Moderator: Moderators
Ivandb schreef:Ik zit ook met een update-probleem ..
Paar dagen geleden een Zumo 220 gekocht, mapsource geinstaleerd op de pc etc ..
Elke keer ik mapsource opstart krijg ik de melding dat de kaart ontgrendeld moet worden, als ik dit online doe krijg ik op de site de melding dat deze ontgrendeld zijn, maar op mapsource blijven ze vergrendeld ..
De kaart die ik moet ontgrendelen op mapsource is de deze:
- City Navigator Europe NT 2010.1
Maar de kaart die op de zumo staat is precies iets moderner:
- City Navigator Europe NT 2012.10
Ik snap er niks meer van !
Imno schreef:Ivandb schreef:Ik zit ook met een update-probleem ..
Elke keer ik mapsource opstart krijg ik de melding dat de kaart ontgrendeld moet worden, als ik dit online doe krijg ik op de site de melding dat deze ontgrendeld zijn, maar op mapsource blijven ze vergrendeld ..
Heb je je digits dan niet meer van de mapsource die op je comp staat ? (25-cijfercode enzo). Is er bij je zumo niets bijgeleverd dat je de mapsource op je comp ook eenmalig kan updaten ?
Nu een goeie raad die ik je wil geven en het vermijd heel wat kopzorgen is gewoon een lifetime eenmalig nemen en daarmee zowel je zumo als de gegevens op je pc updaten (niet vergeten om installatie op pc ook aan te vinken want dat doet de wizzard niet automatisch)

Harley.Driver schreef:Imno schreef:Heb je je digits dan niet meer van de mapsource die op je comp staat ? (25-cijfercode enzo). Is er bij je zumo niets bijgeleverd dat je de mapsource op je comp ook eenmalig kan updaten ?
Nu een goeie raad die ik je wil geven en het vermijd heel wat kopzorgen is gewoon een lifetime eenmalig nemen en daarmee zowel je zumo als de gegevens op je pc updaten (niet vergeten om installatie op pc ook aan te vinken want dat doet de wizzard niet automatisch)
dat is de oplossing, en zul je vergeten zijn![]()
en daarmee staan er verschillende kaarten in Mapsource en op de gps, en dat werkt niet, als je zo een route zou kunnen maken en die overzetten naar de gps zal hij zeggen: " kaarten komen niet overeen"

Ivandb schreef:Ik zit ook met een update-probleem ..

Odan schreef:
Wanneer je bij dit scherm aankomt, klik op geavanceerd:
Dan kan je verschillende keuze mogelijkheden aanvinken ivm het updaten :
BV update GPS EN PC...
Odan schreef:Bij mij staat nochtans heel (west) Europa gewoon op het interne geheugen van de Zumo 220.
Ik had in een andere topic btw een screenshot gepost van het keuzemenu dat je op een bepaald moment krijgt om je kaarten van mapsource mee up te daten...
Imno schreef:Odan schreef:
Wanneer je bij dit scherm aankomt, klik op geavanceerd:
Dan kan je verschillende keuze mogelijkheden aanvinken ivm het updaten :
BV update GPS EN PC...
Heb je dit van de 2point-site ? Dit is een verouderde versie van de wizzard. Ik heb de laatste updates gedaan met de nieuwe versie van de installatiewizzard. Komt wel min of meer overeen.

Odan schreef:Hoe meer je inzoomed, hoe meer detail je krijgt normaal...

Moon schreef:als beginner is het wel even zoeken om alle instellingen ff door te lopen.
Ondertussen heb ik alles onder controle !

Harley.Driver schreef:Moon schreef:als beginner is het wel even zoeken om alle instellingen ff door te lopen.
Ondertussen heb ik alles onder controle !
is waar![]()
als je wilt, ik heb hier nog een mini-cursus op pc staan![]()
indien intresse iemand.. graag mailadres

Harley.Driver schreef:Moon: Check mail

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten