advanced and then some...

Proud Member Of TeamTrashTalk.be - name= Zippo
Gebruikers-avatar
$l@k!
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor B-Gone » Vr Apr 08, 2011 8:02 pm

ik heb ook racechrono staat op ppc2003 word ook getest in mei is ook in samenwerking met blauwtand gps-muis van 5mhz zijn er ook van 10 mhz die geven je tijd nog preciezer door.heb alles gekocht voor 50euro op verkoopsites.werkt ook prima met smartfhones zie de site van racechrono voor alle types
if you obey all the rules
you miss all the fun
Gebruikers-avatar
B-Gone

Re: laptimer voor Iphone (4) of zo ????

Berichtdoor vieux_bleu » Do Jul 28, 2011 12:11 pm

Mijn eerste keer op circuit een maand geleden was er ook iemand met zo'n app op zijn Iphone. Werkte precies wel goe maar het geheugen liep nogal snel vol.
Ik ga daar ook eens voor kijken, maar dan op nen Ipod Touch van mijn vriendin. Heeft normaal gezien ook gps ontvanger dus zou ook moeten lukken.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"
Gebruikers-avatar
vieux_bleu
2fast4u.be Lid

Berichtdoor realnuts » Do Jul 28, 2011 12:38 pm

voor iphone: racingchrono te downloaden in app store voor 0.79 euro
ontwikkelaar: enrico bottani

zelf geen ervaring mee, maar wel al positieve dingen over gehoord
realnuts is the realsloef of team trash talk

"Perfection is in the mind that makes mistakes" - Dr. Tenma in "Pluto" from Urazawa x Tezuka
Gebruikers-avatar
realnuts
2fast4u.be pro member

Berichtdoor Stijn14 » Do Jul 28, 2011 2:08 pm

Ik heb ChronoGps gebruikt op android.
Zelfde idee, met interne gps van sony ericsonn xperia.

op Mettet werkte die over het algemeen wel goed ... af en toe een ronde gemist.
Niet zals een aim of starlane natuurlijk maar om te beginnen ok (+ 0 euro tov 360 euro of ...)
Is life real or just a dream? :duim:
Yamaha R1 '08
Zolder 16/4 - Mettet 15/5 - ? - Zolder 23/8 - ? - ...
Gebruikers-avatar
Stijn14
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Olsene Boy » Do Jul 28, 2011 3:00 pm

lijkt me nu het risico wel waard aan 0,79€ van het gewoon te installeren en zelf te zien of t iets is...
Gebruikers-avatar
Olsene Boy
2fast4u.be pro member

Berichtdoor De noot » Ma Aug 15, 2011 4:39 pm

aan 0.79€ zouwek er toch ni teveel van verwachte , heb ook zone gps op iphone gelaaie, en die weet ongeveer wel waar ge zit, maar als ge over 200 meter een straat inmoet zegt hem soms al van draai hier in, niet zo heel erg, irritanter is het als hij het pas zegt als je al voorbij de straat bent, wat dus ook soms is
maardus voor rondetijden te meten lijkt het me toch ni nauwkeurig genoeg
De noot
2fast4u.be Newbie

Berichtdoor CBR dude » Di Aug 16, 2011 10:21 am

Is niet nauwkeurig genoeg...
Mijn Iphone 4 mee op het circuit... BRRRRR :s
Koopt u ne Stealth en ge hebt alles wat ge u kunt wensen.
CBR dude

Berichtdoor vieux_bleu » Wo Aug 17, 2011 11:03 am

Deze lijkt me wel goe en helemaal gratis: http://www.racechrono.com/
Is voorlopig wel alleen voor symbian en windows mobile, maar er wordt gewerkt aan een android versie.
Ik ben van plan om me een android GSM te kopen (nu heb ik Samsung Jet waar ge niks mee kunt :( ) maar weet nog niet goed welke. Budget tss 100€ en 200€, waarvan ik 100€ terugbetaald krijg van mijn werk.
En dan dit: http://www.gpsshop.be/product/107360/category-3891-gps-ontvangers/qstarz-bt-q818xt-bluetooth-gps-ontvanger.html
Is een 10Hz GPS ontvanger dus zou vrij accuraat moeten zijn. Kost 80€ dus daarvoor hebt ge geen starlane. Zal wss. wel niet zo goed/accuraat zijn als ne starlane maar da is op mijn niveau belange niet nodig.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"
Gebruikers-avatar
vieux_bleu
2fast4u.be Lid

Berichtdoor VRken » Za Dec 10, 2011 5:22 pm

Momenteel heeft Pirelli ook een App gereleased....heb al van verschillende mensen gehoord dat deze wel goed zou zijn...dus ik zou zo zeggen...downloaden en tijden de voorjaarstrainingen uitproberen!
Never drive faster then your guardian angel can fly....

Carbon is my speciality :D
Gebruikers-avatar
VRken
2fast4u.be Senior Lid

Berichtdoor Ward » Za Dec 10, 2011 6:28 pm

Racechrono is gratis en super voor de budget circuitrijder. Als ge uwe gsm in uw pak steekt breken uw ribben wel wat rapper met ne crash vrees ik. Na wat googelen komt ge er nog een paar tegen, maar bij racechrono kunt ge de meeste circuits downen.
All u need @ http://www.bikeshop-online.be
Sponser 2fast4u
Gebruikers-avatar
Ward
Sponsor

Terug naar Arena