Moderator: Moderators
1DRR schreef:@topicstarter: als ge linux neemt, pakt dan geen iedereen-gebruikt-mij ubuntu, maar Linux Mint of Opensuse.
Het verschil ? Keuze.
We zullen is een Linuxtopicsken moeten opstarten 

Dat uitvlooien valt best mee hoor en als je Linux beethebt dan is dat juist het plezantste onderdeel van 't spel
Ik gebruik Ubuntu met even veel gemak dan mijn XP en voor alles is er een alternatief dat Windowslike is. Gans 't net staat vol en de adreskes zijn perfect legaal. Maxxi gaat niet eens moeten brullen dat we niet den illegale toer op mogen gaan 
brian schreef:Ik gebruik nu ook een 2tal jaar ubuntu. kheb enkele andere linuxen geprobeerd maar ubuntu werkt toch het best bij mij zonder dat ik er al te veel moet aan foefelen. kheb het wel nogal naar mijn hand gezet en tis dat wat ik er leuk aan vind. en ook dat alles gewoon overzichtelijk is en snel werkt. als je het eens wil uitproberen kun je het op een apparte partitie installeren en zal windows nog in uw opstartscherm (grub) te kiezen zijn.

1DRR schreef:Heeft een van al die linuxfanaten hier toevallig een mediaserver draaien ?
Heeft een van die adepten als een een programma geinstalleerd dat niet te verkrijgen was via de software manager?
Zonder handleiding ?
Op den tijd dat ge dat uitvist op Linux, heb ik Vista volledig geinstalleerd en naar mijn hand gezet ...
Alleen ben ik geen linuxfanaat, maar een gewone linuxgebruiker. Het nerdy en geekgehalte van Linuxers is ferm naar beneden gegaan. Nu kan God en klein pierke met sommige distro's werken en best wel op eenvoudige manier naar hun hand zetten zonder daarvoor nen halve IT'er te moeten zijn. Waarom die weg niet kiezen ? 't Is helemaal gratis en je hebt een hele hoop vrijwilligers die je maar al te graag op weg helpen. Er gaan er nog meer binnen vallen die in de problemen komen met XP-Windowsupdates en dat zijn meestal mensen die niet zo vaardig zijn met computers .1DRR schreef:Heeft een van al die linuxfanaten hier toevallig een mediaserver draaien ?
Heeft een van die adepten als een een programma geinstalleerd dat niet te verkrijgen was via de software manager?
Zonder handleiding ?
Op den tijd dat ge dat uitvist op Linux, heb ik Vista volledig geinstalleerd en naar mijn hand gezet ...

1DRR schreef:'t Is een besturingssysteem, dat moet gewoon intiutief werken, zonder dat ik daarvoor op zoek moet gaan naar mogelijks compatibele hardware, niet-originele drivers, ingewikkelde tutorials of een 'Linuxhelper'.
Geen linuxadept ? Daarom dat je op een motorforum mensen probeert te overtuigen van linux zeker ? Als mijn pc alleen diende voor internet, mail en worddocumentjes lezen zou linux een alternatief zijn, maar in mijn huidige geval dus absoluut niet. Leuke is ook dat jullie ervan uit lijken te gaan dat critici nog nooit linux geprobeerd hebben, terwijl dat dikwijls wel het geval is.

1DRR schreef:@maxxi: mediaserver op linux is me dus nog nooit gelukt, met welk programma doe jij dat ? Ik wil mijn video's streamen van mijn pc naar mijn ps3, maar dat lukt me dus niet. De PS3 zal wss wel compatibel zijn met linux, vermits je er ook linux op kan laten draaien, maar verder...
Ik dacht dat dat met VLC wel moest lukken, maar dan moet ik precies op voorhand op de pc zeggen wat er gestreamd moet worden, en dat is niet de bedoeling.
WMP is op dat vlak toch stukken makkelijker, in 3 kliks is mijn mediaserver actief én word hij herkend op de PS3.

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten