DaBomb schreef:Das zever, wij hebben zowel windows servers als linux machines draaien, die al jaren niet meer gereboot zijn. Linux servers worden gebruikt voor webserver, maar ook als heavy load database servers. Als database servers voor Oracle zijn ze pakken stabieler dan Windows. System resources worden gewoon veel nuttiger gebruikt.
Dringend tijd dat je eens de tijdmachine neemt en naar 2009 reist.
Elk OS heeft zijn voor en nadelen, de kunst bestaat erin windows en linux te gebruiken voor de dingen waar ze beide goed in zijn.
Gebruiken jullie echt Linux op bedrijfskritische servers? Dat je Unix of BSD varianten gaat gebruiken, daar kan ik nog inkomen, maar Linux. Je gebruikt toch ook geen Xp hiervoor?
misschien toch nog eens de derde speler erbij gooien: Apple.
Je betaald wel een stukje meer voor de hardware, maar het os is toch wel een knap stukje. Heel stabiel (ligt op Unix schil) en o zo makkelijk om mee te werken.
Heb ooit de fout gemaakt om ICT te gaan studeren en hier dan ook nog mijn beroep van te maken. Kom dus alle dagen in aanraking met Unix, Win 2k3, Xp, ...
Wat is het fijn om dan thuis te werken op mijn macje die steeds doet wat ik wil, waar ik geen onderhoud moet aan doen en dat al een 8tal maand aanstaat zonder reboot (uitgezonderd automatisch updates)
Ben geen apple adept en helemaal geen windows hater, maar het is toch een fijn besturingssysteem dat mac os'je:duim:

).
) , is het zeker een aanrader, voordien vond ik dat ze profiteerden om de hardware zo duur te zetten, is volgens mij ook een van de redenen waarom het nooit echt doorgebroken is voor thuisgebruik

(ah, nee:sliders ontmaagd met de monobike